Skip to main content

Ik heb altijd gratis onbeperkt opnemen gehad bij Telfort, echter ik ben erachter gekomen dat KPN dit heeft weggehaald.

Eerder telefonisch contact gehad met KPN waarbij bij het 1e gesprek, het gesprek gelijk beƫindigd werd waardoor ik opnieuw moest bellen om vervolgens weer bijna 20 minuten {zoals de 1e keer} in de wacht te moeten staan.

Wederom uitgelegd waarvoor ik belde en het vriendelijke verzoek om mij terug te bellen als het besprek voortijdig om wat voor reden dan ook beƫindigd zou zijn.

Helaas was het laatste weer het geval en ben niet terug gebeld door KPN.

Wel kreeg ik onzinnige mail met allerlei bijlagen wat niets met mijn vraag te maken had.

Onderstaand een stukje van mijn abonnement die ik had bij Telfort.

Opnemen is voor oudere klanten die het vanaf het begin al hadden, altijd gratis gebleven.

Vanwege privacy heb ik mijn persoonlijke gegevens weggelaten.

Producten DSL Internet + Interactieve TV ā‚¬ 42,50 per maand Actie: 6 maanden voor ā‚¬ 30,00 tot 15-12-2018 Bellen ā‚¬ 2,50 per maand Actie: eerste 6 maanden gratis tot 15-12-2018 Bellen Onbeperkt Vast ā‚¬ 5,- per maand Bellen Onbeperkt Mobiel ā‚¬ 5,- per maand Opnemen pakket ā‚¬ 5,- per maand Actie: Korting Opnemen pakket

Totaal per maand (na de actie) ā‚¬ 55,00

Ā 

Ā 

Ā 

En dat was ā‚¬ 56,78. Je betaalt nu dus minder inclusief opnemen. En je opnemen korting is vervallen omdat je nu het TFT abonnement niet meer hebt.

Het is precies andersom,Ā @MarannĀ betaalde voorheen ā‚¬55,- en nu ā‚¬56,59.

Ā 

Ā 

ā‚¬ 1,59 meer in 4 jaar tijd, ik teken daarvoor.

De meeste verhogingen waren echt heel erg veel hoger (helaas).Ā 


ā‚¬ 1,59 meer in 4 jaar tijd, ik teken daarvoor.

De meeste verhogingen waren echt heel erg veel hoger (helaas).Ā 

Ik ook, maar daar gaat het nu feitelijk niet om.

Ik ben benieuwd naar de duur van die actie "Korting Opnemen pakket".

Als die geen einddatum had enĀ @MarannĀ zelf het abonnement niet gewijzigd heeft dan zou die actiekorting nu nog steeds moeten gelden.


Nogmaals het gaat allen wat KPN inderdaad op eigen initiatief gedaan heeft en dat is gratis opnemen weghalen en heeft verder niets te maken wat de rest van de rekening inhoudt.

Sorry voor de titel, daar had moeten staan gratis opnemen i.p.v. onbeperkt.


ā‚¬ 1,59 meer in 4 jaar tijd, ik teken daarvoor.

De meeste verhogingen waren echt heel erg veel hoger (helaas).Ā 

Ik ook, maar daar gaat het nu feitelijk niet om.

Ik ben benieuwd naar de duur van die actie "Korting Opnemen pakket".

Als die geen einddatum had dan heeftĀ @MarannĀ heeft zelf het abonnement niet gewijzigd dan zou die actiekorting nu nog steeds moeten gelden.

Ā 

@wjbĀ helemaal met je eens.

Ā 

Wat ik eigenlijk wilde aangeven, is dat hij nu misschien slapende honden wakker maakt.

En dat die nu alles onder de loep gaan nemen.

Met de kans dat hij gratis opname pakket krijgt en daarna in totaal toch duurder uit is.

Ā 

Naar mijn mening moet je soms voorzichtig zijn.Ā 

Want tussen 2018 en 2022 zijn de prijzen (helaas) toch aardig omhoog gegaan.Ā  (meer dan die ā‚¬ 1,59 denk ik).Ā šŸ˜‰


@MarannĀ . Ik heb het er bij gezocht. Ik zie dat er op 17-10-2020 een korting is ingegaan van 6 maanden gratis opnemen pakket. Dat was dus een tijdelijke actie. Dit kun je ook zien op de daaropvolgende facturen. Op de factuur van 09-07-2021 wordt 4,99 gerekend voor het opnemen en dat blijft daarna uiteraard ook zo.Ā 

Mocht jij ergens iets zwart op wit hebben dat het tegendeel bewijst, wil ik dat uiteraard graag weten zodat we er samen naar kunnen kijken.Ā 


Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest dus zal ik in de toekomst niet meer reageren.


Ik kom er morgen nog op terug want inmiddels heb ik de brief gevonden van TelfortĀ 


Ā 


@MarannĀ 

2014, dat is al weer een tijd geleden.

Heb je tussen 2014 en nu iets aangepast?

Ā 

Ik ben wel benieuwd hoe een moderater hierop gaat reageren.

Ā 


Er is een telefoonnummer bij gekomen maar had volgens kpn verder niets te maken met het abonnement.

Alles zou hetzelfde blijven.


@MarannĀ . Ik heb het er bij gezocht. Ik zie dat er op 17-10-2020 een korting is ingegaan van 6 maanden gratis opnemen pakket. Dat was dus een tijdelijke actie. Dit kun je ook zien op de daaropvolgende facturen. Op de factuur van 09-07-2021 wordt 4,99 gerekend voor het opnemen en dat blijft daarna uiteraard ook zo.Ā 

Mocht jij ergens iets zwart op wit hebben dat het tegendeel bewijst, wil ik dat uiteraard graag weten zodat we er samen naar kunnen kijken.Ā 

En deze wijziging?


Het is al gratis zolang ik bij Telfort wasĀ 

Helaas heeft KPN er een korting van 6 maanden van gemaakt en wat je ook niet zou snel door hebt omdat alles automatisch afgeschreven wordt.

Ja ik voel mezelf in de boot genomen.

Helaas


Ik zie ook dat er op 17-10-2020 een andere actie is ingegaan:Ā Eerste 12 maanden korting op Internet en Interactieve TV

Dat zou duiden op een nieuwe contract. Zo te zien afgesloten bij Telfort.Ā Dit is trouwens allemaal ruim vĆ³Ć³r het aanvragen van dat tweedeĀ nummer bij KPN gebeurt.

Ā Dat nummer (inclusief een nieuw overzicht van je maandelijkse kostenĀ  ) is van 11-12-2021. Dat is dus een ruim jaar later:

Ā 


Dit is de mail van Telfort datum 16-10-2020 zie onderstaande mail.

Ik heb het even gekopieerd omdat ik er geen andere oplossing voor heb maar het U toch wilde laten lezen.

Dus het betreft geen andere actie van 17-10-2020 maar overname van Telfort naar KPN.

Ā 

vr 16 okt. 2020 17:16

Telfort Thuis wordt KPN Thuis

Beste mevrouwĀ Ā 

Dit weekend wordt u klant bij KPN. Achter de schermen verandertĀ 

er van alles, maar u merkt hier niets van.
U zit bijvoorbeeld geen moment zonder internet. U houdt uw apparatuur en wifigegevens en uw e-mailadres blijft hetzelfde. We geven u maandag een seintje als u overgezet bent, tot die tijd kunt u geen wijzigingen aan uw abonnement doen.

Ā 

Uw nieuwe abonnementsnaam

Huidig abonnement

Nieuw abonnement

DSL Internet + Interactieve TV

TFT Internet en Interactieve TV

ā‚¬ 46,13 per maand

ā‚¬ 46,13 per maand

De prijs is zonder eventuele korting, extra zenderpakketten of tv-ontvangers.Ā Als u nu korting heeft, dan houdt u die bij KPN.


Ik ben eens even in het archief gaan graven.Ā  Alles wat ik uit de telfort tijd nog kan vinden zijn facturen.

Daar wordt duidelijk dat er (toen jij nog bij TFT zat ) een nieuw jaarcontract is aangegaan. Dit heeft zich in Augustus 2020 afgespeeld.Ā  Hierbij heb je een nieuweĀ korting gekregen. En daarmee isĀ die lifetime korting voor het opnemen pakket komen te vervallen. Die is op dat moment omgezet in 6 maanden gratis.Ā  Hieronder zie je de gebroken factuur.Ā 

Ā 

Ā 

De factuur die daar op volgde :

Ā 

Ā 

Als dit destijds niet is wat jij wilde had je bij Telfort aan de bel moeten trekken. Dit heeft niks met de overgang naar KPN te maken. Dat kwam later.Ā 

Ik hoop dat het hiermee duidelijk is geworden.Ā 


Het is jammer dat KPN niet de moeite neemt om de telefoon te pakken.

Het laatste wat ik heb is de overgang van Telfort naar KPN wat niet anders kon.

En dat dateerde van 16 oktober 2020.

Ga maar verder spitten.Ā 

Ik stop ermee want ik word een beetje doodmoe van alles.

Bedankt voor de "fijne GESPREKKENā€šŸ˜”