Skip to main content

Hallo

 

Mijn beide Arris VIP2952V2's blijven wekelijks spontaan vastlopen tijdens het vooruit spoelen in opnames of pauzeren en  zelfs gewoon onder het kijken van een programma. Soms gebeurt het zelfs meerdere keren per week. Ik doe dan alles wat hierboven beschreven staat. Alleen duurt het dan weer erg lang eer dat weer alles 'goed’ functioneert en meestal is dan het programma/film, waar ik naar aan het kijken was, ook al afgelopen. Het is strontvervelend en ben dan ook van plan om over te stappen naar een andere provider. Dit is niet fijn meer tv kijken.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Sonja_D, welkom op het forum. Dat klinkt inderdaad niet als fijn tv kijken! Zeker als je net ergens in een film of programma zit is dat erg vervelend. Je zegt dat je alles wat boven je bericht staat al hebt gedaan, doordat jouw bericht is afgesplitst naar een eigen topic kan ik niet meer zien wat dat was. Zou je kunnen vertellen wat je hebt gedaan hiervoor? Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe de tv-ontvangers zijn verbonden met de modem (de Experia Box), is dat met een directe kabel of via de draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact). Als je die vragen kunt beantwoorden kunnen we met je meedenken.


Hoi @Jasper 

Dat wat in de topic van Werner staat over: Waarom de KPN interactieve tv-ontvanger resetten?

Ik heb echt alles gedaan van tv-ontvanger resetten of in fabrieksinstelling terug zetten tot het modem resetten. Ik wissel zelfs de tv-ontvangers en dan blijft het probleem er. 

Ik heb ze via een draadloze verbindingsset aangesloten sinds ik glasvezel heb. Zelfs die heb ik er dan tussenuit gehaald en dan via kabel aangesloten. 

Bij alles wat ik probeer ben ik, eer alles het weer doet, langer dan een uur bezig. 

Voor deze tv-ontvangers had ik een oudere versie, en niet aangesloten via een draadloze verbindingsset, en ook die hadden dit probleem. 

Door me op glasvezel aan te hebben gesloten had ik gehoopt dat het daarmee opgelost zou zijn. Ik ben het dus al jaren zo aan het doen. Het gebeurt nu alleen steeds vaker. En eens houdt het op. Ik wil weer eens iedere dag gewoon normaal tv kunnen kijken zonder dat de tv-ontvanger steeds vastloopt of er weer eens 1 of andere foutcode verschijnt.

Ik hoop dat jij me verder kan helpen. Ik ben al jaren klant via Telfort en zou het jammer vinden om over te moeten stappen omdat het allemaal niet goed werkt zoals het hoort. Daar vind ik het abonnement ook te duur voor.

Met vriendelijke groet,

Sonja


Je hebt zo te zien al veel geprobeerd inderdaad @Sonja_D, maar helaas nog niet met het gewenste resultaat. Je noemt nu ook dat je verschillende foutcodes gezien hebt, welke heb je allemaal langs zien komen? Die kunnen ons in de juiste richting sturen zodat we naar de oplossing toe kunnen. Heb je overigens naast de tv-ontvangers, Experia Box en soms de DVS nog andere apparatuur in jouw netwerk aangesloten?