Skip to main content

Ben een fervent luisteraar van Sublime. Maar de uitzendingen worden regelmatig een paar seconden onderbroken, zeer storend. Al van alles geprobeerd maar niets werkt. Graag oplossing. Luister via NAD versterker, heb Experia box V10.

Even kort. TV geluid via tv en versterker ok. Radio geluid via tv ok. Radio geluid via versterker problemen.


Radio geluid via tv ok.

Dan komt het i.i.g. goed binnen op de ontvanger. :relaxed:

Er kan dan een probleem zijn met de optische verbinding. Of uitgang ontvanger, of ingang versterker of optische kabel.

Probeer het derhalve toch ook eens met analoge verbinding tussen ontvanger en NAD. (voor stereo maakt het kwalitatief niet uit). Als dit wel werkt dan is er optisch iets mis. En dat kunnen dan 3 dingen zijn: uitgang ontvanger, ingang (electronica) NAD, of het kabeltje. Die laatste is dan makkelijkst het eerst te vervangen.

Heeft je TV optical OUT. Steek het plugje vanuit de ontvanger dan eens daarin. Blijft dat wel goed geluid geven op de NAD met een radiokanaal?


Vraag: als ik het tv-geluid via de versterker laat lopen is er niets aan de hand. Die gaat dan via dezelfde kabel van de KPN kast naar de versterker als het geluid van de radio.


Oke.

Voor zover ik het begrijp.

Geluid TV zenders gaat goed via optical van ontvanger naar NAD.

Geluid radio zenders gaat niet goed via optical naar NAD.

Maar geluid radio gaat WEL goed via tv luidsprekers (via de hdmi dus).

Ergo: radiozenders komen goed binnen op ontvanger.

Schiet mij maar lek. Raar probleem dus.

Advies: sluit de NAD eens analoog aan op de kpn-ontvanger.