Skip to main content

Het is al eerder gezegd, maar wanneer wordt het nou eens mogelijk op een vlotte manier de ondertiteling te activeren?

Ooit was de ondertiteling een extraatje bij Teletekst. Tegenwoordig geldt Teletekst een beetje als verouderd.  Bij de Belgische televisie hebben ze Teletekst eigenlijk afgeschaft, maar ze houden het systeem nog in stand voor de ondertiteling.

Bovendien wordt ieder Nederlandstalig programma voorzien van ondertiteling via Teletekst.

Hieruit blijkt wel dat de ondertiteling door de televisiestations belangrijk wordt gevonden.

Maar KPN denkt er anders over. Het is ongetwijfeld mogelijk met een software-aanpassing de bediening gemakkelijker te maken. Bij Ziggo kunnen ze dat. Nou, KPN, laat je niet kennen, wat Ziggo kan, kunnen jullie toch zeker ook wel!

De nadelen van de huidige werkwijze: Je moet de ondertitels aanzetten met TT 888 (vier knoppen) en uitzetten met TT TT (twee knoppen). Staat de ondertitel aan, dan zijn andere functies, zoals doorspoelen en een ander zender kiezen, niet mogelijk.

Wanneer komt KPN met software zodat het mogelijk is de ondertitel met een druk op de knop (bijvoorbeeld de rode) aan en uit te zetten, waarbij ander functies mogelijk blijven?

Hallo @Tientien de nieuwe DIW7022 tv-decoder die nu uitgeleverd wordt werkt niet meer met TT ondertitels, maar anders.

Misschien is dat iets voor je, je abo aanpassen, je krijgt de nieuwe box inclusief het nieuwe ondertitel-systeem.

Nog niet de volledige ondertiteling werkt op alle zenders, maar daar wordt aan gewerkt.

 

 


Nou nee, dat is niks. Ik heb het even gevraagd bij de KPN-winkel. Die DIW7022 werkt inderdaad anders.  Alles gaat met appen, zei de verkoper en hij demonstreerde het. Wat een app is? Dat weet ik ook niet, maar overal zitten tegenwoordig appen in. En handig gaat het bepaald niet. De verkoper vond het ook niet handig.


Nou nee, dat is niks. Ik heb het even gevraagd bij de KPN-winkel. Die DIW7022 werkt inderdaad anders.  Alles gaat met appen, zei de verkoper en hij demonstreerde het. Wat een app is? Dat weet ik ook niet, maar overal zitten tegenwoordig appen in. En handig gaat het bepaald niet. De verkoper vond het ook niet handig.

 

Ik heb zelf ook nog niet, maar meestal is het even wennen.

En tv, gaat dat ook via een app?

Ik dacht het niet.

Zie eventueel ook hier.

 

Ik weet niet welke KPN tv decoder u heeft, maar met de “oudere” versies is het alleen mogelijk met teletekst.

 

Maar de verkoper had het moeten weten.

Dat verbaast mij.

 


Nou nee, dat is niks. Ik heb het even gevraagd bij de KPN-winkel. Die DIW7022 werkt inderdaad anders.  Alles gaat met appen, zei de verkoper en hij demonstreerde het. Wat een app is? Dat weet ik ook niet, maar overal zitten tegenwoordig appen in. En handig gaat het bepaald niet. De verkoper vond het ook niet handig.

Dan heeft die verkoper het niet goed begrepen... Ik heb hier de DIW7022 staan en daarop schakel je de ondertiteling eenmalig in en blijft daarna actief. Ook als je naar een andere zender gaat. Ik vind het juist op de 7022 vele malen beter werken dan op mijn andere tv-ontvangers.

Wel is het zo dat, zoals @JanD al schreef, het nog niet op alle zenders werkt.


 

 

 

Dan heeft die verkoper het niet goed begrepen... Ik heb hier de DIW7022 staan en daarop schakel je de ondertiteling eenmalig in en blijft daarna actief. Ook als je naar een andere zender gaat. Ik vind het juist op de 7022 vele malen beter werken dan op mijn andere tv-ontvangers.

 

Ik heb gebeld met 0800 0402. Ik kreeg eerst het advies nieuwe software van de VIP 5202 op te halen. Zoals ik verwachtte had dat geen effect.

Daarna opnieuw gebeld. Nu hoorde ik dat DIW7022 bij KPN niet bekend is. Waar heb jij die DIW7022 vandaan gehaald?

Verder werd gezegd “het kan niet”. Onzin, het kan wel, Ziggo bewijst dat het kan. KPN bedoelt “wij bieden het niet aan”.

Nou vraag ik me dus af: Hoe heb jij die DIW7022 bemachtigd?


@Tientien 

 

Erg vreemd antwoord van de kantenservice.

Je krijgt bij een nieuw abonnement, je moet je abonnement dus aanpassen, de nieuwe KPN tv decoder.

Dat is de DIW7022

 


@Tientien Ik heb de 7022 omdat ik in de pilot meedraaide. Heb 'm nu nog staan.

De 7022 is bij de klantenservice waarschijnlijk wel bekend onder de naam “tv+ box". Dat is de naam die gebruikt wordt.


@Katana321 

Wel jammer dat de klantenservice de originele naam niet weet. 😉

DIW7022

Maar hij is nog nieuw.😊

Maar ik denk wel dat het een oplossing is voor o.a. @Tientien als je slechthorend bent en daardoor de ondertitels belangrijk zijn. (de nieuwe DIW7022 of te wel TV+ box)


@Tientien Ik heb de 7022 omdat ik in de pilot meedraaide. Heb 'm nu nog staan.

De 7022 is bij de klantenservice waarschijnlijk wel bekend onder de naam “tv+ box". Dat is de naam die gebruikt wordt.

Ja, de dingen veranderen veelvuldig van naam. Zo heb ik hier een modem, en een Experiabox en een Box12. Blijkt allemaal hetzelfde te zijn. Trouwens, de modem is alleen een modem voor de telefoon, niet voor de andere diensten.

Toen ik mij op de hoogte stelde van glasvezel, bleek dat ik daar een Grondplaat, een FTU, een NTU, een Glasvezelaansluitkastje en nog veel meer voor nodig had. Ik overwoog alvast ruimer te gaan wonen, maar dat was niet nodig, Het waren allemaal verschillende namen voor dezelfde apparaten.


Hallo @Tientien de nieuwe DIW7022 tv-decoder die nu uitgeleverd wordt werkt niet meer met TT ondertitels, maar anders.

Misschien is dat iets voor je, je abo aanpassen, je krijgt de nieuwe box inclusief het nieuwe ondertitel-systeem.

Nog niet de volledige ondertiteling werkt op alle zenders, maar daar wordt aan gewerkt.

 

 

Zoiets heb ik gehoord. De man in de KPN-winkel had nog nooit van DIW7022 gehoord. Er stond in zijn winkel een apparaatje te spelen waarop DIW7022 stond, maar volgens de verkoper was dat geen DIW7022 maar een Tv-box.

Er lag een afstandbediening bij en ik drukte op een paar knoppen. Het ding ging prompt op tilt en ook de verkoper kon hem niet meer aan de praat krijgen. Ik hoefde de schade niet te betalen.

Ik heb gehoord dat de DIW7022 niet met infrarood werkt. Dus je kunt de dure universele afstandbediening weggooien. Ook al geen aanbeveling.

KPN kan beter werken aan het herprogrammeren van de oudere ontvangers, zoals de VIP5022. Zo moeilijk kan dat niet zijn.


KPN kan beter werken aan het herprogrammeren van de oudere ontvangers, zoals de VIP5202. Zo moeilijk kan dat niet zijn.

Dat gaat niet meer gebeuren nu er een nieuwe ontvanger is. En kennelijk toch moeilijk. Anders was het ondanks toezeggingen de afgelopen jaren al gelukt, gedaan, gebeurd. Die ontvangers (5202, 2952 en 2260) werken onder Linux. Kennelijk lastig. De nieuwe is een Android-TV box.

Ik heb gehoord dat de DIW7022 niet met infrarood werkt. Dus je kunt de dure universele afstandbediening weggooien. Ook al geen aanbeveling.

IR zal steeds minder gebruikt worden. 

 

De man in de KPN-winkel had nog nooit van DIW7022 gehoord. Er stond in zijn winkel een apparaatje te spelen waarop DIW7022 stond, maar volgens de verkoper was dat geen DIW7022 maar een Tv-box.

Wel zorgelijk dat er in zo'n winkel mensen staan die zelfs “begrijpend lezen” en “logisch lezen” niet eens beheersen. Maar ja, ik moest van mijn baas ooit ook in mijn ogen “onzin” verkopen aan klanten. Dat weigerde ik en ben toen vriendelijk verzocht om te stoppen…