Skip to main content

Ook ik heb last van deceptie. We komen bij ziggo vandaan, die had op bbc diverse mogelijkheden voor ondertiteling. Met de teletekstpagina op de kpn afstandbediening krijg ik helemaal geen ondertiteling op bbc. Ik lees graag de ondertiteling mee, omdat sommige Engelsen moeilijk te verstaan zijn. Uitermate teleurstellend van KPN. Volgens mij geen overbodige luxe om dit op te lossen. 

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum Erna65! Het is wel mogelijk om via teletekst pagina 888 Engelstalige ondertiteling te krijgen, daarnaast hebben een aantal programma's uit zichzelf Nederlandse ondertiteling. Ik begrijp dus dat het hier niet om gaat?


Bij BBC 1 en BBC 2 loopt het inderdaad via pagina 888 van teletekst. 

Bij BBC First heb je vaak wel een standaard Nederlandse ondertiteling. 

 


Bij BBC 1 en BBC 2 loopt het inderdaad via pagina 888 van teletekst. 

Bij BBC First heb je vaak wel een standaard Nederlandse ondertiteling. 

 

@Erna65 

Is het nu gelukt met de ondertitelingen op de diverse Engelse zenders? 


@Noordzee ja dit is gelukt. Je hebt echter wel nog steeds alleen de TTX optie met gekleurde tekst per sprekende persoon. Bij Ziggo kon je ook kiezen voor 'normale' ondertiteling, dus zonder dikke balk met gekleurde letters. Het is dus opgelost, maar ik ben beter gewend ;-)


Fijn👍, en ja: Dat dit bij Ziggo beter is geregeld, dat is bekend.


Als KPN niet verder komt dan zeggen dat er geen plannen zijn om de ondertiteling goed te regelen, dan hebben ze dus maling aan alle slechthorenden die  hier al jarenlang over klagen. Ik heb KPN TV  sinds vanmorgen en kom nu tot de ontdekking dat KPN deze faciliteit niet heeft. Reden om onmiddellijk weer op te zeggen.

MrZ


Hallo @MrZ met de nieuwste tv-decoder die KPN sinds 23-1-23 uitlevert aan nieuwe klanten gaat de ondertiteling niet meer via TXT maar op een vergelijkbare manier als bij de kabelboer. Je kunt ondertiteling ALTIJD aanzetten op per zender en per aflevering, daarbij zijn de ondertitels op verschillende manieren zichtbaar te maken qua kleur, achtergrond en transparantie.