Skip to main content

Wanneer ik naar een bij BBC One opgenomen programma kijk via de TV kan middels de teletekstknop op de afstandsbediening met 888 de Engelse ondertiteling in beeld krijgen. Echter wanneer ik de opname via mijn computer bekijk, staat er wel een icoontje voor ondertiteling in beeld, maar wanneer ik daar op klik, verschijnt er wel een of andere Engelse tekst in beeld, maar die heeft niets met de opname te maken.

Op de Computer heb geen Teletekst knop gevonden, zoals op de afstandsbediening dus:

Hoe kan ik nu toch de Engelse ondertiteling in beeld krijgen die bij de opname hoort?

Hallo @Lindenhome ,

Als het goed is kun je bij sommige zenders ondertiteling aanzetten via https://tv.kpn.com/


 

 

Rechtsonder zie je bovenstaande. Daarmee kun je ondertiteling aanzetten. 

Werkt dat niet? Dan houdt het voor nu op. 


Hallo Noordzee, dat groene ballon icoontje heb ik al geprobeerd, maar dan krijg een of ander tekst in het Engels op mijn scherm, die nergens op slaat. Het lijkt er alsof er af en toe ook flarden tekst uit de opname tussen staan, maar dit is niet werkbaar.

Dat het dan ophoud is natuurlijk de vraag, want dan lijkt het iets voor de technische afdeling van KPN zou je zeggen.


Ja, dat denk ik dan ook. Er komt hier vanzelf een moderator langs, die het kan doorgeven aan de technische dienst. Gaat waarschijnlijk wel enkele dagen duren voordat dit topic aan de beurt is. 
 


Hoi @Lindenhome .

Het gebruik van de ondertiteling voor slechthorende werkt met het online kijken van opnames niet. Met geen enkele zender! Alleen via de ontvanger kun je die ondertiteling via teletekst 888 aanzetten. 

Al zolang het online platform bestaat kan het niet. 


Hallo PeterG,

Ok, duidelijk, maar, net wat ik zeg, wordt het dan onderhand niet eens tijd voor de technische dienst van de KPN om dit op te lossen? Kennelijk hebben veel meer mensen er behoefte aan.

En als ze er toch mee aan de slag gaan, op mijn Samsung Tablet valt er helemaal niks aan te klikken voor ondertiteling.

Het doet, in mijn beleving, gewoon afbreuk aan het overal TV kijken waar mee geadverteerd wordt.


@Lindenhome .

In de KPN ITV APP de ondertiteling eerst aan zetten via Profiel ➡️ instellingen ➡️ ondertiteling. 

Dan werkt het. Tot mijn stomme verbazing ook bij een opname van npo 1. Dat zegt niks over opname van bbc. Die heb ik namelijk niet om te testen.