Skip to main content

Hoe kan ik op mijn televisie de ondertiteling bij NPO Start aanzetten. Dus bij zender 205. Bij gewone programma’s die ik die met teletekst 888. Kan dit met de afstandsbediening?

Hallo @Suisam, jazeker kan dat met de afstandsbediening.

Ga, nadat een programma gestart is met de pijltjestoets naar beneden. Onderaan in beeld naast het Play/Pauze symbool staat het ondertitelingsicoontje, op OK drukken. Aan de rechterkant opent de ondertitelingskolom, standaard staat deze uit. Met de pijltjestoets er naartoe navigeren en Nederlands aanvinken.

Het kan zijn dat nog een nieuwe update geïnstalleerd moet worden, er is namelijk een nieuwe layout.

Als dit zo is wordt dit aangegeven.

 


In de app van mijn smart tv lukt het nu wel. Maar op zender 205 zit rechtsboven wel het icoontje, maar ik kan dat niet selecteren.

Ik zal de ontvanger even opnieuw starten, misschien lukt het dan.


Nee. Herstarten heeft geen effect. Misschien heb ik een oude ontvanger.


Hallo @Suisam, als je naar 205 schakelt zie je Wie is de Mol staan...klein in de rechterbenedenhoek staat Druk op OK, dan kan je de app openen als het goed is. Volg dan de procedure zoals ik het hierboven omschreef. 

Welke ontvanger heb je? De +Box? Dan kan je ook rechtstreeks de app op de ontvanger openen. 

Home-knop, bovenin Apps aanklikken, dan staat daar ergens de NPO-app.

Ik had hiervoor de voorganger van de +Box, daar stonden ook een aantal apps op voorgeïnstalleerd, onder andere Netflix, maar ik weet niet helemaal zeker meer of NPO Start daar ook bij was.


205 is geen zender maar snelkoppeling naar de app.

Dit is op de Arris en Arcadyan ontvangers een vereenvoudigde versie. Helaas werkt ondertiteling daarop niet. Best dan de npo app van je smart-tv gebruiken. 

Zie ook

 


Dank je. Ik heb inmiddels ontdekt dat die app inderdaad wel de ondertiteling ondersteunt.