Skip to main content

Bij opgenomen programma's kan je wel de ondertiteling aan of uit zetten, maar de ondertiteling werkt gewoon niet. Is er zicht op, dat  dit wordt verholpen?

 

En bij de live programma's wordt de ingestelde stijl van de ondertitels niet gevolgd. Ook een aandachtspuntje!

Hier bij opgenomen programma's gewoon ondertiteling (die voor slechthorenden). In de ingestelde stijl inderdaad. Bij NPO, RTL, SBS6 werkt het i.i.g. bij afspelen opnames. En live, maar dan met doorzichtige achtergrond.

Die zenders en ARD, ZDF, BBC One en Two inmiddels i.i.g. geconstateerd dat het live nu (ook) werkt. Bij de buitenlandse zenders is het pas per 8 maart toegevoegd. Eerdere opnamen zullen geen ondertiteling bevatten. Bedoel je dat?


Bij mijn vorige TV-ontvanger werkte het wel, maar met de TV+ ontvanger werkt het niet voor opgenomen (of gepauzeerde) programma's (o.a. NPO1 en RTL4). Voor opgenomen NPO programma's kan ik gelukkig uitwijken naar NPO-Plus, maar voor RTL niet.

 

--

P.S. Ik heb heel lang bij KPN gewerkt.


@Hannes3 Ik heb het even getest hier:

Een opname van NPO1 laat hier op de TV+ box wel ondertiteling zien.

Een opname van RTL4 laat op de TV+ box geen ondertiteling zien, terwijl diezelfde opname op mijn 5202 wel ondertiteling laat zien.


😮 inderdaad….

Geen ondertiteling van opname rtl 4. Dat werk(te) bij mijn weten toch eerst wel …. (?)

Het aparte is dat bij NLziet het niet werkt met live televisie. Maar weer wel met het terugkijken. Opnemen hoeft daar niet; de meeste programma's zijn tot een jaar terug te kijken en veel zelfs nog véél langer.

Bij kpn is het meer andersom. Live wel, maar via opnames niet. Tenminste niet via de smart-tv app, de mobiele app en de website http://tv.kpn.com .

TV+ is niet echt een app. Dat zou juist gelijk moeten zijn aan de ontvangers.

Het team heeft nog wat werk te verzetten. Die ondertiteling is voor ruim 1.000.000 slechthorende redelijk onmisbaar heb ik begrepen.


Ondertiteling van opgenomen of gepauzeerde NPO werkt bij mij nu wel (en komt zo te zien via Teletekst), maar  RTL nog niet. De techniek zou dus geen blokkade moeten zijn. Hopelijk is het geen licentie-kwestie.


Hi @Hannes3 en welkom op het forum! Fijn dat het voor NPO weer werkt, nu alleen RTL dus nog. Ik zet je signaal door, hopelijk is dat inderdaad snel weer rechtgetrokken. Bedankt voor het melden hiervan en @Katana321 en @PeterG bedankt voor het testen en het helpen. 💚