Skip to main content

Wij hebben geen ontvanger van KPN maar ontvangst gaat via de app op de TV.

Daar is de mogelijkheid om 888 te gebruiken helemaal niet aan de orde. Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.

Is er via internet geen andere mogelijkheid? 

Ik had geen problemen met 888 voorheen. Misschien vraag ik wel weer een ontvanger aan. 
 

Dank, met vriendelijke groet,

Teresa van der Vliet

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

Hallo @Teresa0805 , als je de KPN app op een smart tv gebruikt kun je bij de instellingen binnen de app de ondertiteling aanzetten, zenders die dan ondertiteling leveren daarbij, staat het dan vanzelf aan.

Succes.

 


Beste @JanD

Helaas, daar heb ik ook al eerder in gezocht.

Als ik op Instellingen druk komen er 3 keuzes tevoorschijn, kinderslot, favoriete zenders en uitloggen… weer jij een andere mogelijkheid? 
Jbedoelt toch de KPNitv app hè? 


groet, Teresa

 


Beste @JanD

Helaas, daar heb ik ook al eerder in gezocht.

Als ik op Instellingen druk komen er 3 keuzes tevoorschijn, kinderslot, favoriete zenders en uitloggen… weer jij een andere mogelijkheid? 
Jbedoelt toch de KPNitv app hè? 


groet, Teresa

 

Hallo @Teresa0805 , 

ik bedoel inderdaad de KPN tv app op een smart-tv.

Onderstaand een paar schermafbeeldingen hoe de ondertiteling in te stellen:

Open de tv-app, scroll links naar beneden tot je het tandwieltje ziet,

klik dan op ondertiteling, klik dan op aan en sla op.

Succes

klik l.o. op tandwieltje, dan zie je dit scherm
 
klik hier op ‘aan’ en klik dan op wijzigingen opslaan.

 


@JanD 

Dankje, zover ben ik inderdaad. 

Maar ik heb maar 3 opties... zoals ik in mijn vorige bericht noemde.

(Sorry voor het tegenlicht) 

Geprobeerd de app te updaten maar kan niet vinden waar. Kennelijk heb ik de laatste versie van okt 2021. 😔

Wat nu? Heb je nog een idee? 


Hallo @Teresa0805 welk versienummer van de app staat er bij jou r.o. in beeld?

Mijn versie is 2.10.22 zoals je op de foto kunt zien.

Als jouw versie lager is de app updaten of de-installeren en herinstalleren.

Succes.

 

 


@JanD 

Mijn versie is 2.9.41 van 14-10-2021 dus zeker niet de nieuwste.

Ik heb de app verwijderd want bij 'opnieuw installeren ' gebeurt er helemaal niets.

Althans ik zie niets gebeuren. 

Daarna dus via deze weg opnieuw geinstalleerd en ingelogd met abo nummer en pincode. 

Maar geupdatet is hij niet. Nog steeds bij Instellingen dezelfde 3 opties... 

Nog steeds dezelfde versie... 

Sla ik iets over? 

 


@JanD

Mijn versie is 2.9.41 van 14-10-2021 dus zeker niet de nieuwste.

Ik heb de app verwijderd want bij 'opnieuw installeren ' gebeurt er helemaal niets.

Althans ik zie niets gebeuren. 

Daarna dus via deze weg opnieuw geinstalleerd en ingelogd met abo nummer en pincode. 

Maar geupdatet is hij niet. Nog steeds bij Instellingen dezelfde 3 opties... 

Nog steeds dezelfde versie... 

Sla ik iets over? 

 

Vergeet er nog bij te zetten dat op het Instellingen scherm rechtsonderaan versie 2.9.63 staat… 


Wat is het merk en type van jouw tv, @Teresa0805?


Goedemiddag @Erik_ 
 

Denk je dat het aan de TV ligt? 
Het is een Samsung The Frame 65

Modelnummer QE75LS03T

Gekocht in oktober 2020

Groet, Teresa


Hoi, @Teresa0805 

Denk je dat het aan de TV ligt? 

Het is een Samsung The Frame 65

Modelnummer QE75LS03T

Zeker wel.

Via een Samsung (besturingssysteem Tizen) is de ondertiteling voor hoorproblemen niet mogelijk via de app.

Via een Android-TV (oa Philips, Sony, TCL) werkt het wel in de app.

Wij hebben geen ontvanger van KPN maar ontvangst gaat via de app op de TV.

Als je interactieve TV bij KPN afneemt heb je sowieso minimaal één tv ontvanger, anders heb je 't niet. Staat ie mss ergens in een kast?

Misschien vraag ik wel weer een ontvanger aan. 

Dat is dus in principe niet aan de orde aangezien je er dus één moet hebben.


Hallo @PeterG

Helaas, dan lukt het dus niet.

Nee, we hebben echt geen ontvanger, de monteur die kwam na onze verhuizing, een half jaar geleden, omdat onze apparatuur verouderd bleek te zijn en ik eea niet zelf aan de praat kreeg, vertelde over de app op de smartTV. 

Dat we dus de ontvanger niet nodig hadden en die hebben we dus niet aan laten sluiten. 
Ik heb alle verouderde randapparatuur + de nieuwe ontvanger teruggestuurd. 
Verder werkt het prima zo hoor, dus ik hoef hem ook niet. 
En als ik het wel weer via de ontvanger zou willen regelen vraag ik hem gewoon aan. 

Hartelijk dank voor je moeite om het eea na te zoeken! 

Groet, Teresa


+ de nieuwe ontvanger teruggestuurd. 

Oepsie. Hopelijk wordt de nieuwe ontvanger dan niet als extra ontvanger gezien. Want de ÉNE ontvanger hoort bij je abonnement en kan administratief niet eruit. Dus. Bij niet gebruik had je die gewoon in de gangkast (of zo) moeten bewaren.

De app is een extra. Bovenop de ontvanger.

Bovendien heb je in de app allerlei functies en zenders niet die je met de ontvanger wel hebt.

Bv de Duitse zenders.

En het kunnen kijken van bv opnamen van BBC First (indien je het opnemenpakket hebt natuurlijk).

En radiozenders. Die heb je alleen via de ontvanger.


Dan gaat het op jouw smart tv inderdaad niet lukken met de ondertiteling, @Teresa0805, helaas.

 

En wat betreft de ontvanger heeft Peter ook gelijk. Als je bij ons interactieve TV hebt, dan is dat inclusief een ontvanger. Dus gaan wij er dan ook altijd vanuit dat je er een hebt. Of je hem nu aangesloten hebt of niet. Betekent dat als je nu een ontvanger zou aanvragen, we dat zien als een extra ontvanger waardoor je er €5 per maand extra voor zou gaan betalen. Daarnaast heeft de ontvanger inderdaad aanvullende mogelijkheden die de smart tv app niet heeft.

Als je dan ook graag alsnog weer een ontvanger zou willen hebben, geef het even aan hier. Dan kan ik via een andere route een ontvanger laten opsturen ter vervanging van degene die je teruggestuurd hebt :)


Erik_ schrijft:

Als je dan ook graag alsnog weer een ontvanger zou willen hebben, geef het even aan hier. Dan kan ik via een andere route een ontvanger laten opsturen ter vervanging van degene die je teruggestuurd hebt :)

👍


Beste @Erik_ 
Beste ​​​​​​@PeterG 

Beiden bedankt voor jullie reactie! 

Jammer dat het niet gaat lukken, maar hopelijk wordt dat toch nog wel ooit aangepast mbt die ondertiteling. Dat vind ik toch wel iets dat nodig is en daar hoort KPN voor te zorgen. 

De monteur had dus nooit mogen zeggen dat ik die ontvanger wel terug kon sturen. Want zo is het gegaan. Hij nam zelf niets mee natuurlijk. 

Als je dan ook graag alsnog weer een ontvanger zou willen hebben, geef het even aan hier. Dan kan ik via een andere route een ontvanger laten opsturen ter vervanging van degene die je teruggestuurd hebt :)

@Erik_  ik neem graag je aanbod aan om alsnog een ontvanger te morgen ontvangen. 

Fijne avond en groet, Teresa 


 


Top, ga ik voor je aan de slag, @Teresa0805. Wil je daarvoor je forumprofiel nog invullen? Anders weten we niet waar het heen moet 😁 Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt.

De monteur had inderdaad niet moeten zeggen dat de ontvanger wel teruggestuurd kon worden. Ik ga ook kijken of ik kan achterhalen wie dat is geweest zodat ik hem van feedback kan voorzien.

Ondertiteling ook kunnen instellen op de Samsung smart tv app geven we door. Geen idee of dit dan doorgevoerd wordt/kan worden. En als het zou kunnen, wanneer dit dan gebeurd. 


Super @Erik_ 

Ik heb mijn profiel voor zover nodig aangepast, hoop dat het zo in orde is.
Voorlopig wacht ik rustig af mbt de ontvanger.

En hopelijk wordt het ondertiteling-issue opgelost. Het moet toch niet zo zijn dat iemand altijd eerst bij KPN na moet kijken/vragen wat voor mogelijkheden er misschien wel NIET op hun keuze van een nieuwe TV zit. 

Hartelijk dank voor je moeite! 

Groeten, Teresa
 


Top, dank je @Teresa0805! Ik heb onze logistieke afdeling aangestuurd om een nieuwe ontvanger op te sturen. Je krijgt per sms bevestiging van dit verzoek. En, zodra de boel op de bus gaat, van het verzenden.


@Erik_  super bedankt! 

Ik wens je een fijn weekend! Mvg Teresa


Beste @JanD

Helaas, daar heb ik ook al eerder in gezocht.

Als ik op Instellingen druk komen er 3 keuzes tevoorschijn, kinderslot, favoriete zenders en uitloggen… weer jij een andere mogelijkheid? 
Jbedoelt toch de KPNitv app hè? 


groet, Teresa

 

Hallo @Teresa0805 , 

ik bedoel inderdaad de KPN tv app op een smart-tv.

Onderstaand een paar schermafbeeldingen hoe de ondertiteling in te stellen:

Open de tv-app, scroll links naar beneden tot je het tandwieltje ziet,

klik dan op ondertiteling, klik dan op aan en sla op.

Succes

klik l.o. op tandwieltje, dan zie je dit scherm
 
klik hier op ‘aan’ en klik dan op wijzigingen opslaan.

 

Ha helaas geldt dit alleen voor Nederlandstalige programma’s. En niet voor de BBC


Je hebt het dus niet eens uitgeprobeerd @AartStrik .

Heb hier op Android-TV nu BBC 1 aan met de ondertiteling. 


Ah. Jammer dat het op onze LG, geen Android, nog niet werkt. 


Je hebt het dus niet eens uitgeprobeerd @AartStrik .

Heb hier op Android-TV nu BBC 1 aan met de ondertiteling. 

Natuurlijk wel geprobeerd. 


Ik heb wel de ondertiteling via Android-TV op de bbc. @AartStrik .

In een Samsung (Tizen) en een LG (WebOS) werkt het inderdaad niet. Wel in besturingssysteem Android-TV. En Google-TV.

Met deze dongel (chromecast HD Google-TV) kan je het goedkoop oplossen. Zelf heb ik de Samsung voorzien van een losse Android-TV box.


Goedenavond, 

Ik lees ergens terug in de Reactie van Eric, dat hij ging kijken of er iets aan gedaan kon worden bij een Samsung TV.

Dit is een reactie van 1 jaar geleden. 

Kan er iemand al iets nieuws vertellen? 

Groeten Antoine