Skip to main content

sinds paar  dagen  heb  ik  KPN  TV, bij  geen  enkel  programma loopt  de  ondertiteling  synchroon

in  het  begin v/h programma  gaat  het  even  goed, naar  paar  minuten  loopt  de  ondertiteling  wel  30  seconden achter

let wel: ondertiteling  gaat  niet  meer  via  teletext 888

Ik zit nu naar SBS6 te kijken op de TV+ ontvanger (deze is voorzien met de laatste update die gisteren uitkwam).

Heb om 22.30 uur Hart van Nederland aangezet met de ondertitels. Het programma is om 23.00 uur afgelopen. De ondertitels lopen  inmiddels ongeveer één  minuut achter op beeld/geluid :-(

 

 

Donald


Beste @El Lobo, welkom! Dat kijkt natuurlijk erg onprettig.. Jij hebt ook de laatste update van de tv-ontvanger gehad? En heb je de ontvanger al eens herstart/gereset? Ik geef de feedback in ieder geval intern door, samen met het concrete voorbeeld van jou, @groen_duiven. Dank hiervoor!


Beste Marcia,  die  herstart heb  ik  al  diversen  malen  gedaan  , zonder  succes,

op NPO 1, 2 en 3 blijft  de  ondertiteling  synchroon  lopen,  bij  de  rest, bijv. RLT  4 , RTL.5 SBS 6, Belgische  zenders ,  na  een  paar minuten  loopt  de  ondertiteling maar  zo  30  seconden  of  meer  achter,  je  ziet  steeds  een  vertraging  hierin  die  oploopt.

het  vreemde  is  echter  als  ik  op  mijn  laptop  draadloos  kijk  het  geen probleem  is

mvgr. El Lobo


Hoi @El Lobo 
Zet de ontvanger op unicast en de ondertiteling loopt wel synchroon.


Beste  huistijger,  hoe  kom  ik op  “unicast”?


@huistijger Dat is echter ook weer een workaround, want dan heb je weer alleen stereo.


Het lijkt me dat KPN het “ergens” op de achtergrond moet aanpassen.


Beste  huistijger,  hoe  kom  ik op  “unicast”?

Hoi @El Lobo 
Instellingen - sterretje - info - Videomode


@huistijgerDat is echter ook weer een workaround, want dan heb je weer alleen stereo.


Het lijkt me dat KPN het “ergens” op de achtergrond moet aanpassen.

Ben ik met je eens, maar zolang dat niet gebeurd is dan is dit eerst een oplossing @groen_duiven 


hoi Huistijger,  bedankt ,heb  nu  op “unicast” gezet, nu loopt  ondertiteling  perfect  synchroon


Fijn dat dit tijdelijk werkt! Ik geef deze extra informatie ook intern door.


Ondertiteling nog steeds niet aangepast , en in  beeld en geluid zijn er haperingen ! Spijt dat dat ik overgestapt ben ,na het 1 jarig contract gauw terug naar mijn oude provider !!!!


Beste @Tikkie terug, ik adviseer je de bekende bevindingen in de gaten te houden én daarnaast de Product Updates. Zodra er een nieuwe update beschikbaar is, dan komt daar een nieuw topic.


De zogenaamde oplossingen werken vaak niet. En maar blijven verwijzen naar algemene info en mogelijke updates. Ik zou liever zien dat er concreet een antwoord komt wanneer het nu eindelijk opgelost wordt. Ondertussen betalen we wel het volle pond voor een product wat meer en meer frustratie geeft


Zie ook hier.

Ik zie dat er een update komt deze week en de ondertiteling staat er ook bij.


Sinds de update van gisteren hebben wij geen klachten meer aangaande de ondertiteling. Erg content mee! Thnx KPN, alsnog