Skip to main content

Iets merkwaardigs:

In de instellingen van de iTV app staat  ondertiteling  op UIT.

Afspelen van NPO 1 op de iPhone geeft beeld ZONDER ondertiteling. (Zoals het hoort.)

Afspelen van NPO 1 op de tv (vanaf de iPhone via AirPlay) geeft beeld MET ondertiteling.(Dat hoort niet.)

Het blijkt allemaalniets te maken te hebben met opnieuw installeren iTV app, resetten van de iPhone of iets dergelijks.

Het lijkt een software fout in de iTV app te zijn.

Hoi @KVIS . Welkom op het forum.

Wat voor type Iphone heb jij? Is er misschien ook nog een ander apparaat in huis waarmee je het kunt dubbelchecken?


Zelfde resultaat op iPhone 7 Plus en iPad Pro (10,5 inch) , beide met iOS 14.7.1.

Het euvel treedt alleen op bij Live TV kijken; en niet bij Terugkijken.

=

Wat mij opvalt is dat in MacOS, waar de ondertiteling via Airplay wel correct werkt in Safari, deze aan of uit wordt gezet via MacOS zelf:

Systeemvoorkeuren \ Toegankelijkheid \ Ondertiteling.

=

Maar de iOS systeeminstelling:

Instellingen \ Toegankelijkheid \ Ondertiteling en bijschriften

wordt helemaal niet gebruikt door de iTV app. 

In plaats daarvan is er een “Ondertiteling” schuifje in de iTV app zelf, dat dus niet correct werkt. 

 

Zou de oorzaak van de fout ermee te maken kunnen hebben dat de iTV app de systeemvoorkeuren van iOS niet gebruikt?


Dank voor de overzichtelijke analyse, @KVIS .

Ik heb het zojuist één op één doorgestuurd naar de ontwikkelaars van de itv app.  Zodra ik meer weet, hoor je van mij. 


@KVIS : Ze zijn aan het testen geweest en ik citeer een stukje van de reactie:

Wel werkt de toggle niet, als de app al verbonden is met airplay. Als je de toggle gebruikt, zal airplay in de app eerst uitgezet moeten worden. Dan de toggle in de app gebruiken, dan de player lokaal starten en dan airplay starten, dan zou die hetzelfde moeten doen als de app player en goed moeten werken.

 

Verder geven ze aan dat deze op de lijst van verbeteringen komt te staan. Ze gaan dus proberen om het gebruiksvriendelijker te maken.

Laat je weten of die ‘workaround’ bij jou succes heeft?