Skip to main content

Op mijn I pad neem ik  tv programma’s op. Standaard staat de ondertiteling aan.

Bij het afspelen stond tot voor een week geleden de tekst er keurig onder, 

nu niet meer.

Ter informatie: wel bij het rechtstreeks kijken staat de ondertiteling er onder vermeld.

Graag een oplossing wat te doen.

af en aan zetten helpt niet.

 

 

Hi @Tiswat! Welkom op het forum. Gaat het om alle tv programma's? En heb je wellicht nog iets veranderd in de instellingen? Bijvoorbeeld de taal instellingen van je iPad zelf?

Wil je in ieder geval proberen de app te verwijderen en opnieuw te downloaden?


Goedemorgen Bram,

Gisteren verwijderd, en nog steeds hetzelfde probleem.

bij rechtstreeks kijken geen probleem, (dus gewoon Nederlandse ondertiteling)

bij opname GEEN ondertiteling.

Mvg

 


@Tiswat zou je in dat geval nog de tip van Huistijger in dit topic willen proberen? En deze tip over de audio instellingen?

Helpen beide tips niet, vul dan je profiel aan. Geef me ook 3 voorbeelden van programma's waarbij de ondertiteling niet verschijnt. Geef aan op welk tijdstip en welke zender de originele uitzending was. 

Laat ook weten welk type iPad je hebt, welke versie van IOS daarop draait en welke versie van de iTV app je daarop hebt staan. Dan vraag ik de technische dienst om te kijken wat de oorzaak kan zijn. 


Type IPad OS-versie 17.0.2

I pad air (3e generatie)

Vandaag Insaid SBS 6 21:36 29-9-2023

De Bevers RTL 5, 22:36, 30-9-2023 

Journaal NPO 1, 20.00 30-9-2023

Erfgenaam, RTL 5, 20:00, 30-9-2023

Ik hoop dat je het op kunt lossen, je begrijpt dat ik niet zonder ondertiteling kan.

mvg

tiswat

 

 

 


@Tiswat bedankt voor de duidelijke voorbeelden! Zou je alleen nog je klantnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik je in onze systemen vinden en maak ik direct het ticket aan. 


Klantnummer luidt:

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Tiswat ik heb het ticket voor je aangemaakt. Doorgaans wordt dit binnen 3 of 4 werkdagen opgelost. Hou wel je mobiel in de gaten tijdens kantooruren. Er is namelijk een kans dat we bellen met de vraag om meer informatie te geven. 

Laat je hier weten wanneer het is opgelost?


De ondertiteling lijkt opgelost te zijn.

Dankjewel.

 

Dan heb ik nu vraag 2:

Waarom kan ik de zenders uit België die ik heb opgenomen

alleen bekijken op mijn tv en niet op mijn I pad. DIT GEEFT HET SYSTEEM OOK AAN.

Dit is vreselijk irritant.


@Tiswat goed dat je er weer ondertiteling bij hebt! Wat betreft de opnames die niet te zien zijn via de app, dit heeft met rechten te maken. Ook kan het opnemen van zenders met HD Glas dit tot gevolg hebben. Kijk voor meer informatie naar ons zenderoverzicht


Dankjewel voor je reactie voor wat betreft het niet kunnen kijken van zenders op mijn I pad.

nu vraag 3 en 4.

3:Ik was in Zwitserland 1maand geleden en kon geen  reguliere zenders kijken op mijn I pad, hoe kan dat?   7 jaar geleden in Amerika was dat wel mogelijk. GEEN vooruitgang intussen.

4: indien mijn VPN aanstaat kan ik helemaal niets zien op mijn I pad, zowel opgenomen als rechtstreekse zenders

Ik ben wel blij dat ik deze vragen kan stellen. Ben verschillende keren in een KPN store geweest maar daar hangen ze maar een verhaal op waar ik tot op heden niets mee kon.

ik zie weer uit naar uw reactie, alvast bedankt hiervoor.

met vriendelijke groeten


@Tiswat of je een zender wel of niet in het buitenland kan kijken heeft alles te maken met uitzendrechten. Hier lees je meer over iTV kijken in het buitenland

Wat betreft de VPN, dit kan met een aantal zaken te maken hebben. Voornamelijk welk IP adres de verbinding maakt. Maar al deze oorzaken kunnen we niet verhelpen. We ondersteunen iTV niet in combinatie met gebruik van een VPN.


BRAM, hartelijk dank voor alle reacties.

Jammer dat VPN uit moet tijdens het kijken van tv., want met regelmaat vergeet ik het weer in te schakelen.

Iedereen heeft zijn mond vol over bescherming, (ook KPN) en dan kunnen we het niet gebruiken helaas. 

Met vriendelijke groeten.


Reageer