Skip to main content

Op ons vakantieadres kijken wij graag via de app kpn itv op de laptop naar programma  die wij hebben opgenomen. Daar zitten ook nederlandse programma's bij, maar krijgen geen ondertiteling, terwijl die wel aanstaat.

Is dat niet mogelijk en zo ja waarom niet? Ik las ergens dat dit met teletekst te maken heeft, wat thuis wel mogelijk zou zijn, maar begrijp dit niet zo goed.

Hoi @Jacq1955 en welkom op het forum! Of dit ook voor opnames werkt weet ik niet zeker, maar als je inlogt op iTV Online en vervolgens op het icoontje met het poppetje klikt rechtsboven dan ga je naar Instellingen en daarna kun je ondertiteling voor Nederlandstalige programma's aanzetten. Werkt dit ook voor jouw opnames? 

Via de ontvanger kan het inderdaad via teletekst. Door daarop dan naar 888 te gaan zet je de ondertiteling aan. Teletekst is echter niet beschikbaar via iTV Online, dus ik hoop dat de instellingen veranderen helpt.

Zo niet, dan kun je via NPO Start ook tot 7 dagen terug kijken en daarop kun je de ondertiteling ook aanzetten. Mocht het dus toevallig om NPO programma's gaan, dan hoop ik dat je hiermee uit de voeten kunt. 🙂


Ik heb niets meer vernomen, dus ik hoop dat het met de bovenstaande stappen gelukt is. Zo niet, laat het gerust weten! 


Nederlandse ondertiteling bij opnames gaat inderdaad helaas niet op een ander adres dan het huisadres. 

Npo start is een redelijk alternatief voor programma's van de publieke zenders. Jammer alleen dat dit beperkt is (maar 7 dagen terugkijken) en het niet voor de commerciële zenders geldt.

 


Jammer dat het met het aanpassen van de instellingen niet werkt. 😕 Kan me goed voorstellen dat ondertiteling bij opnames ook wel zo prettig is en ik zal het idee doorzetten. Hopelijk is het met een toekomstige update aan het iTV Online platform mogelijk. Bedankt voor het doorgeven! 


Op dit moment kijk ik thuis op mijn huisadres op mijn laptop naar opnames en wil programma Kennis van Nu van NPO terugkijken met ondertiteling. Ik had bij instellingen ondertiteling Nederlandstalige programma’s aangezet. Het doet niet.

Ik keek daarna op tv met ITV. De ondertiteling op888 doet het wel. Het is volgens mij duidelijk dat iets niet goed doet bij KPN. Of ligt dat aan mij?


Reageer