Skip to main content
Vraag

Ondertiteling valt weg

• January 18, 2026
  • 15 reacties
  • 107 keer bekeken

Ondertiteling is aan en na enkel Minuut valt stil en geen ondertiteling meer? Tot nu was geen probleem hiermee en ik krijg hem niet goed

15 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Mkhani, wegvallende ondertiteling verkleint natuurlijk wel het kijkplezier. Goed dat je hier melding van maakt. Ik heb nog enkele vragen om dit verder te kunnen onderzoeken. Met behulp van jouw antwoorden kunnen we dan gaan zoeken naar een oplossing. Zou je ook jouw KPN Community profiel in willen vullen? 

Op welk type tv-ontvanger kijk jij tv? Gaat het om de KPN TV+ Box
Heb je het op alle zenders? 
Heb je ook specifieke voorbeelden van dit issue? Denk daarbij aan: zender, tijdstip en programma. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2026

Ja het gaat om een kpn tv+box en dit gebeurt op alle kanalen. Alle Nederlands talige kanalen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2026

En is niet afhankelijk van tijdstip of kanaal! Hele dag door en op alle kanalen 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor de info ​@Mkhani. Hier kunnen we verder mee qua onderzoek. 
Betreft het trouwens alle ondertiteling of alleen bij Engels gesproken programma's met daarbij dan Nederlandse ondertiteling of heb je de ondertiteling ook aan staan bij Nederlands gesproken tv-programma's zoals het Journaal. 

Zou je ook nog wel jouw community profiel in willen vullen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Bedankt voor snelle reactie. Het gaat ook om Nederlandse kanalen ook. Soms is onduidelijk gesproken en wil je ook een ondertiteling. Ik heb tot paar dagen geleden geen probleem! Lijk of een en andere update is geweest!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De problemen met de ondertiteling zijn in onderzoek. Hopelijk is het snel opgelost. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Is er al een update met mijn probleem betreft ondertiteling? Wel grappig dat jullie meer bezig zijn met abonnement duurder maken dan problemen oplossen! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 29, 2026

Men is ermee bezig. 

Het komt alleen voor in de LIVE multicast streams. 

Je kunt het probleem dus voorlopig omzeilen door de ontvanger op unicast te zetten. Zie instellingen (tandwiel) - Beeld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Nee bij mij is alle kanalen! Soms gaat wel weer maar schijn bedrog. Denk gewoon oude tv ontvanger veel beter! Spijtig

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 29, 2026

Ja. Het is op alle zenders inderdaad. Maar alleen via de multicast streams. ​@Mkhani 

Dus. Zet je ontvanger op unicast zoals beschreven. En je krijgt alle zenders ook live met goede ondertiteling. 

De meeste zenders zijn dubbel beschikbaar. Via multicast streams en via unicast streams. In de unicast streams zit de storing niet. 

Zodra het gerepareerd is kun je de ontvanger weer op multicast terug zetten. Maar nu even unicast dus.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Ik weet nog niet hoe ik deze aan kan passen. Naar instellingen en dan …

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Hebbes. Nu kijken of het werkt 👍

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 29, 2026

Tandwiel selecteren en op ok drukken. 

Dan naar beneden scrollen Beeld selecteren en ok indrukken 

Videomodus is al geselecteerd dus drukken op ok

Selecteer Gebruik unicast dan ok. Bolletje wordt groen

Instelling wordt gewijzigd 

Drukken op HUISJE om Instellingen te verlaten. 

Geniet van de ondertiteling 👍

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Hebbes. Nu kijken of het werkt 👍

En?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2026

Peter, Dankje voor je advise. Echt geholpen 👍👍 voorlopig doet het en hopelijk maken ze hem