Skip to main content
Vraag

Ondertiteling vergroten voor de KPN TV+ app op een tablet

• March 13, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Dag,

ik heb een tablet Van het merk Teclast Android versie 15, 14 inch

deze aangeschaft voor mijn moeder die een oogziekte heeft en graag nog wat tv wilt zien. Nu gebruikt ze deze tablet dus alleen voor tv en heb haar kpn tv app hierop geïnstalleerd. Het werkt allemaal prima alleen is mijn vraag, kan ik ook de ondertiteling van de programma’s groter maken? Heb op het tablet bij toegankelijkheid de lettergrootte op max gezet maar heeft geen effect op de programma’s. Is er nog een andere optie waardoor ik de ondertiteling kan vergroten?
Alvast dank!! Annet

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 13, 2026

Nee, dat kan helaas niet. 

De meegezonden ondertiteling (vertaling) wordt meegeleverd in het beeld. Daar kan dus niks mee gedaan worden. 

De ondertiteling voor slechthorenden (zelfde taal als gesproken) zal ze niks mee doen. Maar ook dat is niet te vergroten. 

Het wordt alleen groter met een groter scherm. Heeft ze geen televisietoestel? Met een 50" of 55" op kleine afstand moet het wel lukken. 

Met tv ontvanger van kpn. Die ze ook heeft want ze heeft tv abonnement van kpn vermeld je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 13, 2026

Dank voor je reactie Peter! Ja ze heeft ook wel een tv maar met een iPad is ze wat meer ‘mobiel’ en ik dacht gezien dit een 14 inch scherm is dat de ondertiteling dan ook wat groter zou zijn. Maar helaas zoals je schrijft is dit niet mogelijk. Maar nogmaals dank!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 13, 2026

Zo'n iPad is meestal nog 4:3 ook.

Dan krijg je noodgedwongen zwarte balkjes voor het 16:9 televisie beeld. En daar wordt de vertaling onder in beeld ook kleiner van.

14" 4:3 is dan voor tv 16:9 maar 10" à 11".

Een tv is tegenwoordig al gauw 43", 50", 55" en zelfs 65".

1" is 2,54 cm.