Skip to main content

Sinds 1 week ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN glas en de kpn tv+box. Veel dingen zijn verbeterd t.o.v. mijn vorige situatie maar ik heb een groot probleem met de ondertiteling. Mijn vrouw heeft een goede ondertiteling nodig maar wat we nu aan ondertitel mogelijkheden hebben is heel slecht. Veel van de problemen die andere forumleden aangeven spelen ook bij ons. Soms helemaal geen titels, soms pas na 5 minuten, het niet synchroon lopen, dezelfde regels die steeds herhaalt worden etc. Na meerdere keren het ondertitel icoontje aan en uit geklikt te hebben wil het wel eens lukken maar de tekst kan zo ook maar weer weg vallen. Ook het instellen van  lettergrootte, achtergrond e.d. is niet mogelijk.

Ik wil maar even een duidelijk signaal afgeven aan KPN. Veel mensen zijn afhankelijk van een goede ondertiteling en daarom moet dit ook een grote prioriteit krijgen om dit probleem goed op te lossen.

 

Welkom op het forum @JanB001! 

Vervelend dat de ondertiteling niet naar verwachting werkt. Wil je alleen nog bevestigen dat je die hebt ingesteld zoals aangegeven op onze pagina over ondertiteling op TV+?

Verder blijven we hard werken aan het updaten van TV+. De inhoud van alle updates staat hier. 


Beste Bram

Bij mijn beide Tv's met een kpn tv+box heb ik gedurende meerdere dagen de ondertiteling uitgetest. Ook heb ik op de KPN site uitvoerig alle instellingsvoorschriften nagelopen en deze toegepast. Wat ik al aangaf is dat er wel ondertiteling is maar dan wel met flinke gebreken.

Ik hoop dat KPN dit goed op kan lossen.


Hoi @JanB001 
Zet de ontvanger op Unicast en je hebt een soepelere ondertiteling
Sterretje Informatie Videomode
Hou de updates in de gaten


Hoi Huistijger,

Dank je wel voor deze tip. Ga ik uitproberen.


De oplossing van @huistijger is een 'tijdelijke’ maar werkende oplossing.

Wat me wel verbaast: iedere keer vraagt een KPN-moderator naar de 'bekende’ weg, Het lijkt me dat ze inmiddels toch wel weten/zelf constateren dat het niet goed functioneert bij Multicast…..


Hou inderdaad de Product Updates in de gaten. Daar lees je alle verbeteringen per update. Feedback over ondertiteling is doorgegeven aan de ontwikkelaars. 


De oplossing van huistijger geeft inderdaad een wat soepelere oplossing. Dat wil zeggen dat ik meestal direct bij het aanklikken van het ondertitel icoontje ook direct ondertiteling heb. Dat is een verbetering maar ook dan blijven er nog de nodige mankementen bestaan. Soms geen ondertiteling bij opnames, ondertiteling die over het hele scherm loopt(beneden, boven, heel smal etc.), geen instelmogelijkheden. 

 


Sinds mijn eerste melding van een slechte ondertiteling heb ik nog geen verbeteringen gezien. Nog steeds is er sprake van een tekst die soms blijft herhalen, geen ondertiteling bij terugkijken etc.

Nu valt mij op dat als ik een programma terugkijk via NPO start ik wel een goede ondertiteling heb. Als ik vervolgens datzelfde programma terugkijk via de tv+box heb ik dus geen ondertiteling terwijl de ondertitelicoon wel aanstaat.

Kan iemand mij uitleggen waarom het wel mogelijk is goede ondertiteling via NPO start te hebben maar dat het via de tv+box maar niet wil lukken?


Sinds 2 maanden heb ik nu tv van KPN. Ben er niet heel blij mee vanwege soms een onstabiele situatie zoals stilstaand beeld, moeizaam opstarten etc. Gebeurt allemaal niet heel vaak maar is wel irritant.

Mijn belangrijkste probleem is de ondertiteling, die is ronduit slecht. Ik heb al veel adviezen van forumleden opgevolgd. Is daardoor wel iets beter geworden maar ik heb toch nog steeds te maken met problemen als een regel die steeds herhaalt wordt, geen ondertiteling bij iets terugkijken etc.

Nu heb ik een uitzending teruggekeken via NPO start. Hierbij had ik prima ondertiteling. Daarna heb ik deze uitzending teruggekeken via de tv+box en hierbij had ik totaal geen ondertiteling terwijl de ondertitelicoon wel aanstond.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik via NPO start wel goede ondertiteling heb en waarom het maar niet lukt om dezelfde goede ondertiteling via de tv+box te krijgen.

 

Admin: samengevoegd met eigen, bestaand, topic + reactie hieronder


De ondertiteling is helaas nog ver onder de maat.

 


Ik heb navraag voor je gedaan @JanB001. Er wordt nog steeds aan gewerkt. Ik wil je vragen de product updates in de gaten te blijven houden. Zodra dit met een update opgelost wordt zie je het daar.


Bij mij werkt de ondertiteling dus helemaal niet goed. ben slechthorend en zou graag willen dat het god kwam maar zit er al veel te lang mee. Ik ga maandag bellen en wil terug naar mijn oude abonement, die werkte wel, Ben al die beloften dik zat…...


Ik ondervind hetzelfde probleem m.b.t. de ondertiteling. TV ontvanger op unicast gezet en ondertiteling loopt wel goed. Alleen layout verre van perfect, maar dat mag de pret niet drukken😅. Beeldkwaliteit is nu wel wat minder, ondervinden meer mensen dit probleem?


Hoe zet je die dan op unicast,  ik heb dus die Android box nu 


@Joop60 Naar instellingen, kies voor informatie, dan helemaal naar beneden naar Video mode. Als je daarvoor kiest, kun je unicast selecteren.


Waar vind ik unicast op mijn tv

Kpn biedt van alles en mog wat aan.

Het zou beter zijn als ze het ondertiteling probleem eens zouden verhelpen

Heb nog een oude afstandbediening waar je dus de teletex en 3x 8 op konroepen;is deze terug te plaatsen


@toptheun met de laatste update is de ondertiteling verbeterd. Ik heb de ontvanger weer gewoon op multicast. Wil je toch nog unicast prefereren dan is dit de methode: Naar instellingen, kies voor informatie, dan helemaal naar beneden naar Video mode. Als je daarvoor kiest, kun je unicast selecteren.


Bij mij nu ondertiteling ook stuk beter, alleen sommige oude programma's die ik terug kijk soms nog wel probleem. Goeie verbetering dus 


Ik zou zeggen dat er sprake is van verbetering. Maar dan een klein stapje. We hebben inderdaad nu direct ondertiteling. Ik kan ook in beperkte mate de ondertiteling instellen, zoals de letter afmeting en het type letter. Maar…. dat kan alleen op de unicast stand. Als ik de multicast inschakel ( wat ik wel graag wil) krijg ik hele grote letter afmetingen. Dat is niet te doen.

De ondertiteling zelf danst nog over het hele scherm Onder, midden en boven. Ik hoop dat KPN ook nog kan fixen dat de ondertiteling ook alleen onderaan titelt.


nou vanavond was het weer helemaal *****. helemaal geen ondertiteling wat ik ook probeerde

Eigenlijk zou je een gedeelte van het abonnementsgeld op een aparte bankrekening moeten zetten

tot dat probleem is opgelost;zijn er meer abonnents die er zo over denken

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

 


Overgestapt van Ziggo naar KPN ondertitels van Ziggo waren perfect,KPN ONDERTITELING is *********,heb nu al sinds 1 dag spijt van mijn overstap,zit er helaas nog een jaar aan vast,oplossing???

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels


Hier nu een aantal weken perfect 


Ja en?


Na een update, dus ik denk dat dat bij jou ook nog moet. Anders zou ik het net weten


KPN heeft gisteren de boel geïnstalleerd en heeft de laatste software geïnstalleerd.

bedankt voor je reactie