Skip to main content
Vraag

Ondertiteling werkt niet meer na doorspoelen bij Terugkijken

  • June 26, 2026
  • 7 reacties
  • 68 keer bekeken

Sinds kort (met de introductie van de ondertitelingsapp) het volgende probleem bij “terugkijken”:

Bij “terugkijken” werkt de “ondertitelingsapp aan” (teletext-knop) normaal als ik de app direct inschakel bij de start van het terug te kijken programma.

Als ik echter "doorspoel” en weer terugkeer naar het programma dan is de ondertiteling weg en ook niet meer de starten met de 'teletext-knop” (ondertitelinsapp aan/ondertitelingsapp uit).

 

Voorheen werkte de ondertiteling (ook bij terugkijken) via de teletext-pagina's zonder problemen.

 

1 Kan de ondertiteling bij terugkijken niet weer via de teletext-pagina’s ingeschakeld worden ?

2 Is de ondertitelingsapp niet zo aan te passen dat het beschreven probleem niet meer optreedt ?

 

 

 

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Wat bedoel je met “ondertiteling app"?

 

Hoe kijk je tv?

Via de KPN tv app of via de KPN tv ontvanger?

 

Indien via de KPN tv ontvanger, welke ontvanger heb je?

De Arris werkt via teletekst via pag. 888

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt met ondertiteling die je aan of uit kan zetten. (ga naar beneden en naar links en zet hem aan of uit. 

 

In alle gevallen gaat het niet via een app.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2026

Ik kijk met een Arris en dat werkte zoals uitgelegd via teletextpagina's (888 of voor Duitse zenders 777 of 150).

Sinds de “ondertitelingsapp” werkt teletext niet langer bij terugkijken.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2026

Maar er is helemaal geen "ondertitelingsapp". 

Op een Arris (VIP2952, VIP5202) is het teletekst aanzetten en, voor de Nederlandse zenders, 888 intoetsen. 

Weet je wel zeker dat het een Arris is? VIP2952 dus. Of toch een Arcadyan HMB2260? Zie ook

 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Ik kijk met een Arris en dat werkte zoals uitgelegd via teletextpagina's (888 of voor Duitse zenders 777 of 150).

Sinds de “ondertitelingsapp” werkt teletext niet langer bij terugkijken.

 

Ondertitelingsapp?

Dat heeft geen enkele KPN tv ontvanger.

 

Zoals PeterG en ik al eerder hebben uitgelegt.

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Bij live kijken idd geen ondertitelings app, maar wel bij terugkijken.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2026

Bij live kijken idd geen ondertitelings app, maar wel bij terugkijken.

🙃

Er is geen app voor ondertiteling. Ook met de nieuwste ontvangers niet.

Ook bij opnames/terugkijken gaat het met een Arris met teletekst (knop) en dan 888 kiezen. Gisteren nog geprobeerd. 


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Bij live kijken idd geen ondertitelings app, maar wel bij terugkijken.

 

Zoals ik ook al een paar keer getypt hebt, er is helemaal geen ondertiteling app.

Waarom blijf je dit steeds vermelden.

Zie de eerdere reacties.