Skip to main content

Dit gaat over de nieuwe TV+ Box die vorig jaar als test aan deel van de klanten is aangeboden en die meedoen/deden aan de test hiervan en sinds kort voor nieuw klanten de enige optie is als je TV wilt in je abonnement.

Sommigen van jullie weten dat wij 1 van de testers zijn/waren van de TV+ Box en alle leuke en minder leuke dingen waar je tegenaan kon lopen.

Inmiddels hebben wij genoeg problemen (ondanks ook de leuke dingen) met onze ontvanger test TV+ Box en heb hiervoor contact gehad met klantenservice. Totaal diverse uren praten in 2 dagen tijd met dezelfde medewerker.

Het abonnement wat ik had voordat KPN TV+ een feit werd is op 17-02-2023 door mij aangepast naar KPN TV+ met TV+ Box en afstandsbediening* omdat we de opties die de box biedt ondanks allerlei problemen wel willen behouden.

Hebben mail gehad als tester dat test voorbij is en als je de opties wil behouden kon je kijken of je kon aanpassen van het toen nog bestaande abonnement naar KPN TV+ abonnement en yes wat een geluk, ik had contract dat ik kon omzetten naar KPN TV+ met TV+ Box met afstandsbediening.

Ook navraag gedaan bij klantenservice krijg ik een nieuwe TV+ Box met afstandsbediening opgestuurd of hou ik de test TV+ Box die mij vorig jaar is opgestuurd?
Nee mevrouw dit wordt gezien als nieuw abonnement dus U krijgt een nieuwe TV+ Box want u moet de test TV+ Box met afstandsbediening retour sturen.

Nou dat is mooi want die van ons van de test heeft problemen die niet opgelost kunnen worden met alle tips trucs en telefonische ondersteuning, echt een defect in de apparatuur/software die niet op afstand opgelost kan worden.

Nu ruim een maand later na ook intussen hier op forum in betreffende topics (ook 1 die weer gesloten is) de vraag te hebben gesteld krijg ik een nieuwe TV+ Box werden er 2 antwoorden gegeven :

ja je krijgt een nieuwe voor je oude ontvanger en de test TV+ box met alle toen toegestuurde toebehoren moet je retour sturen (dit was in een prive gesprek met een KPN moderator welke ik nog heb)

en

nee je houdt de test TV+ Box (in het afgesloten topic voor testers)

Dus erg onduidelijk of ik wel of geen nieuwe ging krijgen want klantenservice zei ja u krijgt een nieuwe maar maand later niks.

Besloten toch maar is te bellen en nogmaals de tijd nemen en alles uit te leggen, krijg een geweldige dame aan de lijn die ook in deze testpilot zat en dus de hele situatie begreep als geen ander en heb haar alles uitgelegd en zij was het met me eens ik had een nieuwe ontvanger moeten krijgen want de test TV+ Box MOET terug, deze wordt in juli 2023 uitgeschakeld. Maar ze moest en wilde het 1 en ander navragen en kijken of er alsnog een TV+ Box met afstandsbediening kan worden opgestuurd zodat de test TV+ Box terug kan naar KPN zoals de mail aangeeft en in het systeem staat.

Na 2 dagen wachten belt ze gisteren terug omdat het even duurde en ze niet helemaal blij was met de uitkomst en mededelingen van diverse afdelingen (ze heeft er echt werk van gemaakt) : Het is onmogelijk om de TV+ Box om te wisselen ondanks de defecten van de apparatuur.

Want er is geen ruimte/voorraad om TV+ Boxen nu, na uitrol naar het publiek, als deze defect zijn om die om te ruilen of te vervangen.
Ik schrok me een ongeluk, ik zit met een defect apparaat wat niet tot bijna niet functioneert en het kan gewoon niet opgelost worden.

Want daar is geen rekening mee gehouden dat KPN klantenservice of technische ondersteuning deze boxen wel is zou moeten vervangen of omruilen…

Wie heeft er zitten slapen en dit bedacht en goedgekeurd?


En hoe zit het nu met die einddatum die op mijn TV+ Box staat?
Tja geen idee of die box nu doorloopt na die datum of dat ik toch zonder TV kom te zitten, dat is een antwoord wat niemand van KPN weet te geven.
Erg NIET gerustellend KPN...

En… Sorry KPN ben je nu serieus dat ik nu met een defect product zit en er voor betaal?

Er was 1 oplossing die ik kon proberen en dan hopen dat ik niet abonnement kwijtraak maar dan alsnog een nieuwe TV+ Box met afstandsbediening krijg :

de oude test TV+ Box met afstandsbediening handmatig uit het systeem laten halen door de klantenservice of bij KPN winkel,

die wordt dan na 1-2 uurtjes terug in het systeem gezet (dus moet hopen dat wie mij dat belooft te doen dit ook doet)

en dan nog is 24-48 uur ZONDER TV te zitten of langer als het misgaat

en hopen dat dit het systeem triggert om het als nieuw abonnement te zien en alsnog automatisch toestaat een nieuwe TV+ Box met afstandsbediening toegestuurd te krijgen.

Met een partner die een slechte gezondheid heeft en dus eigenlijk om de dag door te komen van TV kijken afhankelijk is, is dit GEEN optie en heb ik die dus niet geaccepteerd, het aanbod staat nog wel open maar ik vind het een veel te grote gok.

Ik heb dus inmiddels een klacht neergelegd bij KPN omdat ik dit onacceptabel vind, niet eens de mogelijkheid zoals met de oude stijl abonnementen om je ontvanger te wisselen in geval van defect.
Dat kan toch niet?

Ik ben nog aan het wachten of er een passende oplossing komt maar hou mijn hart vast...

Zelfs toen ik binnen de 2 weken terug wilde naar oude stijl abonnement werd mij dit telefonisch geweigerd want het zou niet meer kunnen, het bleek wel te kunnen volgens de dame die ik 2 dagen veel en lang heb gesproken en waar ik veel van heb geleerd.

Had ik geweten dat ik de box NIET kan omruilen bij problemen of defect (zoals in het verleden met andere ontvanger wel ging) dan had ik NOOIT mijn abonnement omgezet op dat moment op 17-02-2023 en gewacht tot die optie er wel is.

Ik vind dat nogal belangrijke en cruciale informatie voor de klanten om daar van bewust te zijn en te weten waar je aan begint.

En 5 euro betalen voor 2e ontvanger en dan hopen dat ik de ontvangers op die manier kan wisselen gaat wel een beetje ver, dit moet KPN oplossen vind ik, in plaats van dat ik door hoepels moet springen en dan nog geen garantie krijgen/hebben dat het lukt.

Vinden jullie het acceptabel of ok dat je een defecte TV+ Box niet om kan ruilen voor een (als het goed is) werkend exemplaar?
En beinvloed dat je keus wel of niet overstappen als je nog je oude abonnement hebt of als je dit 1 maand geleden had geweten?
Vind je dat dit wel duidelijk moet zijn voor de klant of ben ik de enige die dit schandalig vind?

 

*Ik zet hele tijd neer of vaak TV+ Box met afstandsbediening want er is ook een versie TV+ Box zonder afstandsbediening, zeg je het fout dan gaat het ook fout en voor de mensen die half lezen of te snel lezen dacht ik laat ik het de hele tijd maar in het geheel neerzetten om misverstanden te voorkomen.

Zou het ook erg waarderen als iemand besluit mijn titel aan te passen mij te informeren, er was niks mis met de titel die er stond namelijk als titel “KPN TV+ Box omruilen/vervangen”.

De titel die er nu bijstaat vind ik persoonlijk misleidend want het gaat over wat mijn titel was en niet wat jullie ervan hebben gemaakt, er bestaat GEEN onduidelijkheid hierover als je de tekst leest.

Want er is geen optie tot omruilen of vervangen van de niet goed functionerende TV+ Box, dat had ik ook als titel kunnen zetten.
Dus waarom maakt iemand er “Onduidelijkheid over vervangen KPN TV+ Box” van terwijl de tekst duidelijk vertelt hoe of wat en dus niet klopt met de titel.

 

En ik mag toch hopen dat jullie niet de tekst gaan aanpassen die ik nu heb neergezet en van mijn originele bericht zonder mij op te hoogte te brengen, ik dacht dat KPN niet aan censuur deed, maar lijkt er wel op als de titel verandert wordt zonder mij wat te laten weten of de reden ervan naar iets wat neit klopt als men de tekst had gelezen.

Dit ging erom om te kijken wat andere mensen en KPN klanten hiervan vinden dat er GEEN andere ontvanger gegeven kan worden bij defect/problemen met deze ontvanger. Dat is geen “onduidelijkheid” over wat te verwachten bij een defecte TV+ Box maar een feit.


Goedemiddag @Chris en Fem,

Ik heb het verhaal twee keer moeten lezen en hoop dat ik het goed begrepen heb.

Maar voor zover ik weet is het omruil proces voor tv+ niet anders dan voor de andere ontvangers. Dus wanneer een ontvanger defect geraakt is, dan wordt deze omgeruild. Kanttekening daarbij (die voor beide types van toepassing is): Als de voorraad op is, dan kan er weinig geruild worden. Ja, het is de taak van KPN om voldoende voorraad aan te houden hiervoor. Nee, dit lukt niet altijd vermoed ik als ik het verhaal goed begrijp. Bij deze variant van omruil wordt inderdaad geen afstandsbediening meegezonden. Dit omdat de ontvanger defect is en niet de afstandsbediening. Mocht de afstandsbediening defect zijn, dan krijg je ook alleen een nieuwe afstandsbediening en niet een nieuwe ontvanger daarbij.

Wanneer je over gaat op de nieuwe abonnementsvorm (tv+) dan zou je inderdaad een nieuwe ontvanger krijgen, maar dan ook met afstandsbediening (want die heb je dan nog niet).

Meer smaken in deze zijn er zo even uit mijn hoofd niet.

Voor wat betreft de afspraken die gemaakt zijn voor de testgroep durf ik niks te zeggen. Als dat terugsturen is, dan is dat zo. In theorie zou de ontvanger, indien je deze mag behouden bij de nieuwe abonnementsvorm, gewoon moeten werken. Ik ben dan overigens ook wel benieuwd wat er nu dan niet werkt? Ik kan me slecht voorstellen (maar het is zeker niet onmogelijk) dat een nieuwe ontvanger een andere werking heeft dan wat er nu al aanwezig is. Voordat er overgegaan kan worden op het daadwerkelijk omruilen van een ontvanger (ook hier weer voor beide types) moeten we wel zeker zijn dat deze dan ook echt defect is.

 


Er is dus geen voorraad om mijn test box om te ruilen en zoals mij is verteld alsmede door een persoon van de afdeling die deze boxen uitstuurt gaat dit ook niet gebeuren, zodat ik de test box terug kan sturen want die moet ik terugsturen, de doos heb ik al gekregen of ik hem binnen 2 weken wilde opsturen.
Dus het abonnement aanpassen op 17-02-2023 naar TV+ Box triggerde wel de doos opsturen en beide ontvangers (de TV+ Box van de test en de ontvanger  Arcadyan HMB2260 V2) terug te sturen maar niet om een nieuwe te krijgen zodat ik werkelijk van het abonnement kan genieten.

Ik zou een nieuwe TV+ Box ontvanger krijgen, maar door de test box op het adres/account gaat dit niet.

Wat er niet aan werkt :
De TV+ Box springt uit zichzelf uit nadat we hem aanzetten dit gebeurt soms direct na het opstarten, dan weer als die is opgestart volledig of als je net een zender hebt gekozen, en andere keren blijft die in opstarten vasthangen en soms in een herstart vasthangen of blijft gewoon uit.
Reageert niet op de knop op de kast, niet op de afstandsbediening en ik moet de stroom eraf halen om het te laten "resetten”.
Heb de kast gereset via het menu ( als ik de kans krijg voor die uitspringt) en via de knop op het apparaat. Probleem blijft bestaan.
Alles opnieuw instellen lost het niet op.

Heb de KPN Experia Box  v12 gereset (elke keer dat TV+ Box stopt reset ik de glasvezel aansluiting in meterkast want dat is het eerste wat je te horen krijgt) en een herstart van het modem.

Ook 1malig een “hard reset” gedaan van het modem en ik doe die liever niet nog een keer, moest alles opnieuw instellen zucht.
Ik wacht 5-10 minuten voor ik glasvezel aansluiting terug op stroom zet, zelfde geldt voor modem en zelfde geld voor de tv+ box,

Inmiddels is ook de afstandsbediening vervangen want wie weet lag het daaraan omdat die ook uit zichzelf volume harder en zachter zet (geen voice control in gebruik, staat uit) en gaat zappen en herstart en dingen uit zichzelf opent / afsluit zonder dat je iets doet.
Maar dat hielp ook niet, na het aanmelden/opstarten ging de kast weer in zijn spookgedrag.

Dit is elke dag hetzelfde ge-emmer en om alles op die manier te resetten en los te moeten gooien ben ik echt spuugzat. Het maakt tv kijken erg onplezierig en onhandig als ik meer tijd steek in pogingen tot oplossen en werkend krijgen dan werkelijk kijken.
ik heb wel meer te doen als voltijds mantelzorger van mijn hulpbehoevende partner dan zoveel tijd hierin te steken elke dag weer hopende dat het werkt beseffende dat het ijdele hoop is, zelfs na updates die je met moeite erop krijgt door dit gedoe.

Plus alle andere dingen die ik moet resetten of herstarten of van de stroom af moet halen elke keer om zeker teweten dat niet de fout daarin zit, zo stom als ik ben dat keer op keer te doen,

Alles werkt hier in huis wel of geen KPN behalve die test TV+ Box.

Verder geen problemen met internet of ander diensten.
En het omgerolen krijgen of een andere TV+ Box krijgen, ik heb nog nooit zo'n moeite gehad dat voor elkaar te krijgen, vaker met andere ontvangers ook zulke problemen gehad en dan was het er komt een nieuwe mevrouw, maar met de TV+ Box… 

HDMI kabel vervangen (al zou dat vreemde logica zijn), andere stekkerdoos gehaald en er tussengezet.
Heb denk ik wel alles geprobeerd inmiddels en het apparaat wil niet normaal werken zonder spookgedrag.

Ook de dame die mij de laatste paar dagen heeft geholpen heeft met mij alles uitgeprobeerd en ze hoopte dat de afstandsbediening het zou oplossen, maar helaas.

Tis onprettig, vervelend, frustrerend en irritant.
Er zit geen logica in wanneer dit gebeurt of dat we wat doen om dit te veroorzaken, zit je net lekker te kijken en boem kastje slaat op hol zoals wij het nu noemen. 


Goedemorgen @Chris en Fem,

Ik heb intern een aantal vragen gesteld om hier verduidelijking in te krijgen. Ik heb het idee dat er sprake is van miscommunicatie. Er zijn voldoende ontvangers op voorraad om nieuw uit te leveren en dus ook om te ruilen indien defect. Het terug sturen van de testontvanger is zeker de bedoeling wanneer er niet gekozen wordt om het abonnement om te zetten. Zoals ik het begrijp hebben jullie dit wel gedaan en dus mag de ontvanger blijven staan (hoeft echt niet terug gestuurd te worden). Hij gaat dan ook absoluut niet uitgeschakeld worden na de genoemde datum (juni/juli meen ik genoemd te zien worden?). De ontvanger blijft werken.

Dan blijft voor nu over (wat mij betreft) om de ontvanger goed werkend te krijgen (of vervangen indien nodig natuurlijk), want tv kijken moet gewoon plezierig zijn en blijven. Er zijn absoluut nog een aantal puntjes die niet goed werken op de ontvanger, deze staan ook al regelmatig benoemd hier op het forum. Daar wordt hard aan gewerkt en zal met software updates (op afstand) verholpen/verbeterd worden.

Hoe is de ontvanger aangesloten op de experiabox? Is deze direct bekabeld verbonden of via WIFI(punten)?

Ik wil toch wel vragen om de ontvanger op een andere HDMI poort op de televisie aan te sluiten. Dit omdat ik op basis van de omschrijving het vermoeden heb dat jullie ook de TV bedienen met de KPN afstandsbediening. Dit is even volledig gebaseerd op aannames van wat ik omschreven zie staan. Het idee met het wisselen van de gekozen poort (bijvoorbeeld van hdmi1 naar hdmi4) is dat het aan/uit schakelen verbeterd/verdwijnt. Hiervoor hoeft wat mij betreft ook niks gereset te worden.

Het volume harder/zachter en uit zichzelf zappen kijken we later na. Eerst het aanzetten stabiel krijgen. Ik ben heel benieuwd naar het merk en typenummer/model tv welke jullie gebruiken? Als ook of er in de testfase deze issues niet gaande waren?


We hebben hem op de WiFi gehad maar door andere topics te lezen werd er ook vaak aangegeven het niet op de WiFi te laten draaien, ondanks de V12 die we hebben, maar met kabel omdat het problemen kan verminderen en om die reden zit de box nu met kabel en omdat we dachten dat de WiFi mogelijk wat trager was of onstabiel was door dingen genoemd in het forum (alhoewel onze gsm's zonder problemen op hetzelfde netwerk draaien.)
Zou hem het liefste op de WIFI hebben die optie zit er niet voor niks op.
Ben wel blijven wisselen 1x per maand van kabel naar WiFi om te zien of dat wat oploste/verbeterde maar ja dat resutaat lijkt me wel duidelijk.

Ons modem staat in de woonkamer bij onze pc's (bekabeld) en 3 meter verderop staat de TV+ Box met de TV.
Heb ook kabels op modem omgewisseld en een hele stoelendans gedaan maar dat gaf ook geen verbetering.
Er is geen muur of iets dergelijks die het signaal blokkeert tussen modem en TV+ Box en de kabel is dus ook niet heel lang (5M omdat 4 niet bestaat) en is een CAT6 1000 MB/s vanwege onze internetsnelheid.

HDMI poort wisselen op de TV is ook al gedaan, heb 2 HDMI poorten op de TV zitten die werken en op beide doet de box hetzelfde reageren.
Heb namelijk tijdens de testfase beiden boxen aangesloten gehad en toen dachten we dat de aansluiting van de oude ontvanger mogelijk een probleem kon zijn en toen hebben we die volledig losgehaald en de TV+ Box op de ansluiting van de oude ontvanger gezet.

We gebruiken inderdaad de afstandsbediening van de KPN TV+ Box omdat dat makkelijker is en de TV afstandsbediening niet echt goed functioneert en dus ergens in de kast ligt zonder batterijen.

Wij hebben een LG 42LD420 uit 2010. Oud beestje maar heeft verder geen problemen, pas begonnen toen de TV+ Box kwam. Tijdens testfase ook teruggeschakeld naar oude ontvanger die toen nog werkte en dan waren er geen problemen. Ook om TV als oorzaak uit te sluiten.

Vanwege viaplay F1 einde F1 pauze waar partner fan van is ging de test box weer terug op de TV en ging de oude los van de TV.

Er is tijdens de testfase een update geweest die o.a. instellingen had over hoe je wilt dat de TV opstart, met startscherm (dus zoals nu zonder keus) of starten met de laatst gekeken zender (zoals je gewend bent op örmale tv's zonder deze box). Staat ook ergens vluchtig vermeld door 1 of 2 personen in 1 van de topics dat dat erin zat en ook ineens weg was.
Zaten ook nog wat andere instellingen bij en die zijn 1 of 2 updates later verdwenen en sindsdien zit de box in deze problemen/vicieuze cirkel.

Ook na elke update tijdens de testfase op de box moest ik ook google inlog invullen en alle instellingen nakijken, controleren en weer goedzetten naar wat wij hadden ingesteld (vandaar dat ik weet dat er instellingen inkwamen zonder dat het verteld werd en uitgehaald is zonder dat het verteld is) omdat het leek of onze box door update gereset wordt en alle ingestelde dingen kwijtraakt, gebeurt nu nog soms, wel minder kan geen ritme of logica ontdekken wat de reden is dat die soms nog de instelligen en google inlog kwijt raakt na update.

Doordat er instellingen wegzijn maar die ik wel als voorkeur had ingesteld/had gekozen hoopte ik als ik resets doe van de modem, box en glasvezel aansluiting dan verliest die dat en dan is het probleem opgelost. 

Er zit verder geen router, WIFi punten/versterkers of iets dergelijks tussen modem en de apparatuur, 2 pc's bekabeld en de tv box bekabeld zitten rechtstreeks aangesloten op het modem en dan nog 2 gsm's draaien op WiFi6.
Gaat om een woning op begane grond (aanleunwoning in flatgebouw) en de grootte van de woonkamer 28m2.
Lijkt me dan niet dat ik extra spullen nodig heb en heeft altijd zonder problemen gefunctioneert.


Hey @Chris en Fem! Dit is heel veel tekst. En dus ook heel veel om uit te pakken en op te reageren. 

 

Wel of geen nieuwe box bij overgaan naar het TV+ abonnement

Dit hangt af van of wij je test box hebben kunnen koppelen aan je abonnement. Bij ongeveer 80% van de testers is dat gelukt. Die moeten bij overgaan naar TV+ abonnement de testbox houden en krijgen daar geen vervanging voor. Hebben die klanten meerdere tv ontvangers in het abonnement, dan krijgen ze natuurlijk wel extra TV+ boxen geleverd. We kunnen niet van te voren aangeven of je bij die 80% zit, dus dan is het even afwachten wat je wel of niet geleverd krijgt.

In jouw geval heb je geen nieuwe box geleverd gekregen, dus hoor je bij die 80% waar de koppeling gelukt is. En die einddatum, die kun je negeren. Jij bent nu abonnee, dus we gaan helemaal niets doen met jouw TV+ Box op die datum :)

 

Omruilen van de TV+ Box (met of zonder afstandsbediening)

Als een TV+ Box defect is, dan kan deze natuurlijk gewoon omgewisseld worden. We hebben meer dan genoeg voorraad hiervoor. Wel is het zo dat dan eerst goed vastgesteld moet worden dat een TV+ Box defect is. We kunnen niet zomaar op een knopje drukken en voila een omruil. Er moet getroubleshoot worden, en het kan zijn dat er dan ook eerst nog een technisch ticket aangemaakt moet worden. Dat proces, nu jij officieel TV+ gebruiker bent, moeten we dan eerst nog doorlopen voor we kunnen zeggen dat een ruil nodig is. 

En over het stuk met of zonder afstandsbediening: bij een installatiepakket krijg je een afstandsbediening meegeleverd. Bij een serviceruiling (wegens defect) alleen een nieuwe TV+ Box, zonder afstandsbediening. Dit omdat het zeldzaam is dat beide dingen stuk zijn. Mocht het wel zo zijn dat afstandsbediening ook defect is, of juist het enige, dan kunnen we die apart nasturen.

 

Het wijzigen van de titel van je topic

Wij passen topictitels aan als de bestaande titel niet volledig de lading dekt. Of voor meerdere interpretaties vatbaar is. De beste titels zijn een duidelijke vraag. Of een opmerking met context. Alleen “KPN TV+ Box omruilen/vervangen” is dan onvolledig omdat hiermee niet in een oogopslag duidelijk is wat je vraag is rondom het vervangen of omruilen. Vandaar dat wij hem aangepast hebben. En, hoewel ik niet de aanpassing gedaan heb, ben ik het wel eens met de nieuwe titel. Want uit jouw verhaal blijkt dat er wel degelijk onduidelijkheid is rondom het omruilen. Immers, je hebt verschillende antwoorden gekregen op jouw vragen aan de klantenservice of er een nieuwe box zou komen en of en hoe dit vervangen kan worden. 

Buiten titels, en eventueel taalgebruik dat zich niet aan de huisregels houdt, passen wij geen teksten van forumgebruikers aan. 

 

Troubleshooten van de problemen die je ervaart met de TV+ Box

Wat er niet aan werkt :
De TV+ Box springt uit zichzelf uit nadat we hem aanzetten dit gebeurt soms direct na het opstarten, dan weer als die is opgestart volledig of als je net een zender hebt gekozen, en andere keren blijft die in opstarten vasthangen en soms in een herstart vasthangen of blijft gewoon uit.
Reageert niet op de knop op de kast, niet op de afstandsbediening en ik moet de stroom eraf halen om het te laten "resetten”.
Heb de kast gereset via het menu ( als ik de kans krijg voor die uitspringt) en via de knop op het apparaat. Probleem blijft bestaan.
Alles opnieuw instellen lost het niet op.


Heb de KPN Experia Box  v12 gereset (elke keer dat TV+ Box stopt reset ik de glasvezel aansluiting in meterkast want dat is het eerste wat je te horen krijgt) en een herstart van het modem.

Ook 1malig een “hard reset” gedaan van het modem en ik doe die liever niet nog een keer, moest alles opnieuw instellen zucht.
Ik wacht 5-10 minuten voor ik glasvezel aansluiting terug op stroom zet, zelfde geldt voor modem en zelfde geld voor de tv+ box,

Inmiddels is ook de afstandsbediening vervangen want wie weet lag het daaraan omdat die ook uit zichzelf volume harder en zachter zet (geen voice control in gebruik, staat uit) en gaat zappen en herstart en dingen uit zichzelf opent / afsluit zonder dat je iets doet.
Maar dat hielp ook niet, na het aanmelden/opstarten ging de kast weer in zijn spookgedrag.

Plus alle andere dingen die ik moet resetten of herstarten of van de stroom af moet halen elke keer om zeker teweten dat niet de fout daarin zit, zo stom als ik ben dat keer op keer te doen,

Alles werkt hier in huis wel of geen KPN behalve die test TV+ Box.

Verder geen problemen met internet of ander diensten.

HDMI kabel vervangen (al zou dat vreemde logica zijn), andere stekkerdoos gehaald en er tussengezet.
Heb denk ik wel alles geprobeerd inmiddels en het apparaat wil niet normaal werken zonder spookgedrag.aar helaas.

Er zit geen logica in wanneer dit gebeurt of dat we wat doen om dit te veroorzaken, zit je net lekker te kijken en boem kastje slaat op hol zoals wij het nu noemen. 

 

Spookgedrag is inderdaad wel een hele goede benaming hiervoor. En het ziet er ook uit alsof je alles hebt geprobeerd dat te proberen valt. Dus het vervangen van jouw box lijkt me inderdaad de beste optie. Alleen zie ik een foutje in ons technisch systeem hiervoor. Als ik namelijk uitkom bij de optie om een ruil in te plannen, blijkt dit alleen een afstandsbediening te zijn, en niet een TV+ Box. Dit heb ik intern aangekaart.

Om te zorgen dat er dan alsnog een nieuwe TV+ Box jouw kant op gaat heb ik een back office aangestuurd. Die zouden dan alsnog een moeten kunnen opsturen. Als dit lukt krijg je vandaag of maandag een sms met bevestiging daarvan. Als het niet lukt krijg ik bericht en gaan we kijken hoe we dit anders kunnen oplossen.


Dan wachten we dat rustig af en fingers crossed dat ik een sms-je krijg vandaag of maandag.

Fijn dat er nu een bevestiging is van bepaalde dingen en ook betere uitleg of juist geheel andere uitleg dan die ik heb gehad al die tijd.
Maakt wereld van verschil. 

Dank voor die duidelijkheid, ook dank voor de inzet en hulp op basis van onze spookproblemen om te proberen de TV+ Box alsnog om te ruilen/ te vervangen.


@Erik_  spannende dag vandaag voor ons allen, doet ‘ie het of doet ‘ie het niet… 😂 fingers crossed.


Het eerste antwoord is ‘doet ‘ie het niet’. Ik kreeg een mail eerder vanmiddag. 

Op het moment dat ik een melding maak voor de back office heb ik een beperkt stukje ruimte om aan te geven waarom ik graag wil dat ze de box omwisselen. De back office vond dat blijkbaar toch onduidelijk, en kwam bij mij terug dat ze het niet gingen wisselen. Daardoor kon ik nu wel per mail op ze terug reageren. Hierdoor heb ik een stuk uitgebreider kunnen aangeven wat er aan de hand is bij je. Dus ik hoop dat ze het nu alsnog wel gaan uitvoeren. Die mail komt bij hen dan alleen wel in de rij terecht, dus of ze daar dan vandaag nog aan toekomen durf ik niet te garanderen. Ik kom er bij jou op terug zodra ik meer info heb, @Chris en Fem.


@Erik_  dank je voor die info, niet leuk maar ja je legt het uit, hopelijk wil back office wel gaan meewerken want het is gewoon geen doen zo.

Zou ook vreemd zijn als door dit en de problemen het niet omgeruild wordt/kan worden... wanneer dan wel, ik houd me hart vast voor anderen gebruikers/klanten op deze manier om het om te ruilen bij problemen en ondanks troubleshooten.

Hopelijk werkt je extra/uitgebreide uitleg ons te helpen.
 


@Erik_  Ik zal zelf een update geven, vandaag een nieuwe TV+ Box ontvangen, de oude retour gestuurd inmiddels onder een RMA nummer.

Ik heb ook iemand van de klachten afdeling gesproken n.a.v. de klacht die ik had ingediend/aangekaart die ook erachter aan zou gaan, ook gaf ik aan/verwees ik naar dit topic.

Dag later kreeg ik SMS dat er een ontvanger onderweg was.


Ook de persoon van de klachtenafdeling heeft veel moetie moeten doen, dacht in eerste instantie joh ik kan gewoon een nieuwe aanvragen want hij geeft mij die optie, echter toen hij het wilde indienen van omruilen tv+ Box liep hij ook tegen muren op.

Er is blijkbaar toch (misschien alleen bij ons, misschien alleen bij testers, dat is niet duidelijk voor nu) een eigenaardig ding met de TV+box, blijkbaar mag je hem niet op de stroom houden als je hem wilt vervangen of als die defecten heeft.

MCM/afdeling logistiek gaf aan reden weigering omruilen dat er stroom staat op het apparaat en dus is het niet defect…
Geen foutmeldingen/iets dat te zien is dat het apparaat niet functioneert in het systeem dus niet defect…(kwam over dat wij het verzonnen...)
De logica is mij ver te zoeken daarin wat betreft foutmeldingen en het staat op de stroom…

Rest alleen voor anderen te zijner tijd de vraag of het alleen een ons/mijn dingetje was of ook een hun dingetje/KPN dingetje.


Er is wel uitgelegd waarom het strenger en moeilijker is en waardoor wij tegen een muur opliepen alhoewel het wel een erg hoge muur was en dat dat iets simpeler had gemogen plus wat technische problemen (mogelijk alleen ons, mogelijk alle testers die geraakt worden, tijd zal het leren)
Redenatie is i.v.m. mensen die denken ik zeg het is defect om zo andere ontvanger te krijgen, ik snap dat wel maar maakt voor wie echt problemen heeft, zoals wij het wel bijna onmogelijk om het om te ruilen helaas,

Voor ons is het voor nu opgelost, TV+ Box aangesloten, installatie voltooid en gaan nu kijken of het beter werkt, kon bijna niet slechter natuurlijk.

Geen idee of het de man van de klachtenafdeling was of @Erik_ dat de omruiling na al die tijd en moeite en muren is gelukt, hoe dan ook hopelijk is voor ons de ellende met spookgedrag afgelopen en kunnen we normaler genieten van de TV+ Box.

Dank aan allen die hieraan heeft meegeholpen en proberen te helpen.


In principe is het natuurlijk zo ... dat als KPN vanaf afstand in kan loggen op dat kastje, logbestanden uit kan lezen, waar dan niks bijzonders in staat, dat het kastje eigenlijk niet kapot kan zijn. In ieder geval niet hardwarematig.

Ik zeg het een beetje voorzichtig. Ik ben benieuwd of het nieuwe kastje wel goed functioneert.


En? (verder ben ik niet sgieuwnierig hoor)


Ik heb ook diverse keren aan Beta testen meegedaan (gelukkig deze niet -;) en na afloop altijd een aanbieding gekregen om inderdaad de STB te houden of om te ruilen icm met een aangepast abonnement.

Ik begrijp dat dit niet hier gebeurd is?

Mijn tweede vraag is als volgt voor de bühne is hier schijnbaar een nieuw product getest zoals ik al eerder aangaf is dit het ontwikkelproces van KPN.

Dus een niet doorontwikkeld product op de markt zetten de beta test groep haalt de eerst bugs eruit de klanten de rest(vandaar dit forum)

Dit scheelt een hoop ontwikkelkosten.

als je hier een beetje lees zal je het met mijn eens zijn dat dit product volstrekt door het ijs zakt en eigenlijk z.s.m. uit de uitrol moet.

Als ik lees dat er geen voorraad is lijkt dat al het  geval te zijn.

eerst door ontwikkelen nu en dat goed werkend product weer op de markt zetten.

jammer dat dit zo lang moet duren er zijn een hoop mensen die niet meer met plezier tv kunnen kijken zonder bv een stekker eerst uit het stopkontakt te moeten halen of iets anders te doen om alleen al beeld te kunnen krijgen. 

Ik besef dat mijn bijdrage niet veel oplost of antwoorden geeft waar je niet zoveel mee kan.

In dat geval welkom op dit forum iedereen enkelingen daar gelaten hebben problemen met de STB.

Helaas is er geen alternatief je kan dus niet terug en afzien van deze ellende.

Erg benieuwd hoe de komende tijd zich gaat ontwikkelen als de problemen zich hier alleen maar opstapelen en de twee weeks update geen gewenste verbetering brengt/


En? (verder ben ik niet sgieuwnierig hoor)

Stukken beter dan de testbox die onder RMA retour is, al hebben we de nieuwe TV+ Box net een paar dagen.
Vandaar dat ik nog geen reactie had neergezet hoe die beviel.

Heeft wel voor 1 keer gisteravond een "probleempje” laten zien, dus fingers crossed dat dat ooit nog wordt opgelost : “probleempje” lig je lekker in bed tv te kijken, afstandsbediening niet bij je bed en toch komt de gids in beeld, en je dus uit bed moet en de gids zelf uit moet zetten nadat iets het zelf opent.

Had onze oude ook als 1 van de "probleempjes” maar die had het elke dag paar keer per dag.

Maar deze is voor ons voor nu/tot nu toe beter en prettiger kijken, we kunnen normaler kijken.

Was inderdaad de man van de "klachtenafdeling” die dit uiteindelijk met veel moeite voor elkaar heeft gekregen dat die omgewisselt kon worden, de procedure is anders dan met de vorige ontvangers voor de TV+ Box tijd.

Wil wel ondanks onze problemen wel aangeven dat we wel de voordelen ervan inzien.
Absoluut het heeft nog werk aan problemen en verbeteringen en missende opties en ja misschien ook te vroeg uitgerolt naar het grote publiek, maar wij hebben wel vertrouwen dat het goedkomt met tijd en geduld.

Zelfs ondanks onze problemen en op de proef gestelde geduld, omdat als je de juiste eindelijk te pakken krijgt door niet op te geven, dat het wel opgelost wordt.

Het is een nieuw product en niet alles stond bij ons goed door een technische “fout” mede mogelijk gemaakt omdat we tester zijn en mogelijk iets over het hoofd is gezien aan zijde KPN in het systeem waardoor dit een probleem werd, wat geen probleem had mogen zijn.
Maar het kan niet opgelost worden als je niet aan de bel trekt en samenwerkt om het op te lossen.


En? (verder ben ik niet sgieuwnierig hoor)

Stukken beter dan de testbox die onder RMA retour is, al hebben we de nieuwe TV+ Box net een paar dagen.
Vandaar dat ik nog geen reactie had neergezet hoe die beviel.

Heeft wel voor 1 keer gisteravond een "probleempje” laten zien, dus fingers crossed dat dat ooit nog wordt opgelost : “probleempje” lig je lekker in bed tv te kijken, afstandsbediening niet bij je bed en toch komt de gids in beeld, en je dus uit bed moet en de gids zelf uit moet zetten nadat iets het zelf opent.

Had onze oude ook als 1 van de "probleempjes” maar die had het elke dag paar keer per dag.

Maar deze is voor ons voor nu/tot nu toe beter en prettiger kijken, we kunnen normaler kijken.

Was inderdaad de man van de "klachtenafdeling” die dit uiteindelijk met veel moeite voor elkaar heeft gekregen dat die omgewisselt kon worden, de procedure is anders dan met de vorige ontvangers voor de TV+ Box tijd.

Wil wel ondanks onze problemen wel aangeven dat we wel de voordelen ervan inzien.
Absoluut het heeft nog werk aan problemen en verbeteringen en missende opties en ja misschien ook te vroeg uitgerolt naar het grote publiek, maar wij hebben wel vertrouwen dat het goedkomt met tijd en geduld.

Zelfs ondanks onze problemen en op de proef gestelde geduld, omdat als je de juiste eindelijk te pakken krijgt door niet op te geven, dat het wel opgelost wordt.

Het is een nieuw product en niet alles stond bij ons goed door een technische “fout” mede mogelijk gemaakt omdat we tester zijn en mogelijk iets over het hoofd is gezien aan zijde KPN in het systeem waardoor dit een probleem werd, wat geen probleem had mogen zijn.
Maar het kan niet opgelost worden als je niet aan de bel trekt en samenwerkt om het op te lossen.

Fijn dat je positief bent nog.


Het verbaasd mij wat ik hier boven las, namelijk wat Erik schreef. Ik was ook een van de testers van de tv+ box en ik had hem graag willen houden met abonnement verlenging.  Maar dat was volgens de helpdesk onmogelijk, ik moest de tekstboek terug sturen voor 31 Augustus en dat heb ik dus gedaan met als mededeling dat ik later benaderd zou worden voor de tv + box!

wat ik heb gelezen lijkt het wel of iedereen een eigen verhaal heeft. Ik de medewerker geattendeerd op de mail vanuit het testcentrum, dat ik de box kon houden maar dat ik wel mijn abonnement moest verlengen dat wil ik best doen! Maar de helpdesk vertelde mijn dat de mail die ze mij stuurde helemaal verkeerd was.

 Dus wat is de waarheid, ik word er nee beetje beroerd van!,

met vriendelijke groet J. Jacobs.


Tot nu toe moesten verlengde testers de testbox retourneren. 

En bij het nieuwe abonnement krijgen ze dan het gewenste aantal opnieuw. 

Schijnt administratief niet anders te kunnen. Tja, systemen. 

Maar linksom houdt je dan dus TV+. Maar niet met de box waarmee je aan de test meedeed. 


@Janfranck ⬆️⬆️


PeterG

 

Bedankt voor je bericht.

Janfranck


Als oud-tester heb ik gekozen voor behouden van TV+ d.m.v. een nieuw jaarcontract. Vanochtend stond er een doos met 2 nieuwe tv+boxen voor de deur. En is het verzoek om de oude tv ontvangers retour te sturen. Mag ik ook de oude tv+ ontvanger laten staan en een nieuwe weer terugsturen of raakt dan de administratie in de war?


Als oud-tester heb ik gekozen voor behouden van TV+ d.m.v. een nieuw jaarcontract. Vanochtend stond er een doos met 2 nieuwe tv+boxen voor de deur. En is het verzoek om de oude tv ontvangers retour te sturen. Mag ik ook de oude tv+ ontvanger laten staan en een nieuwe weer terugsturen of raakt dan de administratie in de war?

Waarom stuur je niet sowieso die oude uit de testfase terug?


Luiheid, die is al geinstalleerd en werkt oke. 


Ik heb de box uit de testfase terug gestuurd, maar ik weet niet wat de volgende stap voor mij is?

Groetjes Janfranck.


Ik heb de box uit de testfase terug gestuurd, maar ik weet niet wat de volgende stap voor mij is?

Groetjes Janfranck.

Hoi @Janfranck . Als je je huidige Alles in één of Hussel abonnement houdt ga je gewoon verder als vanouds. Zonder TV+ box. Maar met de huidige Arris of Arcadyan box(en).

Wil je geheel over naar TV+ (de oudere boxen vervallen dan!) zul je over moeten naar het nieuwe Internet/TV+ abonnement. Dat kan alleen telefonisch.

Dit is het opbouw schema voor het “abonnement 2023". Internet is de basis, rest als optie(s) aan toe te voegen.