Skip to main content

Hallo, 

Ik word hierop gewezen door mijn dochter van 11, die eigenlijk op zoek was naar Tien voor Taal... Dit kan natuurlijk niet, zeker niet als de 'filter' voor dergelijke content/zenders aan staat. Gelukkig kon ze haar nieuwsgierigheid bedwingen, maar alleen de titel is al genoeg (visueel ingestelde dame). Gelukkig begreep mijn zoon van 8 het nog niet helemaal en kon ik zijn vragen voor nu pareren.

Kunnen jullie dit zsm fixen? Dank! 

Ik denk nog na over eventuele andere stappen, afhankelijk van de schade.

Ah ja, dat kan vervelend zijn. Hier zijn meer klachten over geweest en daarom is onderstaande ingevoerd.

Als je die zenders en on demand aanbod (toch) niet kijkt:

Zet '’Erotiek verbergen op dit apparaat'’ aan (ja) en je bent er van af.

Als je het toch krijgt ondanks de instelling op ja dan kan het niet afgespeeld worden.
Ik heb 't even gecheckt door Erotiek verbergen aan te zetten en krijg met '’tien'’ die resultaten niet.

Zie instellingen → Kinderslot


Bizar dat je dit zelf (dubbel) moet instellen. Zeker als daar op dit forum blijkbaar al meerdere signalen over voorbij zijn gekomen.

Zenders had ik al verborgen, maar dan is er blijkbaar nog iets in een ander menu, dat eerst uitgezet moet worden bij 'Kinderslot'. Moet met dergelijke content natuurlijk andersom werken KPN: alleen aan als ik instel dat het aan mag. 

Anyway, veel dank Peter!! Het werkt bij mij ook naar behoren als alle schuifjes op alle plaatsen eerst handmatig in de juiste stand zijn gezet.


Zeker als daar op dit forum blijkbaar al meerdere signalen over voorbij zijn gekomen.

In het verleden…. na de invoering van het nieuwe platform eind 2020 kwamen klachten als wat jij (je dochter) nu tegenkwam ondanks uitzetten erotiek zenders.

Deze instelling is per apparaat. Is zeker een maand of 6 / 7 geleden geïmplementeerd.

Volg dit topic voor nieuwe functies:

 


2020? Dan is er zeker tijd genoeg geweest om dat aan te pakken. Dit is één instelling, landelijk binnen één dag uit te rollen...

Zal de andere apparaten nog even langs gaan dan. Patch ik het nu, maar @Kpn dat is natuurlijk geen oplossing 'bij de bron', die is aan jullie. 


In het oude softwaresysteem, tot medio oktober 2020, was het zo erotische zenders verbergen; ook geen resultaten bij zoeken.

Dat bleek na ingebruikname van het nieuwe systeem, van dezelfde fabrikant, niet zo te zijn. Ook omdat de nieuwe zoekfunctie in het on demand deel zoekt. Dat deed het oude op het oude platform niet.

Dat is nu, ca. een half jaar geleden, opgelost met deze instelling. Daar valt centraal natuurlijk niks op te maken. De ene klant wil het wel, de andere niet. Of wel blokkering op de tv in de woonkamer maar niet in de slaapkamer. Dat kan echt net anders dan zoals het nu is.

Inmiddels is het huidige systeem de laatste 1½ jaar flink verbeterd. O.a. met deze instelling.

Dit blokkeert niet alleen de erotische zenders, maar ook het on demand aanbod op dat gebied.


Dat kan zeker wel anders. Simpel en beter: standaard uit en dan aanzetten op het kastje waar je dat wilt. Net zoals ik het nu weer 'lokaal' zou kunnen aanzetten, als ik daar behoefte aan zou hebben. In 'hippe' termen: on demand ;)

Herkomst/oorzaak van de fout is niet zo interessant voor de gebruiker. Gaat om de oplossing. Programmeurs moeten redenen en programmeren vanuit eindgebruikers.


Oh. Standaard op

Erotiek verbergen op dit apparaat : JA.

ipv zoals nu NEE. Ja dat is een idee.

Dat is wel zo met diezelfde instelling via de website van iTV http://tv.kpn.com . Via de app is er sowieso geen erotiek. Apple wil geen apps met erotische inhoud op hun platform. En daardoor heeft de Android app het ook niet.


Ik dacht dat de standaard instelling inderdaad alle erotiek zou moeten verbergen. Ik zal dit intern doorgeven om nog eens naar te kijken.


Hi, 

Mijn dochters hebben gezocht op 'up' die animatie film met de ballonnen aan dat huis. Vind het behoorlijk vervelend dat ze te zien kregen wat ze te zien kregen. Dit was al even geleden maar zojuist werd er gezocht naar die nieuwe RTL ballonnen show en de zoekterm was 'blow' nou vul maar in. Vind het nu na twee keer zo'n ervaring wel even het delen waard. Vooral bij de eerste keer waren de reacties echt heftig en ik snap dat ook wel. Mag je als vader even uitleggen wat die meneren in godsnaam met elkaar doen. Wat een ellende..

Graag reactie en actie, KPN. Haal desnoods de afbeeldingen bij de films weg of blur ze..

 

Gr.


@FdG982 

Ik neem aan dat je nu, inmiddels, de optie '’Erotiek verbergen op dit apparaat'’ op JA (dus aan) hebt gezet.


Haha, ja nu wel. Las dat hier dus voor het eerst. 

Ben wel van mening dat dit soort instelling andersom dienen te worden ingesteld door KPN. 

 


Goedemiddag!
Er is zojuist een nieuwe update uitgekomen die hier het een en ander verandert.
 

​​​​​​Interactieve TV Update juni 2022 #2

HTML 5.146.205

 

Wat zit er in?

Klanten gaven aan dat ze ongewild erotiek resultaten te zien kregen als ze zochten naar programma's om te kijken. In de praktijk blijkt dat de meeste van deze klanten geen kinderslot actief hebben of in de instellingen niet hebben aangegeven erotiek te willen blokkeren. Dit omdat ze in de praktijk niet ongewild erotiek tegenkomen (in de gids, bijvoorbeeld).

Maar we zien dat zoeken naar on demand content (films huren e.d.) wel iets is dat veel meer gebruikt wordt sinds Pathé Thuis het aanbod verzorgt. En daar zien deze klanten dan dus wel erotiek. 

Om het deze klanten makkelijker te maken hebben we bij zoeken nu een apart erotiek filter ‘Erotiek resultaten tonen’. Standaard staat deze uitgeschakeld. Je kunt dit naar keuze zelf inschakelen.

Daarnaast, als je eco-stand gebruikt zal de energiebesparing in Wh een seconde langer in beeld zijn bij het opstarten. Dit is direct naar aanleiding van jullie feedback hier 👍🏻

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 14 & 16 juni
  • Uitrol: 21 & 23 juni

Let op: De vorige update naar versie 5.145.203 (zie hieronder) is na de testgroepen niet verder uitgerold. De klanten die deze versie niet hebben gekregen krijgen de functies die in die versie zaten nu bij deze update naar 5.146.205.

 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

 

Interactieve TV Update juni 2022 #1

HTML 5.145.203

 

Wat zit er in?

Toegankelijkheidsopties! Aan het menu is een nieuwe tegel Toegankelijkheid toegevoegd.

 

Als je dit opent krijg je een scherm met in eerste instantie alleen het tabje Algemeen. Daar kun je toegankelijkheidsopties in het algemeen aan- of uitzetten (pijltoetsen). Na het aanzetten verschijnen de tabjes Contrast en Bediening. Daar kun je de instellingen dan aanpassen.

Onder Contrast kun je met Verbeterd contrast actief de donkere kleurstelling activeren met een witte selectie/accentkleur. Als dat te fel is kun je vervolgens daaronder met Geel contrast de selectie/accentkleur veranderen naar geel.

Onder Bediening kun je de invoersnelheid voor kanaalnummers instellen. Je kunt kiezen tussen Snel, Gemiddeld en Langzaam. Als je merkt dat de ontvanger al naar een andere zender gaat voor je klaar bent met het intoetsen van cijfers, kies dan Langzaam, of Gemiddeld

 

 

FAQ: Maar hoe zit het met de donkere kleurstelling onder de tegel TV Menu?

Die is er nog steeds. En daar kun je ook nog steeds kiezen uit blauw, donker of oranje. Maar we zagen uit feedback dat dit niet voor iedereen duidelijk was. En er ook expliciet om toegankelijkheid werd gevraagd. Vandaar nu deze extra menu-tegel. 

Als je al donker of oranje actief hebt als je naar de toegankelijkheid gaat dan verandert er niet heel veel. Bij donker actief en het activeren van Verbeterd contrast blijft dit hetzelfde. Bij oranje actief en het activeren van Verbeterd contrast verdwijnt oranje en wordt dit donker.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 31 mei & 2 juni
  • Uitrol: niet uitgevoerd

 

 


Dag,


Wat kan ik doen om bij het zoeken, de suggestie van “erotiek resultaten tonen” te verwijderen?
 


Hoi, @Shinti .

Erotiek helemaal uitzetten op betreffende ontvanger. Onder Instellingen "kinderslot".


Dag @PeterG ,

Hartelijk dank, dit werkt,

Mvg