Skip to main content
Beantwoord

Ongewenste info te zien op televisie scherm, winkelmodus actief?

• September 18, 2025
  • 43 reacties
  • 478 keer bekeken

Sinds vandaag krijg ik info plaatjes te zien aan de zijkant en onderkant van het tv scherm. Ze verdwijnen vanzelf en komen terug. Hoe kan ik deze info voorgoed laten verdwijnen? 

Beste antwoord door Alweer

Het eindresultaat:

Vanmorgen een medewerker van Samsung aan de telefoon gehad, zij was behulpzaam, maar kon me niet verder helpen. Ik zou geappt worden door iemand met meer technische kennis. 

Vanavond kwam ik op het lumineuze idee om te googlen op grijze  (dus niet aanklikbaar) plug&play button. Daar was ik er na een minuut achter dat de bron waarin ik kon veranderen analoog moet zijn. Zo gelezen, zo uitgevoerd en klaar. Weer iets geleerd, misschien heeft iemand er nog iets aan in de (nabije) toekomst. 

43 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Die komen uit je televisie, niet uit een KPN ontvanger.

Zit er misschien een knopje vast in de afstandsbediening van je televisie? Het lijkt ook een beetje op een zogenaamde “winkelmodus”. Welk exact type Samsung-televisie heb je, en heb je misschien een link naar de gebruiksaanwijzing?

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Dit is de link naar de gebruiksaanwijzing.

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201201/20120128150719382/LX5DVBEU4A-DUT.pdf

Ik heb al gezocht op internet naar een oplossing, alleen gevonden voor smart tv, dat is ons type niet. 
Met de AB is ws niets mis.

Winkelmodus is niet geactiveerd,.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Het is een probleem in je tv.

Het is een Samsung begrijp ik, misschien Samsung bellen?

P.S.

Welk type tv heb je? 

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Het is een probleem in je tv.

Het is een Samsung begrijp ik, misschien Samsung bellen?

P.S.

Welk type tv heb je? 

Type LE32D550 misschien dat ik de tv ga terugzetten op fabrieksinstellingen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 18, 2025

Tis een oudje zie ik, die kan natuurlijk kuren krijgen. Al de back/return toets van je Samsung AB geprobeerd? Zit er een info button op de Samsung AB? Klik daar eens op. Of even alle instellingen nalopen van je Samsung?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 18, 2025

Zo te zien staat de tv nu op “winkeldemo”, ​@Alweer . Dan laat ie menu mogelijkheden zien.

Toevallig nu een oude Samsung tot m'n beschikking.

Gebruik de Samsung afstandsbediening voor onderstaande!

MENU - ga naar ‘ondersteuning’ - Bij Gebruiksmodus zal nu “Winkeldemo” staan denk ik. 

Selecteer dat en druk op “ok” (knop binnen de vier cursorpijltjes).

Selecteer Thuisgebruik en bevestig weer met die OK knop. Daarna EXIT om het menu te verlaten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Inderdaad een oudje.

2011

Nog met een hele brede lijst eromheen.

Met deze breedte heb je tegenwoordig een 40”scherm.

Terug zetten fabrieksinstellingen kan helpen, maar ik zou eerst de tips van ​@Summertime25 proberen.

En van ​@PeterG (zie ik net binnenkomen)

We horen graag of het gelukt is.

En misschien een nieuwe en deze naar de slaapkamer. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Ze verdwijnen vanzelf en komen terug.

Voor de zekerheid: komt het ook terug als je niks doet? Of alleen als je iets met je KPN-ontvanger of afstandsbediening doet?

Er is (uiterlijk) gisteren een update geweest voor de TV+ Box. Als je die hebt: iemand meldt gekke dingen met het zogenaamde HDMI CEC. Heb je toevallig een TV+ Box?

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Zo te zien staat de tv nu op “winkeldemo”, ​@Alweer . Dan laat ie menu mogelijkheden zien.

Toevallig nu een oude Samsung tot m'n beschikking.

Gebruik de Samsung afstandsbediening voor onderstaande!

MENU - ga naar ‘ondersteuning’ - Bij Gebruiksmodus zal nu “Winkeldemo” staan denk ik. 

Selecteer Thuisgebruik en bevestig weer met die OK knop. Daarna EXIT om het menu te verlaten.

Bij mijn ondersteuning is geen Gebruiksmodus te vinden , wel: e-manual, Zelfdiagnose, Software-upgrade, contact opnemen en Startpagina inhoud. 

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Ze verdwijnen vanzelf en komen terug.

Voor de zekerheid: komt het ook terug als je niks doet? Of alleen als je iets met je KPN-ontvanger of afstandsbediening doet?

Er is (uiterlijk) gisteren een update geweest voor de TV+ Box. Als je die hebt: iemand meldt gekke dingen met het zogenaamde HDMI CEC. Heb je toevallig een TV+ Box?

Ze komen en gaan vanzelf, ik heb, denk ik geen Box, gewoon een tv ontvanger van KPN

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 18, 2025

Dat ze na een paar seconden (10-15?) vanzelf verdwijnen, dat klopt wel. Een TV+ Box is een kleine t.v. ontvanger van 10x10x2,5 cm.

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Dat ze na een paar seconden (10-15?) vanzelf verdwijnen, dat klopt wel. Een TV+ Box is een kleine t.v. ontvanger van 10x10x2,5 cm.

Mijn ontvanger is zeker 20cm breed. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Dan heb je ook nog een ouder abonnement.

En waarschijnlijk de Arris VIP 2952 of de Arcadyan HMB 2260

Als je contractvrij bent, kan je overstappen op KPN tv+

Dan krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dan heb je meteen streamingdiensten, etc. tot je beschikking (net zoals op een Smart tv)

Als je dat wilt, bel dan gratis 0800-0402

Internet 100/100 € 42,50 + KPN tv+ € 12,50 = € 55,-- per maand.

eventueel 2de ontvanger € 6,-- per maand extra.

Als de meldingen binnen 10 a 15 seconden verdwijnen, zou ik me daar niet verder druk over maken.

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Dan heb je ook nog een ouder abonnement.

En waarschijnlijk de Arris VIP 2952 of de Arcadyan HMB 2260

Als je contractvrij bent, kan je overstappen op KPN tv+

Dan krijg je de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dan heb je meteen streamingdiensten, etc. tot je beschikking (net zoals op een Smart tv)

Als je dat wilt, bel dan gratis 0800-0402

Internet 100/100 € 42,50 + KPN tv+ € 12,50 = € 55,-- per maand.

eventueel 2de ontvanger € 6,-- per maand extra.

Als de meldingen binnen 10 a 15 seconden verdwijnen, zou ik me daar niet verder druk over maken.

We hebben nog een contract en de meldingen komen steeds terug. Alles geprobeerd, niets helpt helaas. Een nieuwe tv met beter geluid behoort tot de opties. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Techniek gaat vooruit.

Verschil met een nieuwe tv en je huidige tv zal je zeker merken.

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Techniek gaat vooruit.

Verschil met een nieuwe tv en je huidige tv zal je zeker merken.

Zeker, hij is nu vanzelf weer terug op normaal, buitenaardse krachten zijn aan het werk zeker….

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Was even goed, maar bij gebruik van volumeknop weer mis. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 18, 2025

Ze komen en gaan vanzelf

Dat is het effect bij "Winkel demo", want dat is dit wel. Elke 5 minuten is dat.

Het is in ieder geval de televisie zelf.

Mogelijk staat gebruiksmodus onder een van de andere menu onderdelen. De tv waarop ik keek is van 2016 en die van jullie uit 2011.

De gebruikershandleiding die je eerder linkt is niet van jullie toesteltype.

Helaas is jouw televisie zo oud dat de handleiding bij Samsung niet online is.

Ook de door mij gevonden handleiding hoort niet bij jullie tv, maar bij een (zeker 10 jaar oude) smart-tv.

De ontvanger doet er niet toe. Die is het niet. 

Maar. Houd de info knop eens een paar seconden ingedrukt. Dat is dit ook wel eens. 

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2025

Ze komen en gaan vanzelf

Dat is het effect bij "Winkel demo", want dat is dit wel. Elke 5 minuten is dat.

Het is in ieder geval de televisie zelf.

Mogelijk staat gebruiksmodus onder een van de andere menu onderdelen. De tv waarop ik keek is van 2016 en die van jullie uit 2011.

De gebruikershandleiding die je eerder linkt is niet van jullie toesteltype.

Helaas is jouw televisie zo oud dat de handleiding bij Samsung niet online is.

Ook de door mij gevonden handleiding hoort niet bij jullie tv, maar bij een (zeker 10 jaar oude) smart-tv.

De ontvanger doet er niet toe. Die is het niet. 

Maar. Houd de info knop eens een paar seconden ingedrukt. Dat is dit ook wel eens. 

Helder, nieuwe tv kopen dus, maar ook een probleem, want niet elk toestel kan met KPN samen.
Info knop langer indrukken biedt helaas geen soelaas. 
Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Winkelmodus is niet geactiveerd,.

Dat was maar een aanname lijkt het nu?

Bij mijn ondersteuning is geen Gebruiksmodus te vinden , wel: e-manual, Zelfdiagnose, Software-upgrade, contact opnemen en Startpagina inhoud. 

Zie je wel het volgende?

Druk op de toets SOURCE om de modus TV te selecteren en ga naar MENU → Systeem → Gastvrijheid Plug & Play (eerste instelling) → ENTER.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 18, 2025

Helder, nieuwe tv kopen dus, maar ook een probleem, want niet elk toestel kan met KPN samen.

Dan zoek je er eerst eentje uit en vraag je hier even of die t.v. geschikt is. De mensen hier zijn de beroerdste niet hoor.😉

Leen59
Wijsgeer
  • September 18, 2025

Ik lees dat je een Arris TV ontvanger hebt. Die is ws aangesloten met een HDMI kabel. Elke TV kan daarmee overweg.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • September 18, 2025

Ik lees dat je een Arris TV ontvanger hebt. Die is ws aangesloten met een HDMI kabel. Elke TV kan daarmee overweg.

Maar misschien is het ook handig om te kijken naar een t.v. waar de KPN app op werkt? Misschien niet voor nu, maar voor over jaar of wat?

Leen59
Wijsgeer
  • September 18, 2025

Dat is uiteraard een optie.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 19, 2025

Info knop langer indrukken biedt helaas geen soelaas. 
Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren. 

Als de tv een HDMI ingang heeft, en dat hebben ze allemaal tegenwoordig, kan je probleemloos de KPN tv ontvanger erop aansluiten.

Wil je de KPN tv app gebruiken, kijk dan of de tv Android heeft.

Maar het beeld is met de KPN tv ontvanger mooier.

Dus er is veel keus.

Kijk rustig rond en neem er de tijd voor.