Er zijn uitzendingen waarbij je de OT wel uit kan hebben staan, maar de omroep toch OTÂ uitzendt, bijvoorbeeld bij met dialect gesproken (delen van) uitzending, of allochtonen die slecht verstaanbaar Nederlands praten @DiedeGÂ daar kan KPN ook niets aan doen en ik persoonlijk wel blij ben dat de omroep het in deze gevallen wel doet.
Dankjewel voor de reactie! Maar ik denk niet dat dit het geval is. Hij doet het op ieder kanaal, iedere taal of dialect.Â
De ondertiteling lijkt op de OT van teletekst, en verschijnt pas zoals ik zei een week of 2. Voor zover dat ik weet is er niks veranderd aan onze opstelling. Behalve dat we een maand terug een 4g ontvanger hebben geinstalleerd om onze internetverbinding te verbeteren. Maar ik kan me niet voorstellen dat het aan het netwerk ligt, aangezien het maar op 1 van de 2 tv's gebeurt. Ik zou bijna denken dat het aan de tv zelf ligt, ipv de ontvanger van kpn. Maar dan zou ik het niet via de interface van kpn uit kunnen zetten toch?
Sinds de tv+ update naar launcher versie 1.163.1 stel ik vast dat regelmatig de ondertiteling spontaan ingeschakeld wordt terwijl deze niet geactiveerd stond. Dit gebeurt bij onder andere het starten van een opname of het terugspoelen in een live uitzending. Het gebeurt echter niet altijd.
De ondertiteling kan wel weer uitgezet worden. Wat wel opvalt is dat het ondertitel icoontje in de informatie balk daarbij in aangeeft dat de ondertiteling niet aanstaat. Door echter dan toch dit icoontje te selecteren en nogmaals aan te geven ‘ondertiteling uit’ wordt deze daadwerkelijk uitgezet. Vervolgens valt dan wel op dat de informatie balk niet automatisch na 5 seconden verdwijnt. De informatie verdwijnt pas na op het pijltje ‘stop/stap terug’ te drukken.
Het bovenstaande lijkt me een bug die met de ondertiteling uitbreiding van deze update is geïntroduceerd.
Dit klinkt inderdaad hetzelfde als mijn situatie. Hopelijk komt er dan snel een update om deze bug op te lossen. Ik vind het wel opmerkelijk dat het maar op 1 van de 2 tv's gebeurt.
Ik vind het wel opmerkelijk dat het maar op 1 van de 2 tv's gebeurt.
Is het niet zo dat het alleen bij terugkijken of opnames gebeurt? En weet je zeker dat je dat op beide ontvangers geprobeerd hebt? En dat je op beide ontvangers de laatste update hebt? (Uitrol uiterlijk gepland voor 26 september.)
Zojuist nog een voorbeeld: Uitzending op kanaal 48 WDR. Ondertiteling stond uit. Ik startte kijken vanaf begin via de groene knop.Â
Ondertiteling staat spontaan aan. Deze uitgezet. Hierbij valt op dat dit keer dit alleen via het icoontje gaat. Er verschijnt geen menuutje met de opties Ondertiteling uit en Zelfde als gesproken taal.Â
De informatie balk verdwijnt nu wel automatisch  na 5 seconden.Â
Vervolgens nog een testje gedaan. Terug naar live op dezelfde zender waar inmiddels het volgende programma is begonnen.Â
weer op groene knop gedrukt. Ditmaal start het programma vanaf het begin correct zonder ondertitels. Het programma heeft wel ondertiteling wat blijkt door deze handmatig aan te zetten.Â
Â
Terwijl dezelfde uitzending nog liep op record gedrukt zodat deze opgeslagen wordt.Â
Het afspelen van het opgenomen programma gestart. Het afspelen start met ondertiteling! Dit maal ook alleen via het ondertiteling icoontje zelf en dus geen submenu Â
Het lijkt erop dat de constatering dat informatie balk niet na 5 seconden verdwijnt als de ondertiteling wordt uitgezet optreedt als het drukken op het icoontje een submenu met meerdere keuzes geeft Â
Â
Hi @DiedeGÂ en de rest.Â
Dit klopt, is inmiddels ook door ons erkend in bovenstaand topic, er wordt aan een update gewerkt. Dank jullie wel voor het melden. Om mijn collega te quoten:Â
Gecheckt, gereproduceerd en gemeld bij het TV+ team. De bug is aangemaakt. Verder heb ik geen info omtrent een oplostijd of iets dergelijks, dat moet onderzocht worden.
Â