Skip to main content

KPN TV kijken via laptop lukt al geruime tijd niet.

KPN meldt:  "Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (1001)"

Ik bevind me NIET buiten Nederland.

Wat te doen?

Bedankt voor de reactie.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Hah, @foutmelding 1001. Goed dat je hier aan de community een vraag stelt. Omdat jouw situatie net iets anders is dan in het topic waarin je een reactie hebt gegeven, heb ik voor jouw vraag een nieuw topic aangemaakt. Zo is deze beter vindbaar :)
 

KPN TV Online foutmelding: 1001 in Nederland
Ook in het thuisland kun je geconfronteerd worden met: Foutmelding (Undefined) 1001 probeer het later nog eens. Dit komt omdat de tv-stream geen verbinding heeft met een Nederlands (of ander EU-) netwerk. Dit is noodzakelijk vanwege de contentrechten van tv-programma's, films en series. Een veel voorkomende oorzaak is een VPN-verbinding. Een VPN heb je vaak voor je werk nodig om thuis toegang te hebben tot werksystemen. 

Je kunt de VPN- verbinding volgen door de site: wat is mijn ip-adres? te raadplegen. Dan weet je waarnaartoe jouw verbinding wordt geleid. Is dat buiten een EU-land? Dan krijg je deze melding. En via deze site kun je jouw locatie controleren: https://mylocation.org/.  Is dat buiten een EU-land? Dan krijg je de: foutmelding 1001.

Oplossing hiervoor is:  Sluit de VPN-verbinding en/of andere beveiliging programma's die de internetverbinding mogelijk omleiden via een andere server.
 


Dag Nadia,

Bedankt voor je reactie. Ingewikkelde kost voor een leek, maar met je uitspraak van Darwin in gedachten doe ik mijn best het te begrijpen;)

Wanneer ik op ‘wat is mij ip-adres’ en ‘https://mylocation.org/’ kijk, zie ik dat het public ip-adres in NL is en dat KPN mijn provider is. Aanwijzingen dat er sprake zou zijn van een doorgeleiding naar het buitenland zie ik niet.

Wel gebruik ik een laptop van mijn werkgever en ik vraag me af of ik daarop aangebrachte beveilingsprogramma's kan uitzetten. Ik heb geen administrator-rights. Is Zscaler misschien ook zo'n programma? Die krijg ik bijvoorbeeld niet beëindigd.


Hallo @foutmelding 1001, ik zie dat je post even is blijven liggen. Sorry daarvoor!

Het spijt me ook als het te technisch wordt, daardoor maak ik het je niet makkelijk om te begrijpen :see_no_evil: 
Maar aan je reactie te zien begrijp je toch aardig wat ik bedoel, en aan je VPN-verbinding ligt het inderdaad niet. Dat heb je goed gezien! :relaxed:

Dan zal een bedrijfs- /beveiligingssoftware de verbinding met KPN TV online de boosdoener zijn. 

Wel gebruik ik een laptop van mijn werkgever en ik vraag me af of ik daarop aangebrachte beveilingsprogramma's kan uitzetten. Ik heb geen administrator-rights. Is Zscaler misschien ook zo'n programma? Die krijg ik bijvoorbeeld niet beëindigd.

Yes, dit is 'm, helaas. Er zijn meer gebruikers die deze ervaring hebben: foutmelding undefined 1001 
Dit programma blokkeert de KPN TV online verbinding. Ik vrees dat je dat zonder admin-rechten ook niet kunt verhelpen :(