Skip to main content

kan geen tv kijken op mijn pc; iedere keer verschijnt er oeps er is iets mis; na legen cookies opnieuw inloggen  met zowel id als email niet mogelijk weer oeps; of er verschijnt fout (500-10000)

wat hier aan te doen; ik wordt hier gek van

Vervelend @evertdevisser .

Hier ondervind ik geen problemen, zojuist nog even NPO1 getest, hoe zit het met je bandbreedte? Op welke zender(s) ondervind je problemen?


het gaat om tv kijken op de computer en niet op de t v zoals abusievelijk in de de kop staat


zie tekst eronder; ik ben het zat dat dit al weken aanhoudt; niemand heeft een oplossing; wie van kpn heeft er verstand van


@evertdevisser Foutcode AVS-500-5005, AVS-500-10000 (kpn.com)

Er is een probleem met de server in het netwerk. We werken aan een oplossing om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Je kunt nog wel tv blijven kijken. Probeer het later nog eens.


Helaas vermeld je niet het besturingssysteem en de browser.

Ik heb OEPS regelmatig in Firefox onder Windows 10. Dan gooi ik inderdaad weer de cookies “tv.kpn” weg, open een NIEUW venster en dan kom ik er weer in met tv.kpn.com. Dien ongeveer elke 3 weken cookies te wissen.
Heel soms is het nodig álle kpn cookies weg te gooien.

Een doodenkele keer heb ik het in Google Chrome op de laptop.

@Jeroen-bart Engelen


Hallo @PeterG en @evertdevisser 

De error zou aan moeten geven dat er een probleem is met een server ergens in ons interne netwerk. Maar dan zou ik niet verwachten dat het weggooien van cookies gaat helpen. Dan zou het kunnen betekenen dat de cookie misschien corrupt is of iets?

Kunnen jullie mij misschien vertellen wanneer jullie deze error het laatst zagen? Dag en tijd, en graag zo precies mogelijk want de logs zijn best groot :grin:


Ik zal het eens in de gaten houden. Was hier het laatste eergisteren. En in Firefox. Maar tijdstip…. :kissing_smiling_eyes:


ik heb genoeg van kpn. ben 55 jaar klant geweest en ga nu overstappen naar ziggo


ik heb genoeg van kpn. ben 55 jaar klant geweest en ga nu overstappen naar ziggo

Er is gisteren iemand aangekomen van KPN iTV die om informatie vraagt om het probleem op te kunnen lossen. Er gaat klaarblijkelijk iets mis maar KPN krijgt niet de kans om er wat aan te doen. Dat is zonde. 


Ziggo staat andersook niet echt bekend om hun klantvriendelijkheid en ongestoord tv kijken


@Jeroen-bart Engelen

HIer nu weer.

Firefox. W 10.

11:31 / 11:32 / 11:33 uur

 


@PeterG 

De logging suggereert een netwerk error, maar dan is het vreemd als het verwijderen van cookies zou werken.

Als je bij zo’n error een paar minuten wacht en dan refresht, dat helpt niet?


@PeterG

De logging suggereert een netwerk error, maar dan is het vreemd als het verwijderen van cookies zou werken.

Als je bij zo’n error een paar minuten wacht en dan refresht, dat helpt niet?

Ik had dit laatst wel een keer toen ik om te testen eens de site opende (normaal kijk ik nooit tv) en toen had ik het ook, toen was het na een refresh gelijk verholpen. Cookies verwijderen was volgens mij niet eens nodig.


He @PeterG wat doet het met Edge? Dat is niet weg te branden uit W10 dus dat kan je altijd proberen. 

Omdat ik standaard het Noorse Opera gebruik moet ik wel naar iets als Chrome of Edge. Dat ding van die advertentiejongens gebruik ik nooit. Jouw probleem heb ik nog nooit gezien met Edge, maar zo kan je wel zien of het een netwerkprobleem is of een script probleem (wat dus de cookie opmerking kan genereren). Voor iemand dat gaat vertellen. Een script probleem is niet noodzakelijk een fout van KPN. Kan gewoon een andere interprettatie zijn van de W3Schools documentatie  door Firefox.  


Als je bij zo’n error een paar minuten wacht en dan refresht, dat helpt niet?

@Jeroen-bart Engelen

Een refresh deed ik ong. 2 minuten later, maar met de knop in beeld, niet met die van de browser of F5… Van ná die refresh is de foto.

Overigens. Nu open ik 'm weer in FF nav je vraag/dit topic en komt de beginpagina gewoon. Geen cookies gewist.

Overigens gebruik ik 'm bij voorkeur met Google Chrome of Edge. Dan kan ik casten naar de tv met Chromecast eraan. Die heeft geen ontvanger.

@CorL

Dank je, ik zal 'm ook eens regelmatig(er) in Edge openen.


@PeterG 

Voor zover wij kunnen zien (een collega van mij heeft ook ook nog even gekeken) lijkt het toch op netwerk issues in ons eigen netwerk, waarbij de verbinding tussen servers tijdelijk weg is. Dit is een bekend issue waar we al een flinke tijd mee bezig zijn. Maar dat zou dan wel betekenen dat in het geval van deze errors even wachten voldoende zou moeten zijn.

Ik ben wel benieuwd hoe vaak dit gebeurd. Ik kreeg de indruk van @evertdevisser dat dit best vaak is.


@Jeroen-bart Engelen

Bij mij gebeurt het in Firefox meerdere keren per week.

In Google Chrome al veel minder. En via Edge Chr. gebruik ik het (nog) te weinig om het te beoordelen. Met Edge Chr. is casten naar Chromecast ook mogelijk, maar 'je’ bent G.Chr. zo gewend, hè!?

Maar het meest gebruik ik 'm via Google Chrome om te casten naar de tv in de slaapkamer. (voor “bepaalde” slaapkamerzenders moet je de laptop gebruiken, omdat die niet in de smartphone-app zitten :wink::grin: )


Edge is Windows gebonden neem ik aan?


Daar heb je met Linux inderdaad niks aan, @Giant2000 .


@Giant2000 @PeterG 

Incorrect. Edge is gewoon beschikbaar voor Linux en voor MacOS.

Momenteel welnog in beta:

Download Microsoft Edge Insider Channels


Ah, dan is dat nieuw voor mij, Jeroen-bart. De laatste keer dat ik erop zocht was het niet zo. Dat was pas enkele maanden geleden.


Sinds 20 oktober blijkbaar:

Introducing Microsoft Edge preview builds for Linux - Microsoft Edge Blog (windows.com)


Nu nog een reden verzinnen om dat te willen installeren :joy:

Die Microsoft applicaties in Linux lopen zoveel achter kwa updates. Zo heb ik nog steeds maar 4 schermen in Teams.

 


Update voor Jeroen-bart

Nu net weer Sorry (in FF)

21:59 (7 juli)


Ik heb het weer doorgegeven aan mijn team. Dit is een vervelende, want dit lijkt toch mis te gaan op netwerk niveau. En discussies over problemen op die laag hebben we al langere tijd…

Maar in theorie zou dit betekenen dat een retry na 1 minuut of zo ook zou moeten helpen. Ik zal eens vragen aan het web team of ze de client iets vergevender kunnen maken.