Skip to main content

Dit was mijn antwoord op een vraag van een gebruiker die problemen had met KPN plus tv waar  werd gesteld dat mijn probleem iets anders is ? en dus in een apart topic moesten dus bij dezen.

Regelmatig bij opstarten rose beeld met alleen maar geluid.

Of als je een stukje wil terugkijken het volkomen vastloopt om vervolgens na een minuut toch een kwartier teruggespoeld te hebben.

Traag,traag,traag.

En dit zijn nog maar enkele problemen.

Iedere dag wel een keer zwart beeld en vastlopers. 

Ontzettend sloom zappen, waardoor je onbedoelt nog een keer drukt op je afstandsbediening om vervolgens  5 seconden later twee keer een commando te hebben verstuurd, waardoor de kans op vastlopers met een factor 10 vermenigvuldigd etc. etc.

Ik heb dit ooit een keer aangekaart in een KPN winkel en daar werd gezegd "Ja zo'n kastje kan natuurlijk ook wel gewoon stuk zijn", je kunt een monteur laten komen en dan kijkt hij daar naar. 

Mijn ervaring is dat je de monteur laat komen en dat hij niets kan vinden en dat het probleem niet opgelost wordt en je vooral weer veel tijd kwijt bent en waarschijnlijk geld omdat ook altijd standaard geadviseerd wordt om al je bekabeling te vernieuwen ook al heb je het nieuwste van het nieuwste.

Veel mensen hebben deze problemen en het lijkt me toch heel sterk dat al die kastjes stuk zijn.

Maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat het voor KPN niet verstandig is om meteen in de slachtofferrol te kruipen om toe te moeten geven dat ze slechte/goedkope apparatuur leveren aan de klanten want dan zou je iedereen moeten compenseren en het zou veel geld  kosten en waarschijnlijk toch ook wel reputatieschade opleveren.

Ik kom van Ziggo (next box) en kan niet anders concluderen dat KPN+ tv echt vele malen slechter reageert op commando's via de afstandsbediening en echt veel trager en stroperiger is.

Ik heb overigens ooit een betatest gedaan voor Ziggo met een gelijksoortige android kastje en ondervond daar eigenlijk dezelfde problemen mee en heb daar toen ook een slechte beoordeling aan toegevoegd bij het terugsturen.

Het lijkt mij dus dat dat kastje een goedkoop en dus trage cpu heeft vergelijken met de Ziggo Box. 

Ik weet dat natuurlijk niet zeker maar het lijkt me wel een logisch verklaring. 

Wat ik wel zeker weet is dat de nextbox een veel beter gebouwd en ongetwijfeld duurder apparaat is.

Overigens alles bekabeld.

@ToosV 

  1. Heb je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
  2. Heb je de KPN iTV app (KPN tv+) (op mobiel of tablet)

Ik gok dat je de DIW7022 hebt.

  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12? of te wel, wat zit daar precies tussen.
  2. Heb je koper of glasvezel?
  3. In geval van koper, wat is jouw precies (echte) downloadsnelheid?

I.v.m. vraag 1, je hebt al aangegeven dat alles bekabeld is, maar zit er nog een DVS of switch of zo tussen? Welke zit er dan tussen?

 

En is dit een vraag of??


1 ja

2 mobiel

1 netwerkkabel naar switch TP-Link (kan niet anders) door monteur gemeten en aangesloten.

Echte downsnelheid met koper ong. 160 Mbits


1 ja

2 mobiel

1 netwerkkabel naar switch TP-Link (kan niet anders) door monteur gemeten en aangesloten.

Echte downsnelheid met koper ong. 160 Mbits

 

Ik lees regelmatig klachten over TP-LInk.

Mijn advies is om deze te vervangen door bijvoorbeeld een Netgear (uiteraard met IGMP Snooping). bijvoorbeeld deze.

 

KPN TV+ is tegenwoordig helaas een beetje verwarrend.

Het kan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) of de KPN + app zijn.


Ik zal hem eens vervangen thx


Hoi @ToosV. Wat vervelend dat je problemen ervaart met jouw tv-ontvanger. Ik hoor graag van je of het vervangen van de switch het probleem verhelpt. Je kan natuurlijk ook tijdelijk de switch er tussenuit halen en testen of het dan nog steeds gebeurd.


Helaas, zoals ik eigenlijk al had verwacht, maakt helemaal niets uit.

Dat KPN+ Android kastje is gewoon goedkope rotzooi.

Heel veel mensen geven ook al aan dat Ziggo een veel vlottere werking heeft met de Nextbox.

Mensen die zeggen geen last te hebben zijn vrees ik, of niet anders gewend, of vinden het wel best zo en hebben geen idee.

En KPN+ gaat natuurlijk sowieso niets toegeven en blijven a la onze nieuwe premier in een soort mantra hangen.

"Wat vervelend dat je problemen ervaart dat zou natuurlijk niet mogen heb je al geprobeerd om..."

Dat hebben ze een beetje overgenomen vanuit Amerika waar ieder toegeven van je eigen falen je een  enorme claim aan je broek bezorgt.


Mensen die zeggen geen last te hebben zijn vrees ik, of niet anders gewend, of vinden het wel best zo en hebben geen idee.

Het schakelen tussen zenders duurt hier ongeveer een seconde.

Bij abonnees waar het zappen traag gaat is het vrijwel altijd zo dat de TV+ Box in multicast mode ingesteld staat maar dat het niet lukt om een multicast verbinding op te zetten. Bij elke keer dat er van zender gewisseld wordt zal er in die situatie geprobeerd worden om een multicast verbinding op te zetten en na een time-out zal er dan teruggeschakeld worden naar unicast. Het is die time-out die het zappen dan zo traag maakt.

Dan is vervolgens de vraag waarom er geen multicast verbinding opgezet kan worden.

Wat voor een switch gebruik je nu? (merk en type)

Heb je wellicht nog een tweede router in jouw netwerk staan en zo ja van welk merk is die dan?

Als je de TV+ Box (tijdelijk) eens op unicast instelt, zapt hij dan wel vlotjes?


Mensen die zeggen geen last te hebben zijn vrees ik, of niet anders gewend, of vinden het wel best zo en hebben geen idee.

Het schakelen tussen zenders duurt hier ongeveer een seconde.

Bij abonnees waar het zappen traag gaat is het vrijwel altijd zo dat de TV+ Box in multicast mode ingesteld staat maar dat het niet lukt om een multicast verbinding op te zetten. Bij elke keer dat er van zender gewisseld wordt zal er in die situatie geprobeerd worden om een multicast verbinding op te zetten en na een time-out zal er dan teruggeschakeld worden naar unicast. Het is die time-out die het zappen dan zo traag maakt.

Dan is vervolgens de vraag waarom er geen multicast verbinding opgezet kan worden.

Wat voor een switch gebruik je nu? (merk en type)

Heb je wellicht nog een tweede router in jouw netwerk staan en zo ja van welk merk is die dan?

Als je de TV+ Box (tijdelijk) eens op unicast instelt, zapt hij dan wel vlotjes?

Voorzover ik weet kun je op de Sagemcom DIW 7022 niet switchen tussen multicast en unicast.

Het is iig niet te vinden.


Voorzover ik weet kun je op de Sagemcom DIW 7022 niet switchen tussen multicast en unicast.

Het is iig niet te vinden.

Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box | KPN Community


Voorzover ik weet kun je op de Sagemcom DIW 7022 niet switchen tussen multicast en unicast.

Het is iig niet te vinden.

 

Ja, gelukkig kan dat wel.

Zet de DIW7022 aan.

Ga naar boven en naar recht en klik op het tandwieltje (instellingen).

Ga naar beneden en klik op beeld.

Daar kan je Multicast of Unicast kiezen.

Als je Multicast kiest, klik dan daarna ook op “beste beeldinstellingen” en zet deze aan.

Dan heb je op de eerste 10 kanalen en nog een paar een heel mooi beeld.

 

Ga daarna weer naar instellingen en ga naar beneden 

Ga naar apparaat

Kies weergave beeld en geluid.

En zet daar HDR op automatisch.

Daarna kan je prioriteit op HDR of op Dolby Vision zetten. (Voor UHD Ned1 voetbal, kan je het beste HDR kiezen (ook als je 4K tv zenders hebt).

 

Zie eventueel ook de link boven bij wjb. 

Dan zie je ook afbeeldingen.😉


Ik heb alle instellingen gevonden ook al stonden ze niet helemaal op de plekken die je hebt beschreven.

Ben benieuwd.

Ik vind over wel belachelijk dat dit soort opties allemaal zo ongelooflijk verborgen zijn 99 van de 100 mensen gaan dit nooit vinden.

Thx


Reageer