Skip to main content

Sinds 8 november geswitched van Ziggo naar KPN glasvezel. Tv-beeld is niet scherp. Wel met Videoland en Netflix. Internetsnelheid is goed. Al verschillende dingen uitgeprobeerd, via instellingen. Iets verbetering, maar met Ziggo was het veel beter beeld. Heeft iemand misschien een tip? 

Kijkt u op 1 of op 661 en staat het kastje op hd ingesteld in plaats van sd?


Ik kijk op 1 en ook op 661 gekeken en het kastje staat op hd. Software al een keer opnieuw geïnstalleerd. Maar de kwaliteit valt mij tegen. 


Ik kijk op 1 en ook op 661 gekeken en het kastje staat op hd. Software al een keer opnieuw geïnstalleerd. Maar de kwaliteit valt mij tegen. 

Wat ervaar je dan als lagere kwaliteit.

Het beeld van kanaal 661 moet absoluut vergelijkbaar zijn aan wat je bij Ziggo hebt gehad en dus moet er eigenlijk wel iets anders aan de hand zijn.

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Staat op de TV ontvanger de HDR mode aan, uit of op automatisch?


De hdr mode staat op uit. Tv is Samsung, QE55Q82

 


De hdr mode staat op uit. Tv is Samsung, QE55Q82

Wat ervaar je, verkeerde/fletse kleuren. onscherp, ...?

Heb je ook de beeldverbeteraars op die Samsung al onderhanden genomen?


Dat zal ik nu ook gaan proberen. Bij Netflix en Videoland is het wel scherp beeld met deze instellingen. 


Ik bedoel met onscherpte, dat bv de gezichten niet zo duidelijk zijn. Ik heb de instellingen van de tv veranderd. Is iets beter geworden, 


Met deze instellingen heb ik het scherpste beeld. Ik zal het er mee moeten doen. 


Ik bedoel met onscherpte, dat bv de gezichten niet zo duidelijk zijn.

Ik ben toch wel benieuwd naar een voorbeeld maar het zal waarschijnlijk wel lastig zijn om een foto te maken van zo'n gezicht.

Gezichten horen immers zeer scherp en natuurgetrouw weergegeven te worden.


Het is inderdaad erg lastig om een foto van een gezicht te maken. Het beeld is goed, Ziggo was beter. Bedankt voor de tip van de beeldverbeteraar van de tv, dat heeft geholpen. Goed gaon!