Skip to main content

Onscherp beeld en stotterend geluid

• August 10, 2026
  • 39 reacties
  • 551 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

---

En waarom 🤷🏻‍♂️. . . . , het ging puur om constateringen met de nieuwste Launche-versie !

Nou, in mijn geval bleek het niet met de laatste update te maken te hebben.

Maar mijn bericht heeft ook niet te maken met de titel van dit topic.

Goed dat je een antwoord en/of oplossing heb voor jouw problemen.

Als je b.v. launche-versie A heb een paar problemen en je krijg dan versie B met meer problemen ga je er vanuit dat het aan de launche-verdie ligt , eenvoudig gezegd.

Vandaar dus.

Het is launcher-versie

Niet Lanche of verdie

Als dit zou kloppen, dan zou toch iedereen er last van moeten hebben?

Wel , kom maar op met al je oplossingen zou ik zeggen , ze zijn van harte welkom en nadien kan ik de KPN monteurs op de hoogte brengen wat de oorzaak van de problemen zijn zodat zij die kunnen verhelpen.

Hartelijk Dank !

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

Reset eerst jou KPN TV  + box en stel hem opnieuw in. 

De KPN TV + box moet rechtstreeks aangesloten zijn via de lankabel naar jou KPN modem of experiabox.  Wifi niet gebruiken. 

Heb jij glasvezel of DSL via KPN? 

Dank voor je reactie met tips Frans , helaas zijn deze door mij al ontelbare malen uitgevoerd en ook door monteurs , dan worden de storingen voor even iets minder maar hoe intensiever je het systeem gebruikt des te meer storingen/haperingen weer terug komen en nieuwe die ik nog nooit had meegemaakt.

PS.  - Ik heb nog het ouderwetse koperen kabeltje , glasvezel ligt vlakbij maar niemand weet wanneer het binnen komt.

Betreffende via wifi aansluiten , modem naast meterkast geplaatst direct op de ISRA-box , zelfs door 2 gewapende betonnen muren bleven dezelfde problemen aanhouden.

👍 , bedankt !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 13, 2026

Het beste kan je wachten totdat je Glasvezel is aangesloten.

Heb je daarna het probleem nog, dan ligt het of aan de Fritzbox of er zit iets niet goed in het netwerk.

WIFI door betonnen muren is vragen om problemen.

Het signaal is daarna veel te zwak.

Dat is logisch. 

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

,,Het beste kan je wachten totdat je Glasvezel is aangesloten’’ !

Die heeft humor !  - Er is zelfs geen hond die nu al weet wanneer Pasen en Pinksteren op 1 dag gaan vallen , met Glasvezel is dat dito !

En over de WIFI ; 

,, . .. . . zelfs door 2 gewapende betonnen muren bleven dezelfde problemen aanhouden’’ , het maakte in dit geval dus helemaal niets uit , WIFI of een kabeltje ‼️

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

Dit klinkt, en ziet eruit, als meer algemene problemen met je verbinding op het moment !

Even terugkomend hierop , dan ben ik heel benieuwd naar een mogelijk antwoord op mijn vraag.

Indien het [alleen] aan mijn verbinding zou liggen , waarom zijn mijn problemen dan stukken , weliswaar voor even , minder als ik …… ;

DIW7022 een ,,Opnieuw Opstarten’’ is uitgevoerd.

DIW7022 een ,,Herstart’’ is uitgevoerd.

DIW7022 ,,Stroomloos’’ is geweest.

Box 12 ,,Stroomloos’’ is geweest.

Box 12 én DIW7022 te gelijkertijd ,,Stroomloos’’ zijn geweest.

Dit zijn ook adviezen van jullie zijde aan de klanten indien zij problemen ondervinden met het/een systeem.

Indien het je uitkomt hoor ik het wel , alvast Thanks.

• August 13, 2026

Dit klinkt, en ziet eruit, als meer algemene problemen met je verbinding op het moment !

Even terugkomend hierop , dan ben ik heel benieuwd naar een mogelijk antwoord op mijn vraag.

Indien het [alleen] aan mijn verbinding zou liggen , waarom zijn mijn problemen dan stukken , weliswaar voor even , minder als ik …… ;

DIW7022 een ,,Opnieuw Opstarten’’ is uitgevoerd.

DIW7022 een ,,Herstart’’ is uitgevoerd.

DIW7022 ,,Stroomloos’’ is geweest.

Box 12 ,,Stroomloos’’ is geweest.

Box 12 én DIW7022 te gelijkertijd ,,Stroomloos’’ zijn geweest.

Dit zijn ook adviezen van jullie zijde aan de klanten indien zij problemen ondervinden met het/een systeem.

Indien het je uitkomt hoor ik het wel , alvast Thanks.

@Len B in die gevallen is de box helemaal 'schoon' dat zou in theorie de box zelf kunnen uitsluiten hoewel dat niet het geval hoeft te zijn. Als ik de gigantische hoeveelheid artefacten in die afbeelding zie denk ik bijna meteen aan een ondermaatse dsl aansluiting.

Ik ga niet al je topics doorspitten maar zie je dit ook op andere apparaten. Als je bijvoorbeeld  via YouTube op een telefoon of tablet goed beeld hebt kunnen we jouw bekabeling binnenshuis al uitsluiten.

Ps ik lees in een paar reacties iets over een Fritzbox terwijl je die niet eens hebt. Ik lees een Box12 en daarvoor de V10.

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 13, 2026

Ps ik lees in een paar reacties iets over een Fritzbox terwijl je die niet eens hebt. Ik lees een Box12 en daarvoor de V10.

Hai ​@Rowi. ,

Klopt , kort samengevat ;

Ik had een ARRIS 2952 met een Experia V10 modem , het probleem daarmee was af en toe een zwart beeld van ? minuten.

Daarna de DIW7022 ontvangen ivm met deze storingen met als gevolg nog meer problemen.

Nog een DIW7022  gekregen , dito problemen.

Monteurs geweest , heeft om te testen een V10 achter gelaten , dito problemen.

Modem direct op ISRA aangesloten , modem bij TV , WIFI of bekabeld , problemen blijven of functioneert niet zoals het hoort.

Mede daarom ook de vraag aan Erik waarom het systeem ff beter functioneert na alle genoemde herstarten.

Betreffende b.v. ,,YouTube op een telefoon of tablet’’ , ik kijk alleen TV en de rest ook op mijn TV , met de WIFI op mijn PC en telefoon , zero problemen. 

Maar thanks.

• August 14, 2026

En voor mijn beeldvorming welke bandbreedte kan er daadwerkelijk geleverd worden?

Laten we even focussen op de PC heb je diezelfde artefacts via tv.kpn.com?

De hamvraag is inderdaad waarom het na die procedures maar gedurende een korte periode goed gaat. Dat moet toch echt een oorzaak hebben.

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 14, 2026

En voor mijn beeldvorming welke bandbreedte kan er daadwerkelijk geleverd worden?

Laten we even focussen op de PC heb je diezelfde artefacts via tv.kpn.com?

De hamvraag is inderdaad waarom het na die procedures maar gedurende een korte periode goed gaat. Dat moet toch echt een oorzaak hebben.

Het enige wat ik weet is ;

Wat de monteurs [+experts] hebben en kunnen meten , geen idee.

De artefacts , alle constateringen van mijn storingen/haperingen zijn gedaan op de TV , niet op de PC . Tablet , mobieltje etc etc.

P.S.   - Wat ik nog wel kan toevoegen is het volgende ;

Bij een bezoek van een monteur en niets bijzonders kon vinden heeft deze contact gezocht met een expert-monteur of deze wat kon vinden , het eerste wat de expert-monteur letterlijk zei was ;       Holy Shit , wat gebeurt daar allemaal !   -                                                                                                  Hij zag blijkbaar iets wat er mis gaat maar ook hij kon zijn vinger niet op de zere plek leggen , helaas !

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 14, 2026

@Len B op basis van de geleverde bandbreedte en je aanvullingen durf ik met vrij grote zekerheid jouw thuisnetwerk uit te sluiten.

Als degenen die het zouden moeten weten al niet verder komen houdt eigenlijk wel op.

Mocht dat van het thuisnetwerk kloppen ​@Rowi. ben ik heel benieuwd naar het antwoord[en] op mijn vraag aan Erik ! 

En inderdaad als de experts het al niet weten . . . . . 🤷🏻‍♂️ !

Helaas , tis nie anders !

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Laten we het hier vooral gezellig en respectvol houden met elkaar 😊 Een verschil van inzicht kan natuurlijk, maar laten we elkaar wel in de waarde laten en ons richten op het probleem waar Len tegenaan loopt. 💚

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 14, 2026

Ik heb een mooie uitgewerkte reactie gegeven (vanmiddag).

Daar ook een paar voorbeelden ingezet.

Hopelijk kan Len daar iets mee.

En ​@Len B 

Ik hoop dat het probleem na zo'n lange tijd toch een keer opgelost gaat worden.

Dat is het belangrijkste.

En ik duim voor je, dat de glasvezel snel wordt aangesloten.

Ik begreep van jou dat nog niemand weet wanneer dat gaat gebeuren.

Erwin van KPN
Moderator

ter info: ik verwijder berichten die een zinloze/offtopic discussie opwekken. 

Len B
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • August 14, 2026

,, .. . . .. . . .. . ‘’.

Blij met een antwoord? Geef een like! Is een bericht het beste antwoord op je vraag? Markeer het dan als oplossing.

Is al 2 x gedaan maar wordt iedere keer verwijderd en als beste antwoord markeren is verdwenen !

Hoe kan dit ?