Skip to main content

Goedeavond,

Ik ben sinds vorige maand overgestapt van ziggo naar kpn. Nu heb ik de arris vip 5202 gekregen maar ervaar ik een wazig en onscherp beeld. Dit is niet alleen met tv kijken maar ook bij het gebruik van de apps via de arris.

Ik heb alle mogelijke beeld instellingen al geprobeerd, hdr aan/uit, alles op automatisch, op sd en weer op uhd zetten. Niks helpt. De arris is met een kabel aangesloten op de modem en ik heb een koperverbinding.

Wanneer ik via de kpn itv app kijk heb ik wel scherp beeld en ook bij de apps via de samsung tv.

Waar zou het nog aan kunnen liggen?

Goedeavond,

Ik ben sinds vorige maand overgestapt van ziggo naar kpn. Nu heb ik de arris vip 5202 gekregen maar ervaar ik een wazig en onscherp beeld. Dit is niet alleen met tv kijken maar ook bij het gebruik van de apps via de arris.

Ik heb alle mogelijke beeld instellingen al geprobeerd, hdr aan/uit, alles op automatisch, op sd en weer op uhd zetten. Niks helpt. De arris is met een kabel aangesloten op de modem en ik heb een koperverbinding.

Wanneer ik via de kpn itv app kijk heb ik wel scherp beeld en ook bij de apps via de samsung tv.

Waar zou het nog aan kunnen liggen?

Met bijgeleverde HDMI kabel op TV aangesloten ?


Ja is aangesloten met de bijgeleverde hdmi.


Kan je eens een foto plaatsen van hoe het eruit ziet ?

En loopt HDMI direct naar TV of via een soundbar/ versterker oid doorgelust


Heb het geprobeerd maar via een foto komt het helaas niet over.

De HDMi loopt inderdaad direct naar de tv.


Heb het geprobeerd maar via een foto komt het helaas niet over.

De HDMi loopt inderdaad direct naar de tv.

Staat HDR toevallig aan (op de VIP5202)? Als dat zo is, zet die dan eens uit.


ervaar ik een wazig en onscherp beeld. Dit is niet alleen met tv kijken maar ook bij het gebruik van de apps via de arris.

Wanneer ik via de kpn itv app kijk heb ik wel scherp beeld

'’Klinkt'’ als dat de ontvanger op SD ontvangst/weergave staat. Wat zie je onder tabje hdmi bij beeldscherm instellingen? Wat staat er bij Best mogelijke kwalitieit op deze tv-ontvanger.


Hoi @Martijn150190. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat er al verschillende mogelijke oplossingen hierboven staan. Heb je al naar de instellingen gekeken van jouw tv-ontvanger en is het probleem inmiddels al verholpen?


Ik heb alle mogelijke beeld instellingen al geprobeerd, hdr aan/uit, alles op automatisch,….

NIET kiezen voor automatisch. Daarbij wordt een lagere resolutie/kwaliteit gekozen, dan haalbaar.
Heb hier mijn instelling bijv. op 1080p@50Hz  (Afhankelijk van type TV misschien nog wat keuzes ??)