Skip to main content

Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid

• April 22, 2025
  • 278 reacties
  • 17273 keer bekeken
Ontdek de KPN TV+ Soundbox: kleine box, groots geluid
Toon eerste bericht

278 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 12, 2025

Dit betreft uitsluitend KPN TV+, verkrijgbaar sinds 23 januari 2023. Dus niet de iTV abonnementen daarvoor.

TV+ Eerste ontvanger Extra ontvanger(s), max 5 extra
app only € 12,50 Eigen apparaat* op 2 tv’s bruikbaar
met DIW7022 € 12,50 DIW7022 € 6,00 p/st DIW7022
met Soundbox € 18,50 Soundbox € 6,00 p/st DIW7022

*voor de Apple TV box is de app niet beschikbaar
De app is bij alle abonnementen te gebruiken.
Smart-tv app, alleen thuis, maximaal 2 tegelijk
Mobiele app (phone, tablet, tv.kpn.com), EER, maximaal 3 tegelijk

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 14, 2025

Een instelling in het menu om te kunnen switchen naar HDMI audio zou ideaal zijn voor mij.

Niet officieel, maar….. KLIK 😉 ​@Richub 

volgende update staat hij vast dicht

• May 14, 2025

Dat zou me niks verbazen...

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

Een instelling in het menu om te kunnen switchen naar HDMI audio zou ideaal zijn voor mij.

Niet officieel, maar….. KLIK 😉 ​@Richub 

Dat lijkt me niet. De ontwikkelaarsoptie is onderdeel van Android, denk niet dat daar zo maar opties dichtgezet of of geblokkeerd kunnen worden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 17, 2025

Ik zou het fijn vinden als er nog updates kwamen voor meer ruimtelijke geluiden en instellingen.

Tenminste,als dat mogelijk is.

Klinkt nu een beetje rechtoe,rechtaan.

Valt me een beetje tegen,wel goed geluid en bas.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 17, 2025

Om kosten te drukken kun je de DIW7022 ook terugsturen naar Alphen A/D Rijn,heb ik ook gedaan.

Had een hele doos vol spullen.

Kunnen jullie de Android versies ook updaten als bij een mobiele telefoon?

Of is dat maar iedere keer 1 vaste versie,en dat alleen maar mogelijk?

En updates voor ruimtelijke instellingen,soort van surround,als het mogelijk is.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Uit Meijel, er komen regelmatig updates voor de apparatuur uit, die delen we in Product Updates. Als er iets aan de Android veranderd delen we dat ook daar.

Zou je een eigen topic aan kunnen maken en daarin uitleggen wat je precies vindt tegenvallen aan het geluid? Je zegt dat het geluid en de bas goed zijn, maar wat tegenvalt maak je niet duidelijk. Als je dat in een eigen topic toelicht kunnen we daar met je meekijken en het doorgeven aan de ontwikkelaars als dat nodig is.

rene_kolpa
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 18, 2025

Ik zou het fijn vinden als er nog updates kwamen voor meer ruimtelijke geluiden en instellingen.

Tenminste,als dat mogelijk is.

Klinkt nu een beetje rechtoe,rechtaan.

Valt me een beetje tegen,wel goed geluid en bas.

Eens: voice is tamelijk dof, en de night stand varieerd in helderheid van het geluid, alsof het systeem zelf probeert in te regelen (maar daar niet in slaagt)

Dus ook ik hoop op meer mogelijkheden voor de equalizer, mogelijk ook handmatig.

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Goedemorgen,

Ik zou graag deze soundbox gebruiken op de slaapkamer nu heb ik daar geen utp kabel liggen. Werkt deze soundbox ook via de wifi (net als een Chromecast?) alvast bedankt voor jullie antwoord. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De Soundbox kun je net als de KPN TV+ Box aansluiten zonder utp kabel. De Soundbox werkt dus ook via wifi ​@Ronald31 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Ja hoor, dat kan. Hij heeft WiFi, en er zit ook een Chromecast ingebouwd, dus er kan ook via een telefoon of tablet naar gecast worden, ​@Ronald31.

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

De Soundbox kun je net als de KPN TV+ Box aansluiten zonder utp kabel. De Soundbox werkt dus ook via wifi ​@Ronald31 

Als ik in de kpn app de stappen doorloop om een 2e ontvanger toe te voegen zie ik wel dat ik 6 euro meer ga betalen maar niet welke ontvanger ik dan krijg.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De Soundbox kun je als eerste tv-ontvanger kiezen mits je het abonnement kunt wijzigen. Een tweede ontvanger kost altijd €6,00. Dat staat los van of je de soundbox afneemt. 

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Ik ga hem als 2e ontvanger gebruiken op de slaapkamer, ik kan dan niet kiezen dat ik die wil gebruiken? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Ik ga hem als 2e ontvanger gebruiken op de slaapkamer, ik kan dan niet kiezen dat ik die wil gebruiken? 

Er staat een duidelijke foto van de Soundbox bij de keuze. Als dat er niet is dan heb je niet het juiste abonnement. Dat is het Internet en TV+ abonnement. ​@Ronald31 

Ik vermoed dat jij een ouder abonnement hebt waar dat niet in zit. Vóór 23 januari 2023, dat heet dan interactieve TV en niet TV+.

Voor de Soundbox zul je dan je abonnement moeten vernieuwen. Tenzij je het huidige de laatste maanden verlengd hebt. Dan kan dat niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In jouw geval vermoed ik inderdaad dat het abonnement eerst aangepast dient te worden zoals ​@PeterG aangeeft. Het kan echter ook zijn dat jouw abonnement nog een lopend contract heeften dan dien je te wachten tot de termijn voorbij is, voordat jij de Soundbox kunt bestellen. 

Ben best tevreden met dit product. Vooral als ik netflix kijk of zo. Het geluid komt van alle kanten heel gaaf. De android tv met apps werkt ook heel overzichtelijk met zichtbaar betere beeldkwaliteit. Bediening met 1 afstandsbediening werkt ook nog eens prima. Aansluiten heel gemakkelijk met boekje in het hollands en de extra mail die je krijgt. Kortom super blij ermee.

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 26, 2025

Ik ben iets minder enthousiast, regelmatig heb ik een kleine bevriezing van het beeld waarna het geluid niet meer synchrone loopt. Moet dan van zender wisselen of het beeld een paar seconde op vertraagd afspelen zetten. Wifi verbinding is prima (excellent) het is ook enkel bij TV-programma’s als ik de Netflix, YouTube app open via de box heb ik dit nooit. Ook niet als ik de KPN app gebruik. Hebben meer mensen dit probleem. Ik heb de box al meerder keren herstart, en zover ik weet heeft hij de laatste software. althans, in het menu geeft hij iet aan dat er een update zou klaarstaan (automatische updaten staat ook aan)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Herstart al gedaan ​@dRichardK . Wat jij beschrijft heb ik zo'n beetje eens in de 2 weken met opnames. Alleen loopt het geluid dan wel synchroon. Maar goed, na herstart gaat het weer als een zonnetje. (weliswaar heb ik de standaard box)

dRichardK
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 26, 2025

Herstart al gedaan ​@dRichardK . Wat jij beschrijft heb ik zo'n beetje eens in de 2 weken met opnames. Alleen loopt het geluid dan wel synchroon. Maar goed, na herstart gaat het weer als een zonnetje. (weliswaar heb ik de standaard box)

Ja, al meerder keren herstart. Je ziet het beeld vreemd doen en dan loopt het geluid niet synchroon meer. Maakt overigens niet uit welke zender. Wat ik al schreef, als je een paar seconde terugspoelt dan heb je het probleem niet. Maar ja, Om nu altijd terug te spoelen, lijkt me ook niet de oplossing. Ik had dit ook wel bij de normale box, maar na een update was het daarbij verdwenen. Ik had gehoopt dat het bij de soundbox ook zo zou zijn. Vandaar mijn vraag of hier meer mensen last van hebben.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@dRichardK sorry voor de late reactie vanuit ons! Wat een irritant probleem :-(. Je geeft aan dat het niet uitmaakt op welke zender het is. Je ervaart dit alleen bij live tv kijken, begrijp ik? En is het dan als je al iets langer naar een aflevering van iets zit te kijken of ook direct aan het begin? En maak jij ook gebruik van ondertiteling? Ik hoor het graag, dan geef ik het door!

• June 5, 2025

Heb abonnement KPNTV  ontvanger € 12,50 p mnd ,heb een tweede ontvanger voor € 6,00 per maand nu zat ik er over te denken om de Soundbox aan te schaffen dus gebeld met de KPN de vraag gesteld als ik de extra TV onvanger van € 6,00 p mnd  inruil voor een Soundbox dan blijft het toch €6,00 p mnd want de Soundbox kost € 6,00 p mnd, nee zegd de KPN dan kost het € 12,00 p mnd  voor 1 TV ontvanger en 1 Soundbox en . Dat klopt toch niet.

Als je die 2e ontvanger opzegt, is die ene zes euro toch weg neem ik aan. 

• June 5, 2025

Is het nou logisch dat je weer 30 dagen moet wachten om een soundbox aan te schaffen, vraag ik me af. Dat heb ik trouwens ook bij een 2e ontvanger. Alles staat op dezelfde datum. Met alles bedoel ik, ook de eerste kpn tv box, dat ik die niet kan opzeggen voor 3 juli 2025 snap ik, maar dat ik geen tweede kan bestellen, of een soundbox, maar pas per 3 juli 2025 snap ik wat minder.

Of wil KPN de aanschaf van soundboxen wat onder controle houden, omdat ze er niet super veel ter beschikking hebben.

Ik wil niet zeggen dat ik een 2e kpn tv box wil hebben of een soundbox, maar wil graag de keuze die KPN in  dit geval maakt begrijpen. Kan ook zijn dat er wat minder over nagedacht is, bewust of onbewust, omdat je nog niet zolang kan kiezen uit of een KPN TV box of een Soundbox.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 5, 2025

Hoi ​@Robkc . De Soundbox vervangt de eerste ontvanger in het abonnement. 

Als je TV+ met de gratis DIW7022 nog geen maand hebt dan moet je dus wachten voordat je TV+ met niet-gratis Soundbox kunt nemen. 

1 Soundbox per abonnee 

• June 5, 2025

Hoi ​@Robkc . De Soundbox vervangt de eerste ontvanger in het abonnement. 

Als je TV+ met de gratis DIW7022 nog geen maand hebt dan moet je dus wachten voordat je TV+ met niet-gratis Soundbox kunt nemen. 

@PeterG ja zo werkt het blijkbaar, je zou toch zeggen als je een klant een Soundbox wil verhuren, dat je dat snel wilt, en ook als klant, en niet over 30 dagen. 

Maar goed als je deze aanschaft ter vervanging van de eerste ontvanger kan ik me er iets bij voorstellen.  Al blijf ik zoiets houden van:  de klant wil meer uitgeven aan KPN, dat moet je als KPN toch ook willen, en graag zo snel mogelijk:-)