Skip to main content

Na verschillende telefoongesprekken met de online helpdienst van Kpn over een tv verbinding die het niet deed, heb ik uren moeten investeren om de experia box aan en uit te zetten, kabels los te halen, tv kastje resetten etc. En dat alles verschillende keren. Gisteren komt de monteur. Zijn reactie: " Het Ethernet lampje op je glasvezelkastje is oranje  dat klopt niet." Dus ik zeg: "Maar jouw collega's van de online helpdienst zeiden dat dat goed was." "Nee, dat klopt niet. Dat hadden ze meteen tegen u moeten zeggen, want de kabel is niet (meer) goed." Vanwege Corona kon ik de monteursbon niet inzien of goedkeuren. Krijg ik dus 60 euro monteurskosten gefactureerd! Gebeld met Kpn, hun reactie was dat de monteurskosten terecht zijn want ik had de monteur laten komen! Dat klopt ook niet, want de online helpdienst zei me dat er een monteur moest komen! Dat was dus de beslissing van KPN! Mijn overbuurman zei vanochtend (heeft hetzelfde meegemaakt): "Ja, sinds Corona moeten Kpn klanten hun mond houden en desnoods meer betalen." Ik vind dit echt schandalig. Zijn er meer mensen bij wie dit zo gaat ?

Hoi @Rauwerda, welkom.

Wat vervelend dat er monteurskosten in rekening zijn gebracht die niet benoemt zijn. Ik durf helaas niet te zeggen of deze terecht zijn of niet. Wanneer er een monteur bij jou langs komt maakt de monteur de keuze of hij/zij kosten in rekening brengt of niet, dit zal de monteur altijd met de klant moeten bespreken. Heel soms gaat het mis en selecteert de monteur toch kosten op de bon terwijl dit niet de intentie is geweest. Als jij denkt dat de kosten onterecht zijn raad ik je aan om nogmaals contact op te nemen met mijn collega's van de telefonische klantenservice, zij kunnen de monteurs bon ook inzien en samen met jou nog eens naar de kosten kijken. Mochten de kosten echt onterecht blijken, dan kan er een klacht ingediend worden. De monteursafdeling zal in dat geval de kosten vergoeden. 


Ik heb hier inmiddels meerdere keren over gebeld en de laatste KPN-medewerker die ik wéér opnieuw moest uitleggen wat er gebeurd is zei me letterlijk "... dat ik nu in ieder geval bij de juiste afdeling zat." Verder kon ze "... niks beloven want het moet onderzocht worden..." en "KPN komt erop terug  dat kan even duren...". Kortom, ik heb na 4 uur bellen nog niet de 60 euro belkosten voldaan. Dat is het doel van de klanten"behandeling" volgens een oud-collega die voor de klantenservice van KPN heeft gewerkt. Je moet blijkbaar òf de klant uitputten dat ze stoppen met protesteren óf ze zo vaak en lang laten bellen dat je hun belkosten tegen de claim weg kan strepen.Â