Skip to main content

 

Hallo,

Wij hebben sinds juli 2018 Internet en Bellen. Met de voordelen van KPN Compleet. Nu maakte ik eens een vergelijking met Hussel en het viel me op dat we nu 5 euro per maand betalen voor een extra HD tv-ontvanger. We gebruiken echter maar 1 HD tv-ontvanger en hebben er ook niet meer. Dat lijkt dus niet te kloppen.

 

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daar kreeg ik te horen dat het eigenlijk niet uitmaakt. We kunnen de extra ontvanger laten vervallen, maar dan betalen we 5 euro per maand voor het opnemen-pakket.

 

Daar ben ik het niet mee eens. Dat geldt nu bij Hussel. En het gold ook in 2018 bij Internet en bellen Basis. Maar volgens de info die ik vind over het normale Internet en Bellen-abonnement heb je als klant recht op 2 tv-ontvangers en zit het opnemen-pakket inbegrepen.

 

Dat zou betekenen dat wij al 2 jaar 5 euro per maand te veel betalen. Klopt dit?

 

Kostenvergelijking 

 

Ja, die tweede ontvanger zit in Internet en tv. Zo is da abo samengesteld. Als je een ontvanger minder wilt zou je bij de oude abo's uitkomen bij Internet en TV basis, inderdaad zonder Opnemen optie, én met een lagere maximum internetsnelheid. Hussel is meer modulair samen te stellen, daar is de internetsnelheid niet meer gekoppeld aan de diverse iTV-opties, die neem je er los bij. Of het dat allemaal goedkoper voor je maakt? Ik denkt het niet. Ik ben zelf in april op Hussel overgestapt en daar was ik met internet en tv wat duurder uit en mobiel goedkoper, zodat het totaal onder de streep toch wat lager was.


Bedankt voor je reactie, Henk. 

 

Mijn punt is dat mijn maandbedrag te hoog is omdat ik extra betaal voor een (3e) tv-ontvanger die ik niet heb. Ik heb vandaag een nieuwe poging gewaagd bij de klantenservice en daar zijn we het nu gelukkig over eens. En dat wordt dan ook hersteld.

 

En verder lijkt het erop dat we met Hussel inclusief entertainmentkorting maandelijks 67,48 euro zouden betalen. Dan verliezen we weliswaar het pluspakket maar voor ruim 6 euro per maand minder is dat het overwegen waard. 

 


Staat die 5 euro ook daadwerkelijk op de facturen van afgelopen jaren als aparte regel? En heeft u daadwerkelijk 79,11 betaald?

Want de vergelijking hierboven is raar. Achter "televisie" staat bij de eerste kolom "incl." en bij de tweede kolom "10,00". Maar die 10 euro van die tweede kolom is voor 1 tv. En dat "incl." van de eerste kolom is voor 2 tv's. 


Ja, die staat apart op de factuur. Onnozel dat me dat niet eerder is opgevallen. Maar goed, dat neemt niet weg dat het onterecht is.

 

En waarom is de vergelijking raar? Bij het huidige abonnement zitten weliswaar 2 tv’s in de prijs inbegrepen maar we gebruiken er maar 1. Daarom neem ik dat bij Hussel als uitgangspunt. En zou ik uitgaan van 2? Dan is het opnemen-pakket incl. Dat komt dus op hetzelfde neer. 


Dan verliezen we weliswaar het pluspakket maar voor ruim 6 euro per maand minder is dat het overwegen waard. 

En indien gewenst kun je dat altijd weer toevoegen.

Ik heb vandaag een nieuwe poging gewaagd bij de klantenservice en daar zijn we het nu gelukkig over eens. En dat wordt dan ook hersteld.

Mooi dat dat nu wordt aangepast.


Hoi Len, welkom op het forum! Bij het oudere Internet + TV abonnement van €62,50 zit twee tv ontvangers én opnemen inbegrepen. Als jij ook nog een tv ontvanger à €5 op je factuur hebt staan die je niet daadwerkelijk hebt, dan moet dit inderdaad aangepast worden. Fijn te horen dat dit nu ook gedaan wordt. Mocht je nog verdere vragen hebben, stel ze vooral!