Skip to main content

Blijkbaar is dit al jaren en probleem... Ik ben weg gegaan bij kpn ivm de slechte kwaliteit van internet/tv... Helaas toen zonder wat in te kunnen brengen weer naar kpn gezet aangezien telfort er mee op hield (wat blijkbaar ook van kpn was) sindsdien alleen maar weer slechte kwaliteit... Wifi wat het af en aan doet, daardoor ook de tv die af en aan vast loopt of grijs blokkerig beeld geeft, netflix die regelmatig blijft hangen of geen beeld geeft en dan maar niet te spreken over youtube! Drama, kan al sinds de "overstap" naar kpn weinig tot beter gezegd, niks meer zien! En de prijs maar omhoog gooien... Mijn geduld, en zo te lezen en horen ook van anderen, raakt wel eens op…

Modem opnieuw opstarten / resetten en hetzelfde met de tv ontvangers helpt niks, oh, en zelfs de afstandbedieningen werken niet zo goed meer sinds die "overstap"

Ook hoor ik vrienden /familie over precies dezelfde problemen. 

Ik ben benieuwd of dit bericht blijft staan, en of er uberhaupt iets gedaan word aan al die ellende... 

 

Mvg, 

 

Een zeer ontevreden klant! 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @Mwk84 heb je een glas-of een koperverbinding?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Welk merk en type tv-decoder(s) heb je van KPN in bruikleen?

Gebruik je versterkers van KPN of anderszins?

 


@Mwk84 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten. 

 

Wij hebben een goed beeld en internet is bij ons goed. 


Een bijzonder verhaal @Mwk84 . Je kan gewoon een monteur bestellen.  Ligt de fout bij kpn dan betaal je niets maar wordt het probleem veroorzaakt door iets van eigen appartuur of bekabeling dan zijn de kosten voor jou. Makkelijker kunnen ze het je niet maken.


Heel vervelend als het niet lekker werkt. 

Het lijkt me niet met "kpn" te maken. Daar ben je eigenlijk nooit weggeweest. Maar mogelijk nu met verouderde apparatuur als met name het modem. 

Ik zou een keer een monteur laten komen om in huis het netwerk, inclusief modem en tv ontvanger, langs te laten lopen. 

Tja. Telfort was al sinds 2005 van kpn (100 😵. En de verbinding en diensten waren ook al jaren kpn. Modem, ontvanger, allemaal hetzelfde. 

Was alleen wat goedkoper door wat lagere internet snelheden. En tv door een wat kleiner basispakket. 12 zenders minder.

En heb je nu nog steeds je oude Telfort abonnement? Dan is er technisch toch echt nog niets gewijzigd. Die abonnementen zijn alleen administratief omgezet. 

 


---

En heb je nu nog steeds je oude Telfort abonnement? Dan is er technisch toch echt nog niets gewijzigd. Die abonnementen zijn alleen administratief omgezet. 

Maar het kan zijn dat de apparatuur die @Mwk84 gebruikt, verouderd is. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van @JanD en @joop2011 :

-Welke type tv-ontvanger?

-Welk type modem (experiabox)?


---

En heb je nu nog steeds je oude Telfort abonnement? Dan is er technisch toch echt nog niets gewijzigd. Die abonnementen zijn alleen administratief omgezet. 

Maar het kan zijn dat de apparatuur die @Mwk84 gebruikt, verouderd is. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van @JanD en @joop2011 :

-Welke type tv-ontvanger?

-Welk type modem (experiabox)?

 

Op de tv-ontvangers staat HMB2260 V2, de modem Experia box v10…

Ik heb beide wel alweer een aantal jaren inderdaad.. 


Hallo @Mwk84 met die apparatuur is niets mis, wordt nog steeds uitgeleverd en ge-updated.

 


 

... Wifi wat het af en aan doet, daardoor ook de tv die af en aan vast loopt of grijs blokkerig beeld geeft, netflix die regelmatig blijft hangen of geen beeld geeft en dan maar niet te spreken over youtube! …

 

Hoe bedoel je dit? Of anders gevraagd: hoe heb je die ontvanger verbonden met het modem? Via een ethernet kabel, via een WiFi access point/repeater, via een DVS?


@Mwk84

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om te meten.

 

Op de nieuwe DIW7022, alleen met het KPN tv+ abonnement, zijn de eerste 10 kanalen nu van een hogere kwaliteit, als de download snelheid minimaal 45 Mb/s is. 

 

Heb je koper of glasvezel? 

 

P.S.

Een DVS kan je beter zo wie zo nooit gebruiken.

Ze verbruiken heel veel energie.

En omdat er veel verstoring op het 230 volt netwerk zit, heeft vooral IPTV problemen via een DVS. 

 

Ook voor de Arcadyan HMB 2260 en de Arris 2952 en de Arris 5202 kan je dit schema aanhouden:

 

 


 

 

Hoe bedoel je dit? Of anders gevraagd: hoe heb je die ontvanger verbonden met het modem? Via een ethernet kabel, via een WiFi access point/repeater, via een DVS?

content-quote widgetcontent-quote widget

Er zit een ethernetkabel aan.. 


@Mwk84

Wat is jouw echte downloadsnelheid?

Zie hier om te meten.

 

 

Ik heb koper, de downloads snelheid geeft ie 34,5 aan.

 

 


34,5 Mb/s is niet echt hoog.

Dan krijg je niet de verbeterde HD kanalen.


Hoi @Mwk84 welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al aardig geholpen heeft. Kom je er een beetje uit zo?