Skip to main content
Vraag

Ontevreden over verdwijnen van Rai Uno uit zenderpakket

• February 27, 2026
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Beste KPN,

Als Italiaan, dit al meer dan twintig jaren in Nederland wond, vink ik de recente keuze (ik neem aan van KPN zelf) om de enige Italiaanse zender van echte waarde (cultureel, historisch en kwalitatief), ofwel RAI Uno, te laten vallen en vervangen met een commerciële zender (van twijfelachtige portfolio) als de MediaSet channel, simpelweg ABSUURD. RAI Uno is een zender van grote bereik en is fundamenteel in het spreiden en zelf maken van de Italiaanse cultuur. Na ik denk meer dan 50 jaar zal deze zender dus verdwijnen voor de Nederlandse publiek. Iets als de SanRemo festival of spektakels, series en variety zullen niet meer te zien zijn. Jammer. Ik kan niets anders dan melden. Of misschien ergens anders naar Rai Uno zoeken.

Ciao

FP

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 27, 2026

Hallo ​@fp_ciao ,

KPN stelt het zenderpakket vast aan de hand van de te maken kosten in combinatie met kijkcijfers.  

De KPN-moderators hier hebben ook geen knop om Rai Uno weer aan te zetten.  

Ik citeer moderator Remco: 

Ik heb als moderator niet direct invloed op de programmering en ik sluit mij aan bij de suggestie om jullie wensen kenbaar te maken via dit topic:

We nemen de feedback dan zeker mee! 

bron : 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2026

In juli 2016 is Rai Uno ook terug gekomen ten koste van ... Mediaset. Dus hopelijk nogmaals. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 4, 2026

Hallo ​@fp_ciao ,

KPN stelt het zenderpakket vast aan de hand van de te maken kosten in combinatie met kijkcijfers.  

De KPN-moderators hier hebben ook geen knop om Rai Uno weer aan te zetten.  

Ik citeer moderator Remco: 

Ik heb als moderator niet direct invloed op de programmering en ik sluit mij aan bij de suggestie om jullie wensen kenbaar te maken via dit topic:

We nemen de feedback dan zeker mee! 

bron : 

En als aanvulling : 

Hier kun je jouw wens nu droppen ​@fp_ciao : 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer dat er een zender verdwijnt waar je zo graag naar kijkt ​@fp_ciao, ik snap dat je er van baalt ☹️

Ik zie dat anderen hier je al hebben gewezen op de mogelijkheid om de wens dat de zender weer terugkomt door te geven, en ik wil je ook echt aanraden om dat je doen!