Skip to main content

Hier na een weekje vakantie (waarbij we de tv en ontvanger uit het stopcontact hebben gehaald) opstartproblemen. De ontvanger start erg langzaam op ( ben al een uur bezig) en blijft software downloaden. Een reset door software te verwijderen of fabrieksinstellingen te resetten levert geen oplossing. Wat kunnen we nog meer proberen?

 

oh ja, als de download na 45 minuten volledig gelukt is, doet de tv het 2 minuten en dan begint het software laden weer opnieuw. En weer erg langzaam.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Ik heb exact hetzelfde probleem als de persoon die net een half uur eerder heeft gereageerd. Ook na 3 week vakantie waar ik de stekker uit stopcontact had gehaald erg langzaam software downloaden en als de boel opnieuw is gestart heb ik 1 minuut beeld en daarna begint het weer opnieuw met software downloaden.


Ik heb exact hetzelfde probleem als de persoon die net een half uur eerder heeft gereageerd. Ook na 3 week vakantie waar ik de stekker uit stopcontact had gehaald erg langzaam software downloaden en als de boel opnieuw is gestart heb ik 1 minuut beeld en daarna begint het weer opnieuw met software downloaden.

Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad en er wordt een nieuwe ontvanger opgestuurd. We wachten het af of het dinsdag opgelost is. 


@Software interactieve tv Welkom op het forum. Goed om te lezen dat er een nieuwe ontvanger opgestuurd is, is het probleem hiermee inderdaad opgelost? En @Ramonnl11 bestaat het probleem voor jou nog? Mochten de problemen nog bestaan, zouden jullie dan beide jullie forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik kan betekenen. 


@Software interactieve tv 


Inmiddels is het opgelost. Met een nieuwe router en tv ontvanger draait het allemaal weer. Alleen het geluid op de nieuwe afstandsbediening moest even opnieuw ingesteld worden. (Source +5 indrukken en daarna de volumeknop omhoog)


Onze tv ontvanger blijft hangen op 20% bij software opladen. Alle procedures al gevolgd die ik hier online vond, maar geen resultaat.

aanleiding was dat er haperend beeld was, en daarna werd het steeds slechter, op een gegeven moment helemaal geen beeld en geen menu meer. Toen de online procedures gevolgd. En nu blijft hij hangen.


Goedenavond @machinehead, welkom! Heeft u al eens een harde reset geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het probleem hierna verholpen is?


Ja, dat heb ik gedaan. Hij heeft na lang op 20 % te blijven hangen het proces hervat. 
Toen het klaar was begon hij opnieuw met software downloaden en nu staat hij al een half uur op 28 %.


Maar ik ga zo naar bed en haal de stekker er dan uit. Morgenochtend probeer ik het wel weer.

 


Goedemorgen,

Ik heb vol goede moed de stekker weer in het stopcontact gestoken. En warempel, een uurtje later werkt alles weer! 🥳


Help!

Vanochtend was het probleem dus opgelost. De tv deed het weer prima. De rest van de dag naar Radio5 geluisterd op kanaal 805.

Vanavond schakel ik naar TV1, en: meteen vanaf de eerste seconde een haperend geluid en stilstaand beeld. Omgeschakeld naar tv2 en tv3: hetzelfde gehaperd. De menufunctie ingeschakeld: loopt vast.

Ik ben er klaar mee en zal morgenochtend contact zoeken met kpn. Want dit kan zo niet, ik heb werkelijk alle online aanwijzingen opgevolgd, maar er komt nog geen oplossing.

 


@machinehead Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je televisie niet goed werkt! Mag ik vragen hoe de tv ontvanger aangesloten zit? Is dit direct met een kabel op de Experiabox of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set tussen? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 


Dag Rogier. Vandaag werkte het goed. Ik houd het in de gaten uiteraard.

We hebbener een draadloze verbinding set tussen. Gaf nooit problemen.

Kortgeleden WiFi upgrade naar 200Mb en twee kpn superwifi punten geïnstalleerd. Met succes.

Nu problemen met tv.

ik zal het forumprofiel nu invullen.

groeten,

henk


@machinehead Fijn om te lezen dat het gister goed werkte, ik hoop uiteraard dat het zo blijft! Hou me op de hoogte! 

Ik ben er overigens nog niet helemaal uit wie Rogier nou precies is 😉