Skip to main content

Mijn tv ontvanger loopt steeds vast bij het downloaden van software op 20%

Ik heb de modem al meermaals gereset, de tv ontvanger meermaals gereset, de software en fabrieksinstellingen van de tv ontvanger willen verwijderen...
Geen van alles werkt.

Wat kan ik nog meer doen?

Ik heb nog de oude Telfort apparatuur. Toen ik vorig jaar opstapte naar KPN Hussel werd mij toegezegd dat ik nieuwe apparatuur zou krijgen maar dat is er nog niet van gekomen. 
Wellicht dat daar het probleem ligt?

Beste @RobertDr,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de tv ontvanger, welke merk en type tv ontvanger en modem heb je? En hoe is deze aangesloten met de modem, is dit bekabeld of met een draadloze verbindingsset? 


Beste @RobertDr,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de tv ontvanger, welke merk en type tv ontvanger en modem heb je? En hoe is deze aangesloten met de modem, is dit bekabeld of met een draadloze verbindingsset? 

Bedankt voor je reactie.

Het merk van de tv ontvanger is ARRIS en het type VIP2952 V2

De tv ontvanger is bekabeld


Is de ontvanger lang niet gebruikt?


Is dat itv probleem begonnen tijdens de overgang van Telfort naar KPN?


Is de ontvanger lang niet gebruikt?

Nee, iedere dag wel in gebruik. Plots dat dit ineens gebeurt


Welk modem heb je?En hoe is de tv ontvanger met het modem verbonden?


Is dat itv probleem begonnen tijdens de overgang van Telfort naar KPN?

Gistermiddag gebeurde het. Van alles geprobeerd maar hij blijft vastlopen als die op 20% zit van het software downloaden.


Welk modem heb je?En hoe is de tv ontvanger met het modem verbonden?

Ik heb de Experia Box V8 en deze is middels een internetkabel met de tv ontvanger verbonden


Kan je een andere kabel proberen?Of heb je een mogelijkheid even een laptop ofzo aan die kabel aan te sluiten en kijken of je verbinding krijgt?


Kan je een andere kabel proberen?Of heb je een mogelijkheid even een laptop ofzo aan die kabel aan te sluiten en kijken of je verbinding krijgt?

De kabel zit nou in de laptop en de verbinding is prima


Dan zou ik even 0800-0402 bellen en een nieuwe vragen.Ik heb een vermoeden dat deze gewoon stuk is.


Dan zou ik even 0800-0402 bellen en een nieuwe vragen.Ik heb een vermoeden dat deze gewoon stuk is.

Dank voor je reactie.

Ik heb inmiddels gebeld en er wordt morgen een nieuwe toegestuurd.
Dank voor je advies.


Oke,laat maar weten of het dan opgelost is !


Oke,laat maar weten of het dan opgelost is !

Misschien een raar praatje maar moet ik de afstandsbediening van de defecte tv ontvanger mee terug sturen of niet? 

Ik neem aan dat er een nieuwe afstandsbediening bij de tv ontvanger geleverd wordt maar dat weet ik dus niet zeker.


Oke,laat maar weten of het dan opgelost is !

Misschien een raar praatje maar moet ik de afstandsbediening van de defecte tv ontvanger mee terug sturen of niet? 

Ik neem aan dat er een nieuwe afstandsbediening bij de tv ontvanger geleverd wordt maar dat weet ik dus niet zeker.

De afstandsbediening mag en (moet) je houden 

Bij het ruilen wordt er vaak geen nieuwe afstandsbediening mee geleverd 

 

 


Hoi @RobertDr, welkom hier! Jammer te horen dat het zo moeizaam gaat met het update van de ontvanger. Heb je inmiddels contact gehad met de telefonische klantenservice hierover? De ontvanger die je hebt is een huidig model, maar kan inderdaad zijn dat hij toch zodanig is vastgelopen dat vervanging aan de orde is. 

Bij ruilen wordt er géén afstandsbediening meegeleverd, dus je huidige moet je, zoals Peter al aangaf, zeker houden.


Dan zou ik even 0800-0402 bellen en een nieuwe vragen.Ik heb een vermoeden dat deze gewoon stuk is.

Dank voor je reactie.

Ik heb inmiddels gebeld en er wordt morgen een nieuwe toegestuurd.
Dank voor je advies.

 

De nieuwe tv-ontvanger en modem zijn binnen en geïnstalleerd. De vorige modem had ik al zo'n 12 jaar en was ook aan vervanging toe dus ook maar gelijk een nieuwe voor aangevraagd.

Alles werkt weer naar behoren en beter dan ooit tevoren, met de kwaliteit waar KPN voor staat.
Dank voor alle reacties en support. 


Top, goed om te horen :)