Skip to main content

Goedemiddag,

Ik wil mijn (oude) stereoset aansluiten op de TV ontvanger DIW 7022, en heb daarvoor een audio converter aangeschaft. . Deze heb ik netjes aangesloten, maar het geluid gaat niet via de stereo.  Moet ik nog iets instellen op TV, ontvanger os stereo?

Dank alvast 

Erna

Waarschijnlijk moet je nog switchen naar Optische uitgang, @Ernaa.

Tandwieltje > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen> Optische uitgang.


Dank voor je reactie. Dat had ik ook gevonden en  gedaan, maar hij doet het nog steeds niet.

Ik heb echt geen idee wat ik nu nog kan doen.

 


Heb je de optische kabel op de tv of op de DIW7022 aangesloten? 

Als-ie op de DIW7022 is aangesloten zou je het nog eens via de tv kunnen proberen en gelijk testen of het via een app of live tv wel werkt, @Ernaa.

En de audiokabel die naar de stereoset loopt kan je ook op de koptelefoon-uitgang van de converter aansluiten.

.


Ik heb hem aangesloten op de DIW 7022, @Ratonesque 

Volgens mij kan ik de audiokabel niet op mijn TV aansluiten, er is geen poort ( heet dat zo?) voor.

Wat ik wel zag is dat het lampje op de converter rood brandt, betekent dit misschien dat de converter kapot is?


Oudere tv's hebben vaak geen optische uitgang, dus dan ben je inderdaad aangewezen op de DIW7022…

Ik gebruik ook een converter, en daarop brandt ook een rood lampje, dat betekent gewoon dat-ie aanstaat.

Alhoewel. Ik heb hier ook nog twee veertien jaar oude tv's. Op de ene zit wel een optische uitgang, op de andere niet.


Dank je wel voor je reactie.

Heel stom, maar ik had de verkeerde ingang gebruikt op de versterker.

Het probleem was dus eigenlijk geen probleem, maaar een fout van mij 😏