Skip to main content

Sinds gisteren 1 sept een haperend en stilstaand beeld met de code STB-NMC-400.
onderstaande vragen en antwoorden bekeken. Waarschijnlijk een nieuwe ontvanger ?
graag even een reactie svp !

Heb je de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Alles via bekabeling aangesloten. Heeft het jaren goed gedaan, maar sinds gisteren de code STB-NMC-400. Alle andere ontvangers doen het goed. Ook al de kabel vervangen maar geeft nog steeds dezelfde foutcode.


@HVrgt 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of BOX!12? (wat zit er allemaal tussen) Je geeft aan bekabeld, maar zit er toevallig nog een DVS en / of switch tussen? 

 

De code betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding kan maken.

Kijk ook of de RJ45 connectoren er goed inzitten en of de kabel nog goed is.


 "Heeft het jaren goed gedaan "

Het zal een Arris VIP2952 zijn.

Heb je al een van je andere ontvangers op die plek aangesloten? Als die daar wel werkt weet je vrij goed dat dié bewuste ontvanger waarschijnlijk defect is geraakt. Een gratis omruil staat dan om de hoek. 

Doet de andere ontvanger het daar ook niet… wissel dan eens de kabels op de poorten van de experiabox (of switch) om een defecte poort te kunnen vaststellen of uitsluiten. 

 


Ik ga een andere ontvanger aansluiten. Er zit nog wel een kpn versterker tussen.


Ik ga een andere ontvanger aansluiten. Er zit nog wel een kpn versterker tussen.

Haal die er voor de zekerheid eens tussen uit. Al was het maar tijdelijk om te testen.


Ik ga een andere ontvanger aansluiten. Er zit nog wel een kpn versterker tussen.

 

Wat bedoel je met “er zit nog een KPN versterker tussen? 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?


Nee , er zit geen versterker tussen. Ik heb de VIP 2952 V2


@HVrgt 

Vul je profiel gegevens op dit forum zo compleet mogelijk in (als je dat nog niet gedaan hebt).

Dan kan een moderater het voor je nakijken wat het probleem kan zijn en / of waar het probleem kan zijn.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren. 


Ik ga een andere ontvanger aansluiten. Er zit nog wel een kpn versterker tussen.

Werkt je andere ontvanger wel op diezelfde aansluiting? Of heb je het nog niet kunnen proberen?


Een andere ontvanger gaf voor de code F301 (nu) ook een haperend beeld/geluid

het laden lukt nu ook niet meer. Waarschijnlijk is de ontvanger niet mee doet. Ga het vanmiddag rechtstreeks met een korte kabel aansluiten op het modem


Als ze op die éne plek problemen geven maar op de andere aansluitpunten niet zit het dus in de 'route’ naar dat éne punt. Bijvoorbeeld een (niet geschikte) switch er tussen. Kan tijd goed gaan en dan ineens niet meer.


Code F301  verschijnt niet meer. Alle programma’s laad ie weer.

echter het haperend beeld en geluid zijn nog steeds aanwezig.

ga idd de kabel naar de ontvanger controleren


Opgelost. Belangrijke kabel vervangen. Dank allen voorzet meedenken.