Skip to main content

Onze kpn tv onvanger HMB2260 gaat niet meer uit. Als we hem.uitzetten blijft het kanaal in beeld en het knopje uit. Hij wordt dan.ook warm. Je moet hem dan een keer of 3 handmatig aan en uit zetten.

 

Hebben wij ook gehad.  Bij de HBM 2260 gingen steeds minder functies  het  goed doen en op het laatst hadden we hetzelfde als jij (of hij warm werd weet ik niet). 

Het bleek te liggen aan de inferieure batterijen die KPN toen bij de nieuwe afstandbediening had geleverd. We hebben goede nieuwe batterijen in de afstandbediening gedaan en nu reageren alle functies op de HBM 2260 weer even snel. (Het blijft een traag ding).


Er zitren nieuwe duracell batterijen in. Alkes eadeert goed op de afs bediening. Hij gaat ook uir. Geen beeld meer op de tv. Echter staat dan nog op de ontvanger de laatst bekeken zender. Als de ontvanger aan staat staat er geen zender in beeld. Alles is al uitgevoerd alle typen reset frisse start enz


Gewoon even naar KPN bellen of chatten. Het is hardware en het kan stuk gaan. Als je hier moet wachten kan je nog wel eens een week zonder TV zitten voordat alle formaliteiten zijn vervuld. 

Bij mijn weten is het gratis nummer 0800 0402 is.  En niet vergeten, meteen zeggen “ik wil een medewerker spreken”, want eerst krijg je een kunstmattig intelligent antwoord apparaat aan de lijn.  

Pas op, het telefoonnummer is uiterst moeilijk te vinden op de KPN website als je niet alle stappen weet die je moet bewandelenen daarom heeft iemand een Google Ad gemaakt die vertelt om hun nummer te kiezen en dan worden jou via een omweg tikken in rekening  gebracht.  


Hoi @Hans023, welkom! Als de ontvanger ook op de knop op het apparaat zelf niet goed reageert én nogal warm wordt, dan lijkt het me toch iets van het apparaat zelf en niet zozeer de afstandsbediening. Heb je inmiddels contact gehad met de klantenservice hierover? 

Zo niet, kijk ik graag even met je mee. Vul daarvoor dan je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt. 

 

 

Bij mijn weten is het gratis nummer 0800 0402 is.  En niet vergeten, meteen zeggen “ik wil een medewerker spreken”, want eerst krijg je een kunstmattig intelligent antwoord apparaat aan de lijn.  

Ons gratis nummer is inderdaad 0800-0402.

Het is echter niet handig om ‘ik wil een medewerker spreken te gebruiken’. Ons telefoonsysteem is best intelligent. Geef aan waar je daadwerkelijk voor belt. Het systeem zal je dan in eerste instantie wat standaard dingen aanraden. Juist omdat deze dingen vaak helpen Je krijgt, als we je 06-nummer hebben, dan ook een sms met informatie en linkjes.

Jij hebt die standaarddingen al uitgevoerd. Dus negeer wat het systeem je geeft en stuurt en blijf aan de lijn. Het systeem weet dan dat dit niet de oplossing was en zal je doorverbinden naar een medewerken. En dat is dan een medewerker die ook qua afdeling en kennis past bij je vraag. Als je alleen maar direct om een medewerker vraagt kom je in de grote bak terecht en heb je kans dat je langer moet wachten dan als je wel je vraag inspreekt zoals hij is. 


Ons telefoonsysteem is best intelligent.

Maar het blijft kunstmatige intelligentie. Laat KPN gewoon vertellen aan de telefoon dat het zo is en niet net doen of je tegen een mens zit aan te praten. 

Wel eens naar die film met Swarzenegger “Total Recall” gekeken. Daar zit een taxichauffeur in. Dat gevoel krijg je gewoon als je tegen zo’n AI box zit aan te kletsen.

:joy:

Ik heb overigens gisteren een herstart van de HBM 2260 moeten geven. Waarschijnlijk een mislukte software upgrade denk ik dan maar. Dan ding stond gewoon uit en ging niet meer aan.  

 


Nog geen tijd genomen om te bellen. De leidinggevende gaan morgen een poging wagen. :grinning:


Hoi @Hans023, welkom! Als de ontvanger ook op de knop op het apparaat zelf niet goed reageert én nogal warm wordt, dan lijkt het me toch iets van het apparaat zelf en niet zozeer de afstandsbediening. Heb je inmiddels contact gehad met de klantenservice hierover? 

Zo niet, kijk ik graag even met je mee. Vul daarvoor dan je forumprofiel in en reageer hier weer als je dit gedaan hebt. 

 

Geregeld.. we krijgen morgen aleen nieuwe. 👍👍


Top, goed om te horen, Hans :)