Skip to main content

Onze hmb2260 (2014/07/11) art. 845847 lijkt  sinds enkele maanden steeds vaker en nu zelfs vrijwel continu geluidsprobelemen (haperen) te geven, af en toe bevriest ook het beeld.

 

setup;

KPN glasvezel verbinding. modem KPN v10, smart switch netgear GS308EP, HDMI smart tv LG 55 E960V. De tv is optisch gekoppeld met een Sonos soundbar.

ik heb de software van alle hardware  gecheckt -alle software is up to date en op fabrieksinstellingen teruggezet, smart switch geplaatst (hoogste prioriteit poort, no limits), kabel direct van de modem op de ontvanger getest, het probleem blijft…

Op andere tv’s waar we IKPN gebruiken  (en die veel verder van de modem staan) doen zich de problemen niet voor.  Als we een andere tv op de plek zetten en op de netwerkkabel aansluiten is er geen probleem met IKPN en ook Netflix werkt probleemloos.

mijn conclusie zover is dat de hmb2260 (na 9jaar+ ) de geest aan het geven is, kunt u mij adviseren?

Gr Gerben

Hoi @Ger1ben ,

Als je de HMB2260 direct op het modem aansluit, zonder switch, hoe gaat het dan?

 

Heb je de switch ook al eens gereset d.m.v. het resetknopje?Met de standaardinstellingen zou KPN iTV goed moeten werken achter die switch.Behalve als de ontvanger toch defect blijkt natuurlijk😉


@Ger1ben 

 

Reset de Arcadyan HMB2260

Met de schakelaar achterop 2 minuten van de spanning halen en daarna weer aanzetten en laten opstarten.

Als je het probleem dan nog heb, bel gratis 0800-0402 en ik denk dat je dan van KPN een “nieuwe” krijgt. (ik denk de Arris VIP2952)

 

Inderdaad de Arcadyan HMB2260 begint langzaam een oud beestje te worden. 😉😊


Deze manier van resetten is ook nog te proberen:

 

 

@joop2011 ,

Ik ben benieuwd welke ontvanger @Ger1ben dan zou ontvangen bij een omruil.Voorheen was het zo, een klant met een 2260 kreeg een 2260 terug.


bedankt voor jullie antwoorden,
 

@martijn197108 zoals geschreven had ik een directe kabel reeds geprobeerd. Overigens daarbij alle andere kabels eruit gehaald.

@joop2011 de tv ontvanger is al meermaals gereset. ik wacht nog even of er andere tips zijn en ga anders bellen zoals je voorstelt 


Hoi @Ger1ben, wat een gekke situatie. Met haperend geluid en bevroren beeld is het kijken niet echt lekker. Had je het ook al zonder de Sonos soundbar getest? Ik verwacht dat die geen effect heeft op het bevroren beeld, maar mogelijk maakt dat wel een verschil met het geluid.

Als dat ook geen verschil maakt ben ik ook benieuwd wat het internet doet op het moment dat het blijft hangen, blijft dat goed werken of merk je daarbij ook een dipje? Het zou ook kunnen dat de hele verbinding iets (niet) doet, als dat zo is heb je weinig aan het vervangen van alleen een tv-ontvanger.

Heb je ons inmiddels telefonisch gesproken en is je verbinding daarbij nagekeken?


Hier zelfde verhaal, intussen al een nieuwe ontvanger, modem en de kabel tussen glasvezel vervangen. Steeds denken we dat het opgelost is maar komt steeds weer terug. Oude en nieuwe opnames is helemaal drama om te kijken.