Skip to main content

Goedemiddag,

 

Interessante post dit. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem sinds een tijdje. Het ging na verloop van tijd pas opvallen dat het probleem van een vastlopende tv-zender altijd precies om 23:00 uur is. 

De TV-ontvangen zit rechtstreeks met kabel verbonden aan de Box12 en die dit zit direct aan de het glasvezel overnamepunt gekoppeld. Alles direct in hardcore stopcontacten, dus geen stekker in stekker met schakelaars oid ertussen. 

Reset van tv-ontvanger al diverse keren gedaan, maar bied geen oplossing. 

Wat kan een oplossing zijn? Nieuwere tv-ontvanger??

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Welke KPN tv ontvanger heeft u? 

 

Zie ook hier, misschien kan je hier iets mee.


Welke KPN tv ontvanger heeft u? 

 

Zie ook hier, misschien kan je hier iets mee.

Hallo @joop2011 ,

 

De tv ontvanger is de Arris VIP2952 V2. 

Ik kijk nog even naar de threat die je doorstuurt.

tnx, Jorden

 


Wellicht staat er een slaapstand aan die na bv 4 uur of langer tv kijken uitgaat.

dit kan ook op het toestel zelf zitten.

mvg


Hoi @JoW30, opvallend dat de tv-ontvanger er stipt om 23.00 uur mee ophoudt. We denken hier graag met je mee.

Ik hoop dat je verder gekomen bent met het topic dat @joop2011 met je deelde. De suggestie van @Thijs1963 is ook een interessante, want het kan inderdaad ook met een slaapstand te maken hebben. Als je er nog niet uit kan komen, deel je dan meer informatie met ons? Wat gebeurt er precies op dat moment om 23.00 uur en krijg je een foutmelding te zien? Maakt het uit naar welke zender je kijkt? Kan je het menu dan nog wel openen? En blijft je televisie wel aan of valt juist die uit?

Alle informatie is welkom, zo maak je het anderen makkelijker om met je mee te zoeken naar de oplossing.


Hallo @Alexandra,

Ik las ergens in een ander draadje over dit zelfde probleem de suggestie dat het misschien aan de WiFi-schedules zou liggen. Nu had ik inderdaad op een aantal devices (op MAC-adres) een Wifi-schedule gezet, om de game-consoles van de kinderen wat rust te geven 😉.

Dat schema startte om 23 uur en die tijd heb ik nu aangepast naar middernacht en het probleem lijkt zich niet meer voor te doen (om 23:00 uur). Dus het lijkt er op dat de onderbreking van de Wifi voor 2 apparaten in het netwerk, er voor zorgt dat alles even een korte onderbreking van de internetverbinding heeft. Ik ga het nog even in de gaten houden en misschien een keer testen met een ander tijdstip op de wifi-scheduler. 

Thanks aan iedereen voor de tips en het meedenken!


Fijn dat het opgelost

mvg