Skip to main content

Op 25 september 2020 heb ik gebeld met KPN voor her omruilen van mijn ontvanger voor een 4K ontvanger. Omdat ik een Samsung Qled TV heb en ik dan de 4 K ontvanger kan bedienen via bluetooth met de afstandsbediening die bij de TV hoort. Ik ben netjes behandeld door die persoon en hij vertelde mij dat er een 4 K ontvanger naar de Primera winkel werd gezonden en dat ik daar die andere kan omruilen. Ik zou een email ontvangen. Na 6 dagen nog niets gehoord. Vandaag 3x gebeld en iemand gesproken die ook kon zien dat er 25 september is gebeld en die tot 3x keer toe vroeg of ik wilde wachten want hij moest even het e.a. nakijken en telkens werd de verbinding verbroken. Ik heb totaal 55 minuten aan de telefoon gehangen en nog geen antwoord.  Ik wil graag antwoord hoe het er nu mee staat. Telefonisch schiet ik niks op.

Groeten

 

 

Tv ontvangers worden alleen omgeruild als ze defect zijn.  Of als je een 4k abonnement neemt. Ik ben bang dat de medewerker iets gezegd heeft wat niet kan.


Het beste is als je zelf naar een KPN winkel gaat dan krijg je ook gelijk aan woorden op je vraag heb zelf ook ervaren dat beter gaat dan via de telefoon


In MijnKPN kunt u een 4K abbonement afsluiten waarmee ook een nieuw kastje opgestuurd kan worden. Zonder dit abbonement (wat alleen kan als je voldoende snelheid hebt) wordt deze niet uitgeleverd.


Goedemiddag @ArieSaal en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden 🙂 Wanneer je een nieuwe Samsung Oled tv hebt aangeschaft, kan ik me voorstellen dat je hier optimaal gebruik van wenst te maken en daarom ook graag een 4K tv ontvanger daarbij hebt. Ik ben helaas bang dat mijn collega die je telefonisch hebt gesproken je niet van de juiste informatie heeft voorzien en dat betreur ik ten zeerste. De enige manier om een 4K tv ontvanger te krijgen is als je ook het 4K abonnement afsluit. Daarbij kunnen we een tv ontvanger in principe niet omruilen tenzij deze defect is. Het is natuurlijk uiterst teleurstellend dat het er op lijkt dat je niet de juiste informatie hebt ontvangen en voor wat het waard is, wil ik je daar namens KPN oprechte excuses voor aanbieden. 


@ArieSaal

Ik lees veel in dit forum. En er worden in dit topic veel antwoorden gegeven. Maar er staat wat dingen niet bij. 

Als je momenteel een TV koopt zit er altijd wel 4K op.

In Nederland kan je hier via de providers nog niet optimaal gebruik van maken omdat er gewoon geen standaard zenders zijn die hier in uitzenden. Wel kan je via de smartTV gebruik maken van 4K van aanbieders zoals Netflix en Amazone Prime. Maar dan niet via een SetTopBox (mediabox bij Ziggo en Ontvanger bij KPN). 

Bij KPN zijn er wel 3 zenders in 4K te zien. Maar het programmaaanbod van die 3 zenders is dusdanig dat je het beter even in de winkel in 4K kan bekijken. Bij KPN kost 4K namelijk maandelijks extra geld en ben je verplicht je bestaande contract te veranderen voor een Hussel abonnement. Voorzover ik weet zonder dat het weer een jaarcontract wordt, maar ik heb dat nog nooit ergens gelezen behalve in dit forum dus dat kan over 5 minuten anders zijn.  

Zonder dat Hussel abonnement krijg je bij KPN geen 4K STB. Maar een Hussel abonnement is in de meeste gevallen duurder. 


Bedankt voor de toevoeging @CorL :)


Reageer