Skip to main content

Mijn tv-ontvanger reageert regelmatig niet op mijn afstandbediening als ik van zender wil wisselen of tijdens het kijken van netflix. Het lichtje op de afstandbediening licht op en als hij wel werkt zie ik 'Rec' staan op het kastje. Laatst een frisse start uitgevoerd, wifi check gedaan, tv-ontvanger herstart en software opnieuw geinstalleerd. Als ik nu via het menu of de zender naar netflix ga reageert mijn ontvanger helemaal niet meer waardoor ik dus niet meer kan inloggen op netflix of terug kan gaan naar de tvgids/tv kijken en de ontvanger weer uit en aan moet gaan zetten. Help!

@BrendaJ Welkom op het forum 

Wat irritant dat je afstandsbediening vaak niet reageert. Is dit plotseling ontstaan of speelt het al langere tijd? 

Heb je ook de tv ontvanger al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen om te kijken of de situatie hiervan beter wordt?  


@Rutger_ Hi Rutger. Bedankt voor je bericht. Terug naar fabrieksinstellingen heb ik ook al geprobeerd. Alles wat er staat in menu->systeem heb ik al gedaan. Het is al wel een tijdje zo maar niet zo erg als nu. Ook kwam ik netlfix altijd in maar nu helemaal niet meer..


@BrendaJ Jammer om te lezen dat dit het probleem niet opgelost heeft! 

Wellicht dat je er met onze afstandsbediening pagina er uit kunt komen. Mocht het niet lukken kun je hier ook direct een vervangende afstandsbediening bestellen. 

Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier gelukt is? 


@Rutger_ de stappen op de afstandbedieningspagina doorlopen zonder resultaat. Met tv kijken werkt het 9 vd 10 keer goed maar kom netflix nog steeds niet in. Ik wil best een nieuwe afstandbediening aanvragen maar ik denk dat het probleem eerder bij de ontvanger ligt..


Goedemiddag @BrendaJ, welkom! Heeft u dit ook al geprobeerd? 

Laat u me nog even weten of het gelukt is?


@fame29 Zoals in mijn allereerste bericht staat heb ik alles al geprobeerd. Het werkt niet. 

Gister kwam ik toevallig na een week weer een keer in netflix.. halverwege de film reageert de ontvanger niet op de afstandbediening dus kan ik niet pauzeren ,terug naar het hoofdmenu etc. Wel kan ik het volume veranderen, dit kan ik overigens altijd. Aangezien er wordt gezegd dat het aan de afstandbediening ligt, kost dit geld om een nieuwe aan te vragen?


Hallo @BrendaJ , jammer dat het nog steeds niet werkt! Hier kun je lezen hoe je een nieuwe afstandsbediening aanvraagt.

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen voor jouw KPN-ontvanger via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Log daarvoor in op MijnKPN.
  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? Hopelijk gaat dit uw probleem oplossen!


@fame29 ik heb een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Ik hoop dat dit gaat helpen, zo niet dan laat ik weer een bericht achter. In ieder geval bedankt voor de hulp!


@fame29 ik heb een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Ik hoop dat dit gaat helpen, zo niet dan laat ik weer een bericht achter. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Graag gedaan @BrendaJ!


Ondertussen een nieuwe afstandbediening binnen maar bij netflix reageert de ontvanger weer niet.. tv reageerde wel goed maar ga er vanuit dit uiteindelijk ook weer anders zal zijn..

 


Hoi @BrendaJ, je zou nu het volgende kunnen doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk kunnen ze u gauw helpen!


Profiel is al compleet. Ik hoop het ook! 


@BrendaJ Heel bijzonder dat het probleem met de nieuwe afstandsbediening blijft bestaan. 

In dit geval zou ik graag willen proberen de tv ontvanger om te ruilen. Om te kijken of we hiermee het probleem kunnen oplossen. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie!