Skip to main content

Ik heb problemen met een ontvanger  de vip 5220 bij het aanzetten is het beeld heel licht dan moet ik wat rommelen aan de hdmi aansluiting en dan is het weer goed, heb al de hdmi kabel tot 2 keer toe vervangen maar dat helpt niet volgens mij zit het in de aansluiting van de ontvanger, hoe kan ik een nieuwe ontvanger toegestuurd krijgen voor ter vervanging.

Hallo @Macwim , probeer binnen de KPN-decoder bij beeldinstellingen HDR eens op AUTO te zetten en dan opslaan. Heb je nu beter beeld?

Op je tv-toestel zelf zoveel mogelijk alles op AUTO laten staan bij de beeldinstellingen.

 


Helaas niks helpt!


Hoi @Macwim, dat is wel vervelend ja. Als je steeds eerst moet rommelen voor goed beeld. Heb je ook al een andere HDMI ingang in de tv getest? Dan kunnen we die ook nog uitsluiten. Kabel heb je al vervangen, maar helaas. Ik ben benieuwd. 


betreft het een Phillips Tv toevallig ?

Maar probeer inderdaad even andere HDMI poort op de TV en als het inderdaad een Phillips dan is de vervolgvraag zet je eerst TV en dan STB aan of andersom, Dit gezien Philips TV nog wel eens eigenwijs zijn met het beeld goed kalibreren als de bron als beeld uitgeeft bij inschakelen van TV.

Mocht dit geen philips zijn mag je dat stuk uiteraard negeren..


Probleem wordt opgelost krijg een nieuwe ontvanger morgen.


Hallo @Macwim , probeer binnen de KPN-decoder bij beeldinstellingen HDR eens op AUTO te zetten en dan opslaan. Heb je nu beter beeld?

 

Of HDR helemaal uit eens proberen.

 

Met HDR neemt het versturend apparaat (lees de KPN box) het kleurbeheer van de TV grotendeels over. Op mijn Samsung tv wil ik voor HDR de kleur op de TV op dynamisch, anders wordt alles heel donker. Voor niet HDR heb ik juist liever ‘Normaal’ want dan zijn de kleuren levensechter.


Probleem wordt opgelost krijg een nieuwe ontvanger morgen.

Ook nog andere HDMI poort gebruikt, zou vervellende verassing zijn als het straks niet weg is


Ik ben erg benieuwd, hoor graag je bevindingen.