Skip to main content

Sinds hedenmorgen blijft mijn VIP5202 vragen. om software te installeren. Heb mij opgegeven voor evaluatie van de menu interface, weet dus niet of dit er mee te maken heeft. Maak overigens geen gebruik van de ExperiaBox, maar heb de Ubiquiti Secure gateway als router, wat overigens prima functioneert.

Edwin de Bie

Hoi @Edwin1964 . Je doet dus mee aan de pilot, begrijp ik?

Ik denk dat het dan toch even verstandig is om de experiabox, tijdelijk, aan te sluiten. Om te kijken of ‘ie dan wel update. 


Hi Erwin,

Heb de Experiabox even aangesloten en dan update de ontvanger wel. Moet kijken of er iets ontbreekt in de setup van de USG.

 

Thanks, Edwin


Fijn. En alles draait ook weer als je de USG er dan weer vóór zet?  Misschien heeft @wjb een idee waarom updaten met een eigen router niet werkt. Ik had zelf het idee dat de experiabox niet meer dan een doorgeefluik voor het itv signaal was en dat het met juiste vlan setting geen probleem moest zijn.


Wat is het subnet van jouw LAN achter de USG?

Krijgt de VIP5202 een IP adres uit dat subnet als hij aangesloten is op de USG?


Hi wjb,

 

Het subnet is 192.168.1.0/24 en zie de VIP5202 daar een adres in krijgen.  Zie op de USG twee interfaces op WAN kant Vlan 4 en 6, waarbij VLAN 4 (eth0.4       10.138.73.168/22).

 

Edwin


Dat de VIP5202 een IP adres uit het subnet van de USG krijgen is helemaal goed, dan is daar in ieder geval niets mis mee.

En als ze na de update netjes werken dan lijkt er dus ook niets mis met de IGMP proxy server.

Ik sta dan ook een beetje voor een raadsel waarom die VIP5202 geen updates ontvangt als deze aangesloten is op de USG. Onze ZXV8001 en HMB2260's krijgen achter onze EdgeRouter wel gewoon netjes hun updates.


wjb,

 

Kan het te maken hebben dat de door mij gekozen setup van de USG een IPv6 setup is? Het WAN interface geeft ook geen ipv4 adres aan. IK zie bijvoorbeeld dat DDNS in deze setup ook niet werkt.

 

Edwin


Je USG moet inderdaad wel IPv4 adressen uitdelen voor het LAN want anders gaat het niet werken. De TV ontvangers ondersteunen geen IPv6.

Persoonlijk vind ik het ook nog onverstandig om een LAN alleen op basis van IPv6 te configureren. Er best nog een aantal apparaten die helemaal geen IPv6 ondersteunen.


Dan is in ieder geval het ‘lek’ boven en heb ik ook weer wat geleerd. Dank voor je uitleg, @wjb  :-)


Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden.