Skip to main content

Ontvangers voor 4k tv lopen om het uur vast, hij laat alleen een zwart beeld zien en de blauwe balk van de zender waar hij dan op staat.

Hij reageert nergens meer op, ook al druk je op de aanknop van het kastje zelf. Hij blijft vaststaan totdat je de stekker eruit trekt en hem weer erin doet. Daarna start hij weer opnieuw op. Gebeurt bij alle 2 de ontvangers. Gebeurt al vanaf dat ik ze allebei heb.

Terug zetten naar fabrieksinstellingen werkt ook niet.

Hoe is dat op te lossen?

Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset?


1 met een draadloze verbinding set. De ander direct op de kabel van de experiabox. Toch beide hebben het probleem


Heb je glasvezel of koper? Welke snelheid haal je bekabeld? Welk modem heb je? 


glasvezel met de bekabelde gemiddelde snelheid van 130mb per sec en de Experiabox modem van 2018 ( volgens mij v9 )


En er zit geen switch tussen of iets dergelijk? Heb je wel goed internet? Heb je het modem al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


geen switch ertussen en ook het resetten wat ik ook met de Experiabox had gedaan, heeft niks geholpen. 

 

internet wel redelijk, ook al heeft het 3 maanden en 7 afspraken moeten duren voordat dat goed was aangesloten. valt nog wel een paar keer per dag weg, maar heb geen pinger erop staan om dat te bewijzen.


Zoals het er naar uit ziet zit er iets niet goed in de VIP5202. Ik heb ook regelmatig vastlopers en zwart beeld met blauwe balk. Met “gewone” ontvanger nergens last van. Software opnieuw installeren helpt niet. Alles is via kabel aangesloten op een Fritz!Box 7590. Weliswaar met een switch maar die ondersteund IGMP-snooping (Netgear). Zoals gezegd, bij het vorige kastje nergens problemen mee maar sinds ik de VIP5202 gebruik heb ik ook regelmatig problemen (enkele keren per dag). Ik zit bij XS4all, maar itv draait daar ook op het KPN-platform. Ik heb glas 200/200 en die snelheden haal ik ook gewoon. De andere “gewone” ontvanger die aangesloten is op dezelfde switch kent geen problemen.


Toch maar even contact gehad met XS4all. Morgen wordt er een nieuwe geleverd..


Allebei hebben ze van mij dat probleem, 1 is onbruikbaar want die heeft dat elk uur, en 1 heeft het een paar keer per dag


Hallo @Robbbb Welkom hier op het KPN Forum. Ik zie dat @Joep1965 al veel van de noodzakelijke vragen heeft gesteld. Dat betekent ik snel met je mee ga kijken. Internet is verder stabiel, hoop ik? Alleen met tv-kijken spelen gaat het mis? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Het kan trouwens zo zijn dat ik als onderdeel van het onderzoek je Experia Box moet terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is dat akkoord? 


Heb me profiel geupdate met de informatie. verder internet wel redelijk stabiel, merk wel eens dat het paar keer per dag uitvalt. maar kan ook aan de wifi router liggen want zijn volgens mij veel andere kpn routers in de buurt op 2.4 ghz. 

 

Het grootste probleem is met tv-kijken ja. 1 is direct bekabeld en 1 via stroomkabel internet. beide crashen elke uur, en vooral bij het zappen tussen zenders.


Hallo @Robbbb Wifi zou niet het probleem moeten zijn, omdat je 1 van de ontvangers rechtstreeks op de Experia Box hebt aangesloten. Ik heb je verbinding doorgemeten en onze Technische Dienst zal er naar gaan kijken. Een collega zal binnen afzienbare tijd contact met je opnemen. 


Vandaag een monteur geweest, die is naar de centrale geweest om het op te lossen. Het leek weer te werken. Maar 10 minuten nadat hij weer weg was, vielen me zenders weg en na alles resetten etc nog steeds geen zenders.

 

Van regen in de drup dus. Kan nu helemaal geen tv meer zien dus.

1 ontvanger gaf aan dat hij misschien updates nodig had maar die staat vast op error 307 waarbij hij in een loop probeert iets te doen updates te downloaden maar faalt


Hoi @Robbbb. Ik neem het even over van Bart. Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet verholpen is. Ik heb dit zojuist doorgegeven aan onze Technische Dienst. Zij zullen dit weer verder oppakken. Laat je ons weten hoe het afloopt? 


Excuses voor de late reactie, had me tv gisteren nog maar eens aangedaan. En toen leek hij het weer goed te doen. Dus hopelijk blijft hij weer effe werken.

 

De echte oorzaak lag in de glasvezel centrale. De dimwaarde was veels te hoog van het netwerk, waardoor de kastjes een corrupted signaal ontvingen en vast liepen.

 

Een beetje chaos in de centrale denk ik. Want nu al 2 keer daar de stekker van mij er uitgetrokken. En nu dimwaarde problemen.


Wat goed dat jouw tv-ontvanger nu wel goed werken. Ik zag dat er inderdaad een poortwissel is uitgevoerd in de centrale. Dit zou er voor moeten zorgen dat de demping laag zou moeten blijven. Als je in de toekomst opnieuw verstoringen krijgt te zien op jouw tv-ontvanger, dan horen we dat graag van je!


Reageer