Skip to main content

Omdat wij een tv hebben met ingebouwde ontvanger en voor de andere tv met chromecasten kijken hebben we al onze tv ontvangers en afstandsbedieningen terug gestuurd. Klanten service gaf in eerste instantie aan dat we dan niet meer hoefden te betalen. Nu krijg ik te horen dat we gewoon moeten betalen. Dat is toch raar betalen voor iets wat we niet gebruiken 

Maar...u gebruikt op de tv en de Chromecast wel de KPN iTV app, @Arie Grandia?

Dan neemt u het tv-product af van KPN en moet u daarvoor betalen...in dat geval kunt u de ontvangers net zo goed houden...


@Arie Grandia je moet dan 1 Tv-ontvanger in je abonnement opnemen. Je kan dan televisie kijken via je de chromecast en je televisie via de ingebouwde ontvanger. Wil je opnemen dan moet je een 2e ontvanger in je abonnement opnemen of wanneer je 1 ontvanger wil moet je opnemen apart afnemen. 


Ik heb een ingebouwde tv ontvanger waar ik alles mee kan doen. Lg heeft dat in de software van de tv. Een kastje heb ik dus niet nodig. Mijn punt is dat we ze in overleg met kpn teruggestuurd hebben onder hun toezegging dat onze factuur dan lager zou zijn. Nu blijk ik toch te moeten betalen ondanks dat we de ontvangers niet hebben en dus ook niet nodig hebben 


@Arie Grandia u betaalt niet voor de kastjes. U betaalt voor de dienst. De kastjes krijgt u kostenloos in bruikleen. Als u tv wilt kijken via KPN, dan zult u daar gewoon voor moeten betalen. Ook als u de kastjes niet gebruikt.


Je betaald voor de dienst en je betaald voor ieder extra kastje na je eerste kastje, dus kastjes zijn niet kosteloos. 


Als u de KPN iTV niet gebruikt kunt u in Mijn KPN het tv abonnement opzeggen en dan gaat u met alleen internet verder. Alleen de ontvangers terugsturen is niet genoeg. 

Want wat staat er precies op de factuur (tweede blad)?


Dus de 4x €5 per maand per kastje (tv ontvanger) moet ik dus gewoon betalen ondanks dat ik ze niet nodig heb. Is best veel €240 per jaar 


U kunt er drie terugsturen (eentje is gratis).

Als u er twee houdt hebt u wel gratis opnemen erbij…

Maar...u had alles al teruggestuurd? Ja, dan misschien toch even de klantenservice bellen of er minstens een teruggestuurd kan worden…

De opmerking van klantenservice dat de rekening lager wordt klopt dus wel.

 


@Arie Grandia nee, je neemt tv + internet van KPN. Daar krijg je bij 1 televisiekastje. Dan kan je middels chromecast of via de app van je televisie gewoon televisie kijken. Ik bijvoorbeeld kijk televisie via het Tv kastje van de KPN op mijn televisie in de woonkamer en kijk via de chromecast televisie op mijn slaapkamer. Ik betaal enkel voor tv + internet, dus niet voor het kijken via de chromecast. Ik heb dus maar 1 tv-kastje in mijn abonnement. 


Ik blijf er gewoon voor 4 betalen zegt klantenservice. Dus is het advies nog een x bellen ?


@Arie Grandia je kan inderdaad bellen, maar je kan je het ook via mijnKPN regelen. Daar zet je het aantal TV ontvangers op 1.


Thnks


Ik blijf er gewoon voor 4 betalen zegt klantenservice. Dus is het advies nog een x bellen ?

 

Heeft u ze wel met een retourbon van KPN teruggestuurd?

En heeft u ze ook in MIJNKPN afgemeld?

 

TV pakket kost € 10,-- per maand (inclusief 1 KPN tv ontvanger in bruikleen) (of bij KPN tv+ € 12,50 per maand).

Extra decoder is € 5,-- per maand (geld dus niet voor de eerste). 

 

Zoals ik ook boven leest bij diverse reacties.😊😉


Dus de 4x €5 per maand per kastje (tv ontvanger) moet ik dus gewoon betalen ondanks dat ik ze niet nodig heb. Is best veel €240 per jaar 

Nee, @Arie Grandia je betaalt voor 1 tv-abo inclusief ontvanger €10 of €12,50 per maand, afhankelijk van het soort abo en dan heb je tevens het recht om via de app of de website op andere apparaten tv te kijken via KPN.

Wil je geen tv-abo bij KPN dan vervalt tevens het recht om via de website of app van KPN tv te kijken.

 


Let wel op: bij 1 kastje heeft u geen opnemen meer. Als u dat wilt behouden zult u 2 kastjes moeten houden. Want bij 2 kastjes is opnemen gratis. 


Nee, je kunt ook één ontvanger blijven houden en het Opnemen pakket erbij. Dat kost welliswaar net zoveel als twee ontvangers met gratis Opnemen pakket, maar als je écht maar 1 ontvanger nodig hebt hoeft die tweede dan ook niet ergens in een kast stof te liggen happen. 


Je moet minimaal één kastje houden om de dienst te kunnen gebruiken. Ook hier gebruik ik met één kastje in totaal drie televisies.

Maar ik zou ze zelf allemaal zonder een kastje kunnen gebruiken. Want twee Smart tv's met de app erin en een met een Chromecast eraan maar het kastje heeft nou eenmaal meer mogelijkheden en optimale beeldkwaliteit

Minimaal één kastje hoort nou eenmaal bij de dienst. Wil je ook kunnen opnemen Dan betaal je €5 extra. Maar dan kun je net zo goed een tweede kastje huren want dan is het net zo duur inclusief opnemen Wil je de kastjes dan alsnog niet gebruiken Moet je ze wel bewaren. 

Helemaal geen kastjes is ook geen tv dienst en dus geen Chromecast of smart tv app van KPN gebruiken. Die werkt dan gewoon niet.


@Arie Grandia hou wel rekening met maximaal aantal aangemelde apparaten waar je itv online/app gebruikt..

 


Ik wil contact met iemand want zo wordt ik niet geholpen


Ik wil contact met iemand want zo wordt ik niet geholpen

Jij bent dus ook @Arie Grandia 

Waarom een nieuw account aangemaakt? Is tegen de huisregels.


Hallo

 

Wat een ellende zeg om met jullie in contact te komen😱

Ik heb in een ver verleden 3 ontvangers terug gestuurd. Toen ik er achter kwam dat er nog steeds te veel ontvangers in rekening werden gebracht. Contact opgenomen met KPN. Die zouden onderzoek indienen. Nooit meer wat van gehoord. 25-02-2021 een mail ontvangen met dat er nog steeds 1 niet retour gestuurd is. Gebeld en aangegeven dat die echt retour is. Even verder niet scherp geweest maar zie dat er nog steeds 3 ontvangers extra in rekening gebracht worden. Terwijl in dit huis maar 2 ontvangers gebruikt worden (volg mij kunnen jullie dat ook prima zien/meten) en 1 heel af en toe. Ik heb in dit huis nog 4 ontvangers en NIET 5 . Dus ik wil graag mijn factuur met terugwerkende kracht aangepast zien. Wij hebben al sinds 2016 een abonnement en zouden dit graag zo willen houden maar dan moet dit toch een keer opgelost worden!!!

 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Jantje. je hebt onder een ander account al een topic lopen, waarom weer een account aangemaakt en weer een topic gestart met is de basis dezelfde vraag.

Is tegen de huisregels, geeft verwarring en je wordt er niet sneller mee geholpen.

 


Hallo

 

Wat een ellende zeg om met jullie in contact te komen😱

 

“jullie” 

@Jantje. op een forum helpen vooral klanten elkaar. (en dus ook voor @Arie Grandia )

 

KPN service kan je bereiken op 0800-0402 (gratis).


Dat is per ongeluk ik snap dit soort klanten contact niet zo 


Dat is per ongeluk ik snap dit soort klanten contact niet zo 

??

Wat bedoel je?