Skip to main content

Heb enkele weken geleden 2 oude ontvangers vervangen door 2 nieuwe. 

De abonnements gegevens ingevoerd en alles bleek te werken

 

Tot vandaag… Van de tweede ontvanger (welke niet dagelijks in gebruikt is) zijn alleen de zenders npo 1,2 en 3 te zien. Tevens Mijn opnames is niet mogelijk om programma's terug te kijken

 

De 2e ontvanger is draadloos (via 2x DVS200) verbonden 

Heeft KPN (of iemand anders hiervoor een oplossing

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Welke ontvangers heb je ontvangen?

En welke had je?

Misschien resetten, zie hier. 

Ik ga ervan uit dat je ze nooit 100% uitzet?


Beste @Irving 

Ik lees dat je een DVS200 hebt, of misschien door een typefoutje de 1 vergeten erbij te zetten: DVS 1200? Is het een DVS200, dan zou ik deze vervangen voor de DVS1200 / € 80,-. Maar is een kabel trekken bij jou echt niet mogelijk? Want dan ben je wel van de problemen af met verstoringen van het elektriciteitsnet, want ook die wil verstoringen geven.


Off course heb ik alle mogelijkheden tot resetten geprobeerd.

 

Wat mij hierbij opvalt is dat het resetten vanuit het menu niet geaccepteerd wordt

Het lijkt erop dat de ontvanger geblokkeerd is en men dus alleen kan kijken naar de niet-betaal zenders

Ook bij "mijn opnames"” kan ik de lijst wel zien maar niet bekijken

De ontvanger toont ook het juiste abonneenummer en pincode wordt geaccepteerd

 

De DVS200 is een draadloze verbindingsset geleverd door kpn

 

In het verleden is de experia box door een nieuwe vervangen

Toen waren er ook problemen met de draadloze verbinding

De ervaring heeft mij geleerd dat vervangen van de ontvangers of experiaboxen de draadloze verbindingsset ook vervangen moet worden


Hoi @Irving. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je geen tv kan kijken. Komt de programma informatie wel onder in het scherm te staan en zie je het menu nog wel te zien wanneer je op het menu knopje van jouw afstandsbediening drukt? Ik zoek graag voor je uit hoe we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen.  Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


hallo Vikash

Heb op dit moment een ticket lopen bij KPN om dit dit probleem op te lossen. Als dit opgelost is zal ik het resultaat hiervan melden.

PS de programma info en menu komen in beeld


Wat goed om te lezen dat mijn collega's dit al aan het onderzoeken zijn. Ik hoor graag hoe het afloopt en wat uiteindelijk de oplossing was. 


Hallo deze middag contact gehad met KPN

Het probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost 

 

Door de ExperiaBox te resetten naar factory settings en als deze is opgestart daarna ook de ontvangers te resetten naar factory settings, kwamen de zenders terug.

 

De oorzaak hiervan is onduidelijk

Wel is gezegd dat de rechten voor het zien van de zenders zitten verborgen in de experiabox.

maar op een of andere wijze komen die niet aan bij de ontvangers.

 

Dus bovenstaande resets moeten de oplosssingen zijn voor dit probleem

de komende dagen afwachten dus of het probleem weer voordoet. . . . .


Bedankt voor het delen van de oplossing. Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen. Hopelijk blijft het goed werken, anders horen we het graag van je!