Skip to main content

Tijdens mijn met de Arris VIP 5202 uitgevoerde testperiode zag ik dat ik via de Radio-knop de zender Skyradio kon kiezen maar ik heb daar verder weinig aandacht aan besteed want de TV ontvangst was voor mij toen belangrijker.

Nu dat ik overweeg om KPN TV permanent aan te vragen heb ik eerst nog een vraag over de ontvangst van o.á. Skyradio.

Skyradio bestaat uit diversen ‘smaken’ dus niet alleen uit de standaard uitzending maar ook o.á. Lovesongs, Nice en Easy, ect.

 

De vraag is dan ook, kan ik via de Radio-knop van de genoemde ontvanger de diversen ‘smaken’ van Skyradio in beeld krijgen en ook kiezen?

Via de Skyradio app of de Web versie kan dat namelijk wel maar ik wil naast de KPN TV ontvanger niet ook nog een andere app gebruiken.

Bij mijn weten is alleen de “standaard” Skyradio zender te beluisteren via KPN.

Hier vind je de zenderlijst: https://www.kpn.com/televisie/zenders/radio.htm

Als je de tv aan hebt kun je via de tv gids ook de radio zenders bekijken (zijn er best veel, genoeg keuze) wanneer je KPN iTV afneemt. 


Bedankt voor het snelle antwoord.

Dit zou dan een spelbreker kunnen zijn.

De standaard Skyradio editie kan soms vervelend zijn, zeker als je dan constant naar luistert en daarom kies ik nu één van 8 mogelijke opties.

Heb ik nog wat om over na te denken.

Als ik de KPN TV / Radio ook nog een andere app voor radio zou gebruiken moet ik steeds switchen tussen KPN TV ontvanger en Bluetooth voor de Skyradio app en daar heeft mijn Soundbar regelmatig problemen mee, dat is dan ook de reden dat ik alles via de afstandsbediening van de KPN TV ontvanger wil laten verlopen.

 


@srna513006 Sky thema's dus niet maar wel Stingray met allemaal verschillende thema's. Van kanaal 900 t/m kanaal 949.


Ik weet niet zo 1-2-3 wat Stingray is maar volgens mij een betaalde app, correct?

Betekent dit dat ik via Stingray WEL alle Skyradio thema's kan afspelen?

 


Nee, via Stingray kun je niet alle Sky-radioversies afspelen.  Stingray is weer een andere radio-aanbieder. 

Mijn advies is om voor radio-ontvangst te kiezen voor een mooie DAB/internetradio. Daar zijn er vele honderden types van. En zeker met jouw wensen kun je via internetradio altijd iets van jouw gading vinden.  


Dat zou feitelijk ook mijn voorkeur hebben maar ik gebruik een Teufel Soundbar met Subwoofer en via deze loopt niet alleen het ontvangen TV geluid maar ook de vanuit de iPad via Bluetooth gestreamde radiosignalen.

Maar ja, of de Soundbar of de Apple apparatuur zorgen regelmatig ervoor dat de Bluetooth verbinding problemen oplevert.

Als ik de KPN TV ontvanger gebruik dan loopt zowel het TV geluid als het Radio geluid via één optische kabel naar de Soundbar en dat levert geen problemen op.

Dus ik denk dat wij ons luistergedrag maar moeten aanpassen…..😉

 


@srna513006 Ik begrijp dat u er graag bewegende beelden bij wil zien. Stingray is dat ook alleen niet van Sky-radio. Bijv. Sky-lovesongs heet dan Stingray- lovesongs op kanaal 912 en Nice & Easy heet dan Stingray lite Easy listening op kanaal 914.


Wellicht heb ik iets verkeerd uitgelegd maar naar mijn mening heb ik niets geschreven dat ik bewegende beelden erbij wil zien.

Tijdens het Radio luisteren staat de TV gewoon uit maar de Soundbaar aan.

 

Overigens, is Stingray (Lite) een betaalde app?

 


@srna513006 Als u https://www.kpn.com/televisie/zenders/radio.htm aanklikt ziet u alle radiozenders welke direct beschikbaar zijn vanuit KPN dus ook Stingray zenders ( 900 t/m/ 949)  dus geen app(s) maar gewoon via uw KPN TV decoder.😉


Aha, nu helemaal duidelijk en inderdaad een prima aanbod….👍