Skip to main content
Beantwoord

Ook na de update is schermrotatie niet mogelijk op mobiel en iPad

• October 3, 2025
  • 11 reacties
  • 113 keer bekeken

Had gehoopt dat ik nu eindelijk eens in landscape zou kunnen kijken, maar nee. ZelfsĀ de nieuwste update heeft dit euvel niet verholpen!

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@TreinscootĀ :)

De Gids roteert niet mee, hij is en blijft verticaal. Ik begrijp dat dit niet meteen het antwoord is waar je op had gehoopt maar desalniettemin hoop ik dat je hiermee wel weet waar je aan toe bent!

11 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Hoi ​@TreinscootĀ en bedankt voor jouw bericht :)

Wat gebeurt er dan precies wanneer je in landscape probeert te kijken? En kun je voor de zekerheid ook eens checken of de rotatie van het toestel zelf misschien staat uitgeschakeld? Hoor het graag en zie je bevindingen dan ook met belangstelling tegemoet!

• Auteur
  • Topper
  • October 8, 2025

Iphone en ipad wilden bij kpn gids niet in lanscape komen. Inmiddels doet ipad het nu wel, maar iphone nog steeds niet. Uiteraard is door mij gecpntroleerd of rotatieslot wel is uitgeschakeld.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 10, 2025

Fijn dat de iPad het inmiddels wel doet. Dat is al iets :)

Voor de iPhone, kun je wat uitgebreider aangeven wat je precies doet. Echt stap voor stap vanaf het openen van de app. Geef even aan hoe en waarĀ  je kiest wat je wilt gaan kijken, hoe je dat start, en wat er dan wel en niet gebeurt als je dan de telefoon naar landscape draait. En ook is het nuttig om te weten welke iPhone je hebt.

• Auteur
  • Topper
  • October 10, 2025

Iphone 16 2024

Ik open de iphone en klik op KPN TV app.

Ik tik op Gids. Opent normaal en probeer daarna mijn iiphone te draaien om de gids in landscape te lezen. Dit lukt niet. Het scherm blijft in portrait staan.

Leen59
Wijsgeer
  • October 10, 2025

Als je een programma afspeelt werkt lanscape wel, alleen de gids niet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 13, 2025

Als je een programma afspeelt werkt lanscape wel, alleen de gids niet.

Dit kan ik bevestigen ​@TreinscootĀ en hopelijk lukt het inmiddels wel om een programma af te spelen in landscapeĀ šŸ™šŸ»

• Auteur
  • Topper
  • October 13, 2025

Een programma in landscape bekijken was nooit een probleem … De GIDS draaien, daar ging het om!

Leen59
Wijsgeer
  • October 13, 2025

Had gehoopt dat ik nu eindelijk eens in landscape zou kunnen kijken, maar nee. ZelfsĀ de nieuwste update heeft dit euvel niet verholpen!

Je hebt het over kijken en niet over de gids. Maar goed..

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Goedemorgen ​@TreinscootĀ :)

De Gids roteert niet mee, hij is en blijft verticaal. Ik begrijp dat dit niet meteen het antwoord is waar je op had gehoopt maar desalniettemin hoop ik dat je hiermee wel weet waar je aan toe bent!

• Auteur
  • Topper
  • October 17, 2025

Start, Gids en Opgenomen: geen van alle roteert…. Slechts een opgenomen programma kun je in landscape bekijken op je iphone. Heet dat vooruitgang bij KPN?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 20, 2025

We geven deze feedback uiteraard door aan de tv ontwikkelaars ​@Treinscoot!