Skip to main content

Op 16 feb. tussen 18.00 en 19.00 uur 9 keer een storing van het TV signaal. Ik moet dan kiezen voor verversen of de stekker uit het modem trekken. Ik kies dan voor verversen en na 1 minuut heb ik weer beeld. Sinds 3 wekken maak ik gebruik van de KPN TV+ box (glasvezel, postcode 2202BN). Wat is hier aan de hand?

Hallo @Zeezicht heb je de 7022 bekabeld of draadloos aangesloten?

Indien bekabeld, rechtstreeks aan de modem of anderszins?

Heb je de 7022 al eens een fabrieks-reset gegeven?

 


De 7022 is met een kabel aangesloten op de satelliet van het Netgear/Orbi (mesh). Bij installatie door KPN kreeg ik te horen dat dit een prima verbinding gaf. Ik zal een fabrieksreset geven. 


Hallo @Zeezicht ik weet niet of TV goed kan werken via de Netgear, probeer het eens rechtstreeks bekabeld op de modem.

@wjb weet hier veel van, misschien wil hij je ondersteunen, ik heb hem even ingeseind.

Succes.

 

 


Wordt de master Orbi in router-mode of in accesspoint-mode gebruikt?


Hij staat in AP-modus


Dan zou het eigenlijk moeten werken al ben ik geen voorstander van het via wifi laten lopen van televisie.


Als je ook een switch gebruikt, zou ik de tv box rechtstreeks hier opzetten en de Orbi ook.

En de switch dus niet via de Orbi laten lopen maar rechtstreeks op de modem/router.

Zo heb ik ook alles aangesloten en nooit een storing.

wie weet helpt dit.


Ik heb geen kabel liggen tussen modem/router en tv dus dat gaat niet. WiFi signaal altijd prima dus ik begrijp niet dat er zou vaak een hickup plaatsvindt. 


Zet de Video mode op jouw TV+ Box eens op unicast.

Heb je dan minder of geen last van hick-ups?


Ik ga het proberen. Dank je. 


@Zeezicht Ik kwam je topic tegen. Heb je het nog kunnen oplossen? Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!Â