Skip to main content

Hier op beide ontvangers code F143.

laatst al gebeld met KPN, want het gebeurd te vaak nu de laatste 2 weken. Ik denk dat het aan de experiabox ligt, maar KPN wil geen nieuwe opsturen . Erg vervelend 

Dag @Nieuwe afstandsbediening 1 zijn de tv ontvangers met een kabel aangesloten aan het modem?


Ik heb op beide ontvangers (ook boven) code F143. Er zit geen draadloze ontvanger tussen, dus daar ligt het niet aan. Het gebeurd meerdere keren , dat we die foutcode hebben, dan resetten we de experiabox en dan doet hij het weer even. Maar het lijkt me niet de bedoeling dat we dat meerdere keren per week moeten doen. Ik heb al telefonisch contact gehad met KPN, maar wordt niet echt geholpen. Wij denken dat het aan de experiabox ligt, maar ze willen geen nieuwe opsturen 


Dag @Nieuwe afstandsbediening 1 zijn de tv ontvangers met een kabel aangesloten aan het modem?

Wij hebben alles bekabeld aangesloten, nooit problemen gehad tot de afgelopen 2 weken


Dat is wel vreemd inderdaad. Heeft u misschien een switch in het netwerk?


Dat is wel vreemd inderdaad. Heeft u misschien een switch in het netwerk?

Nee ook niet. Ik heb KPN van de week gebeld, 50 min aan de telefoon, maar nog niks opgeschoten 🤬. De laatste 2 weken krijgen we geregeld de foutmelding en hij gooit de WiFi geregeld van onze mobiel. Dus er zit een storing in die experiabox, maar KPN wil geen andere opsturen 


Welk type modem heb je?


Welk type modem heb je?

Experiabox v 10 A


Hoi @Nieuwe afstandsbediening 1, die foutmelding geeft aan dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het netwerk. Als de Wifi verbinding op dat moment ook wegvalt wat je noemt, kan het zijn dat er meer aan de hand is. Dat hoeft niet per se in de Experia Box te zitten, het kan ook het signaal naar de Experia Box zijn bijvoorbeeld. 

  • Op het moment dat je merkt dat de verbinding wegvalt, wat doen de lampjes op de Experia Box dan?
  • Heb je DSL of glasvezel? Als het glasvezel is, wat doen de lampjes op het glasvezelkastje dan?
  • Wat is er al geprobeerd? Kan je dat vertellen, dat kan ons een startpunt geven om met je mee te denken.

Er staan geen gegevens op je forumprofiel, daardoor kan ik nog niet met je meekijken naar de verbinding. Hoe meer jij ons kunt vertellen, hoe meer wij weten om met je mee te denken.